• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja WUŻ utknęła, bo strony nie dogadały się w sprawie pakietu

Wioletta Kakowska-Mehring
26 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Rozmowy nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji WUŻ zanim strony usiadły do stołu. Rozmowy nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji WUŻ zanim strony usiadły do stołu.

Negocjacje w sprawie pakietu prywatyzacyjnego między holenderską firmą Fairplay BV, a pracownikami WUŻ Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółki holowniczej, zakończyły się fiaskiem.



Rozmowy między inwestorem, który ma objąć 100 proc. udziałów WUŻ trwały dwa miesiące. Od samego początku nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji zanim strony usiadły do stołu.

Na początku kwietnia zakładowa Solidarność zorganizowała nawet pikietę przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Zdaniem związkowców przeprowadzona przez zarząd portu prywatyzacja nie chroni pracowników przed zwolnieniami, nie gwarantuje dotychczasowej działalności firmy ani jej rozwoju, ale też nie zabezpiecza interesu Skarbu Państwa.

- Niestety, wersja pakietu proponowana przez inwestora i ta przedstawiona przez związki okazały się na tyle rozbieżne, że nie udało się stronom dojść do porozumienia - powiedział Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Załoga domagała się m.in. 7 i pół roku gwarancji zatrudnienia. Inwestor oferował 2 i pół.

- W tej sytuacji Zarząd musi zdecydować czy będzie negocjował pakiet gwarancji z inwestorem. Jeśli tak, do możemy go przyjąć i zgłosić wniosek do Rady Nadzorczej. Jeśli jednak uznamy, że jest za słaby to wystąpimy z wnioskiem o zamknięcie procesu prywatyzacji bez wyboru inwestora - przedstawia formalną stronę dalszych losów tej prywatyzacji prezes Jarosiński i dodaje, że dziś za wcześnie mówić o tym kiedy sprawa się zakończy.

- Gwarancja okresu zatrudnienia to nie jedyny punkt rozbieżny - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący komisji międzyzakładowej NSZZ Solidarność Portu Gdynia. - Chodziło też o minimalne podwyżki w trakcie obowiązywania pakietu, zachowanie zakładowego układu pracy i odszkodowania za zerwanie przez pracodawcę umowy o pracę w czasie obowiązywania pakietu.

W środowisku pojawiają się jednak głosy, że negocjacje były od początku skazane na niepowodzenie. Czy warunki pracowników nie były z założenia zaporowe? - Przyznaję, że załoga nie jest i nie była nastawiona przychylnie do inwestora. Jednak początkowo domagała się 15 lat gwarancji zatrudnienia. W trakcie negocjacji zgodziła się na 7 i pół roku. Była więc otwarta na propozycje - dodaje Waldowski.

Problem jednak w tym, że tylu lat gwarancji zatrudnienia dla całej załogi wśród portowych spółek jeszcze nie było. Najdłuższa to 5 i pół roku. - Zależy kto jak na to patrzy. Tu przecież chodzi o miejsca pracy - dodaje Waldowski. - Przedstawiliśmy załodze ofertę pakietu proponowaną przez inwestora. Na 151 osób, które wzięły udział w referendum, tylko jedna była za jego przyjęciem.

Konflikt w sprawie prywatyzacji WUŻ nie jest nowy. Już kilka lat temu związkowcy protestowali przeciw, postulując wykupienie WUŻ przez pracowników. Nie posiadali jednak wystarczających środków.

Holenderska spółka Fairplay BV należy do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. To jeden z większych operatorów floty holowników. Operuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec. W Polsce jest właścicielem dwóch spółek holowniczych: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.

WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich. Zatrudnia ok. 200 osób. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • gwarancja zatrudnienia (2)

    15 lat gwarancji zatrudnienia czy to jest żart? Przebadać tego kto to wymyślił. Ludzie w PL mają umowy na czas określony i najniższe średnie krajowe..

    • 10 3

    • (1)

      ...a wiesz na czym polegają negocjacje???związkowcy zaproponowali 15 bo wiedzieli, że "inwestor" zaproponuje 0.Związkowcy zeszli do 7,5 a "inwestor" 2,5 to kto jest tu bardziej wykazał się dobrą wolą???Jestem pewien, że gdyby fairplay dał 5 lat (co w portowych prywatyzacjach było prawie standardem) to związkowcy poszliby na to bo 2/3 załogi i tak w ciągu 5 lat odejdzie na emeryturę ale "inwestor" chce tanio kupić holowniki i monopol w porcie a w zamian nie chce dać nic!!!

      • 0 0

      • komuna się skończyła. musisz się z tym pogodzić, a jak Ci się nie podoba to jedz do Chin.

        • 0 0

  • Fairplay niedługo postawi 2 holowniki w porcie, da ceny 30% cen WUZU i rumakowanie WUZu skończy się na bezrobotnym.

    • 1 0

  • (6)

    chyba najlepiej by było gdyby pracownicy sami wykupili udziały w firmie. Wtedy nikt nie miałby pretensji. Port byłby szczesliwy ze w koncu udało się spełnic ustawowy obowiązek a WUZ zostałby w "Polskich rekach".

    • 8 1

    • (5)

      Siedemnaście lat pracownicy chcą wykupić WUŻ ,a stanowisko zarządu jast: Nie bo NIE. Robole są od roboty.

      • 2 7

      • (4)

        wiesz czy Ci sie wydaje? Jezeli wiesz to prosze o dowod bo mam zupelnie inne informacje

        • 7 2

        • (1)

          a moze chodzi o ta propozycje ze pracownicy kupia wuz ale zaplaca jak beda mieli na raty - zysk a jak nie to nie. raty mialy byc chyba rozlozone na 25 lat. kazdy normalny czlowiek buchnie smiechem... tyle ze zarzad portu jest ciągle kontrolowany i nie moze sobie pozwolic na taką niegospodarnosc ze sprywatyzuje i moze dostanie za to kase a moze nie i nie wiadomo kiedy. Jezeli jest inaczej to proszę o informację tyle ze prosiłbym o rzeczowe artumenty ktore mozna sprawdzic.

          • 7 0

          • Na raty albo w transzach.

            Na raty , albo w transzach to chce kupić BV Fairplay. Ewentualnie całość po zakupie z przedłużoną płatnością ( kredyt pod zastaw holowników).

            • 0 0

        • pewnie,że masz lepsze,bo jesteś szwagrem Jarosińskiego,albo innną kundą... (1)

          • 0 6

          • brak sensownych argumentów i lecą bluzgi.

            • 5 0

  • opinia (4)

    akurat nie mozna pracowac 24 godziny na holownikach tylko 12 godzin i zmian jest 4 po 2 sa takze ponotny i pilotowki z obsada i nie pracuje wcale 230 osob co za brednie tylko 216 osob a z a moment bedzie 210 osob WUŻ posiada rowniez pracownikow cumy wiec nie przesadzaj ze jest tak duzo ludzi jakos nie jestesmy bankrutami zebysmy musieli zostac sprzedani radzimy sobie bardzo dobrze

    • 6 9

    • (3)

      rozumiem.. to jest 2 zmiany po 2 os (max.12h) x 19 obiektów pływających tj. 76 osób przy załozeniu ze wszystkie obiekty WUZ działają z max wydajnością i przy załozeniu czasu pracy 6h. To jak to jest w koncu? jest to przeludnienie czy nie? bo kazdy pisze co innego..

      • 9 1

      • przeludnienie to może jest w Chinach,a u Ciebie to jest niedostatek,ale rozumu.. (2)

        • 0 4

        • (1)

          odpisz ile pracujesz i ile zarabiasz a nie bluzgasz

          • 1 0

          • System pracy

            Na holowniku w porcie powinno pracować od 3 do 4 osób na jednej zmianie.W holowaniach morskich obsada wynosi zazwyczaj 6-7 osób. Obsada pilotówki to 2 osoby. Aby zapewnić pełną gotowość całego taboru muszą być 4 zmiany. Możliwości systemu pracy jest wiele- przez wiele lat w takich firmach pracowano tak jak np w Straży Pożarnej- 1 doba pracy na 3 doby wolnego. Możiwy jest też system jaki obowiązuje np na przeprwach promowych w Świnoujściu- 12 godzin pracy w dzień, nasępnie 24 godz odpoczynku, kolejne 12 godz pracy w nocy i 48 godzin odpoczynku. W obu przypadkach pracownicy wypracują pełny etat (plus kilka nadgodzin) i jest zapewniona gotowość przez 24 godz na dobę.

            • 0 0

  • (1)

    Wuz powinna kupic polska firma, tak samo jak polacy powinni budować autostrady itd. Nie umiemy? od 30 lat budujemy drogi w emiratach, tak więc polacy potrafią jednak problem jest z kadrą zarządzającą i politykami ktorzy mają takie bajeczne mozliwosci korupcyjne w tym kraju ze nie moga nie kraść. Dlatego Autostrady trzeba remontowac zanim odda się je do uzytkowania, czy ktos kiedys widział w polsce zeby robotnicy pracowali 24h/24 zeby wszyscy pracowali a nie siedzili i gadali a jeden kopał? A dlaczego? bo g*wnianie płacą, a dlaczego g*wnianie płacą? bo jest taki system w polsce - Zus ibezpieczenia itd. a z reszty zabiorą 23%. Tak naprawde dostajemy 40% tego co zarabiamy. I tu jest problem. A z tego płacimy za leki i lekarzy ktorych mamy darmowych, odkładamy na 3 filar mimo ze mamy zus, płącimy za drogi ktore wybudowano za nasze pieniądze. Chyba kazdy kto logicznjie mysli popełnił juz samobójstwo w tym kraju.

    • 4 0

    • kupujemy w hipermarketach których zyski trafiają do zagranicznych inwestorów. Pieniądze wypływają za granice. Brak jest powszechnosci usług typu prasowanie, naprawy bo są nieopłacalne - a to własnie sprawia ze pieniądze nie krązą w naszym kraju tylko wypływają i mamy ich mniej. Siądz i policz jakie są koszty małego sklepu z wazywami - wyjdzie Ci ze musisz krasc i oszukiwać i kupic samochód ze złomu, zatrudnic licealistke i zatrudnic na 1/3 etatu a bedzie pracować 50h tygodniowo. A jak tam połowy ryb? unia nam zabroniła łowic ryb, rybacy poupadali. zabiorą wszystko i polska zbankrutuje - juz jest na 20 miejscu. Tylko poczekac. Przez niegospodarnosc i brak reform. Przez Zus ktory jest w stanie smierci klinicznej a buduje wspaniałe budynki. co za kraj... a wszyscy mają to w pupie: pracować - jeść - TV - spac.

      • 2 0

  • (3)

    myślę że to najszybsze i najbardziej zyskowne rozwiązanie dla skarbu państwa. Skoro przynoszą takie zyski, to po co ich sprzedawać obcemu kapitałowi? Niech pracownicy zrobią ściepę, a jak upadnie kto i tak ktoś ich kupi... co za problem?? Panowie tyle lat siedzą w tym biznesie i jakoś im się powodzi, więc nie rozumiem o co chodzi?

    • 4 0

    • (2)

      Chcą za darmo.

      • 5 2

      • za darmo to możesz dostać w ryj co najwyżej (1)

        • 2 5

        • Ano właśnie, to możesz dostać za darmo. Natomiast państwowej firmy nie powinno się dostawać za darmo, tak jak to chcieliby związkowcy z WUŻ-u.

          • 1 2

  • No związki w Gdyni poszły na całość. (3)

    Najlepiej gwarancje dla prawnuków, prawnuczek i pociotków. I może skończy się jak w Stoczni Gdynia ???

    • 32 12

    • WUŻ To nie stocznia (1)

      Do stoczni dodawano co roku kupe kasy a ta firma ma co roku zyski i to spore jest w stanie działać na rynku a co najważniejsze daje tylu osobom prace na normalnych ludzki warunkach a ten bv fairplay to jedna z kolejnych pijawek mądrych przejąć rynek i czerpać zyski czy my Polacy nie możemy sami zarabiać kasy i to we własnym kraju?Sprzedajemy to co przynosi zyski to nie do pojęcia nikt tak na świecie nie robi.Wszyscy młodzi ludzie którzy piszecie komentarze najpierw sie zorientujcie o co chodzi i gdzie wasi rodzice doczekali emerytury a potem piszcie komentarze.Popadliśmy z jednej skrajność w drugom za komuny wszystko musiało być państwowe a teraz musi być prywatne totalna głupota a Polsce zostawimy tylko szpitale do utrzymania i szkoły tylko kto za to zapłaci z jakiej kasy to ma iść bo WUŻ jest uczciwym płatnikem wszystkiego

      • 1 1

      • CO NALEŻY DO PAŃSTWA

        Płatnikiem są też firmy prywatne, a rolą państwa nie jest być właścicielem firm, tylko dbanie o bezpieczeństwo i o przestrzeganie wspólnych reguł przez wszystkich.

        • 0 0

    • prawnuków i prawiczków

      • 0 0

  • brakuje istotnej informacji (8)

    czy firma WuZ przynosi zyski czy straty ??? po drugie poco prywatyzowac ?? cel prywatyzacji to ?? bo jak narazie wynika z tego ze ziazkowcy zablokowali prywatyzacje i ktos ma oto pretensje i zale

    • 10 10

    • przynosi

      3-4 miliony / rocznie

      • 0 1

    • (2)

      Sek w tym ze firma WUZ przynosi ogromne zyski. Panowie wedlug statystyk wychodza co roku na duzy plus. Stac ich nawet na nowe holowniki ( jeden jest wart ok. 25 mln. zlotych). Komus zalezy na tym zeby wziac kase do lapy, to przykre ze wladze sa tak slepe. Wedlug prawa - statek np. gazowiec nie ma prawa wejsc do portu bez holownika ze wzgledu na bezpieczenstwo- tak wiec wuz nie upadnie do poki port nie upadnie. Upadek portu to upadek panstwa... niestety takie sa struktury rynku. Wiec jezeli ktos mi mowi ze dobrze jest sprzedac przedsiebiorstwo za takie grosze i narazic panstwo na widzimisie i dyktature zagranicznego inwestora to nic tylko czekac az niemcy przejma resztke naszego przemyslu... jak w 1939r. tylko ze ten proces jest ukryty i dluzej trwa...

      • 5 11

      • 25 mln? (1)

        aby na pewno jeden holownik (OK-nowy) wart jest 25 mln zł? Raczej 2,5 mln...

        • 0 1

        • za 2,5 mln to kupisz 10 letni holownik a nie nówke pokroju Vitrusa lub Taurusa

          • 1 0

    • Cel prywatyzacji: zwolnienie Państwa Polskiego z funkcji, do których nie zostało stworzone.

      Od zarządzania są prywatni właściciele, a nie politycy.

      • 7 2

    • a po co prywatyzować np Lotos?

      • 1 0

    • Gdzie jest odpowiedź?

      Przeczytaj sobie ustawę o przystaniach i portach morskich. Tam są odpowiedzi na twoje pytania.

      • 10 0

    • dokładnie

      bardzo istotne pytania.firma od wielu lat przynosi tylko zyski,a więc jest łakomym kąskiem dla firmy Fairplay,która za nieduże pieniądze przejmuje dobrą firme(która ma na dodatek spory fundusz zapasowy) a jednoczesnie wstawiając swoje holowniki do Gdyni będzie mogła "wykosić" inne firmy w całej zatoce Gdańskiej a więc powtórzyć numer ze Swinoujscia i Szczecina.

      • 6 10

  • Po co niektórzy z was pisza bzdury skoro w ogóle nie orientujecie sie w sytuacji?! (10)

    Po co niektórzy z was pisza bzdury skoro w ogóle nie orientujecie sie w sytuacji?!Po 1. firma Fairplay(nazwa swoja droga jest na prawde zabawna :P) - poczytajcie sobie co zrobila ze spolka w Szczecinie i Swinoujsciu. jak obecnie wyglada ich sytuacja po przejeciu przez te 'cudowna' firme.. Nastpnie wypowiadajcie sie o tym czy to inwestor dobry czy tez nie. Po 2. logiczna sprawa jest to, ze kiedy jakas firma czy spolka przynosi zyski, jest w bardzo dobrej sytuacji, to nie ma potrzeby zeby ja prywatyzowac. dlaczego piszecie, ze firma WUZ upadnie? skad macie takie informacje, skad takie wnioski? tak dobrze znacie sie na firmahc holowniczych, sytuacji w spóBkach morskich? no prosze prosze.... sami eksperci... Po 3. te 'solidaruchy' wywalczyly dla was wolnosc i prawa pracownicze z jakich chyba nie zdajecie sobie sprawy.... torche szacunku. zachowujecie sie tak jakby 'zwiazkowcy' - ludzie ze zwiazkow zawodowych robili jakies straszne rzeczy sobie , wam , panstwu i nie wiem komu jeszcze; takie czarne charaktery. oni po prsotu walcza o swoje prawa, godnosc i prawde! prawde o swojej firmie! widac, ze niekorym brakuje do tego odwagi.Po 4. juz niewiele brakuje, zeby cale polskie wybrzeze morskie bylo opanowane przez prywatne zagraniczne firmy. na prawde niektorzy z was uwazaja, ze Polska nie posiadajac wlasnego wybrzeza morskiego, floty - bedzie niezalezna od innych panstw, bezpieczna?! obudzcie sie!! majac takie ogromne mozliwosci niezaleznego rozwoju, pracy, - za bezcen , BEZCEN! sprzedawac to , co budowalismy przez tyle lat? w koncu bedziemy niewolnikami i parobkami we wlasnym kraju. i wtedy dopiero wiekszosc z was sie obudzi z lamentem. INTERES PANSTWA TO INTERES KAZDEGO Z NAS. jezeli wspolnie nie bedziemy dbac o nasz kraj, nie bedziemy dbac o nasza gospodarke i nie bedziemy szanowac zasobow jakie mamy to nie bedziemy istniec. Nie bedziemy istniec jako narod i suwerenne panstwo. i trzeba wspierac ludzi morza, ktorzy je kochaja i walcza o nie! a nie wieszac na nich psy bo burza wasz spokojny dzien sygnalizujac ze wlasnie takie swinstwa dzieja sie pod naszym nosem.

    • 8 15

    • To Ty Ewo nie orientujesz się w sytuacji (9)

      W Twojej wypowiedzi jest dużo pustych sloganów i nie ma tam żadnych konkretów. A wystarczy przeczytać ustawę o przystaniach i portach morskich, gdzie jest zapisany wymóg o tym, że zarząd portu ma zarządzać portem i go rozwijać, natomiast nie może jednocześnie prowadzić działalności przeładunkowej i usługowej m, in. holowniczej. Tym mają zajmować się niezależne od niego firmy na zasadzie konkurencyjnej. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. jako obecny właściciel WUŻ-u, ma ustawowy obowiązek sprywatyzowania tej firmy, bo nie wolno mu być jej właścicielem. Nakazany w ustawie termin tej prywatyzacji już nawet upłynął kilka lat temu. Port gdyński utrzymując własność WUŻ-u naraża się na przykład na cofnięcie mu ogromnych dotacji unijnych przeznaczonych na rozwój infrastruktury i suprastruktury portowej. Dlatego nie da się powstrzymać procesu prywatyzacji WUŻ-u, ponieważ zagrażałoby to interesowi portu i państwa polskiego.

      • 12 2

      • (1)

        Brawo dla Pana! Dać zatem WUŻOWI możliwość utworzenia spółki pracowniczej, podobno zabiegano o to już podczas poprzednich prywatyzacji, jednak Port Gdynia się nie zgodził. KToś może wyjaśnić dlaczego?

        • 2 2

        • Dlatego, że chcieli za darmo.

          • 4 2

      • Widać , że jakiś 'znawca' się odezwał. Do tego ten język urzędowy. Pracownik Fairplay? Jakiś 'wysłannik' na forum? :P Ojjjj (4)

        pani/panie "m" - litości ...... Widać , że jakiś 'znawca' się odezwał. Do tego ten język urzędowy. Pracownik Fairplay? Jakiś 'wysłannik' na forum? :P Ojjjj pani/panie "m" - litości ......Moja wypowiedź - 'dużo sloganów i żadnych konkretów' ? Nie będę pisać o konkretach bo jeszcze ABW przyjdzie do mnie w środku nocy :P. A te 'slogany' odnoszą się do całej sytuacji na wybrzeżu. Dopiero, kiedy nakreśli się ów obraz - 1) jak kwestia prywatyzacji jest przeprowadzana w naszym kraju (w tym przypadku WUŻ), 2) do czego zmierza nasza gospodarka(w tym przypadku morska) i 3) jakie jest myślenie ludzi w tym pani/pana - można dyskutować o tym a) czym w ogóle jest prywatyzacja, b) czy w tym przypadku jest w ogóle konieczna i dobra dla Polski, c) jakie wiążą się z nią konsekwecncje w niedalekiej przyszłości i d) jaki wpływ będzie to miało na nas ludzi mieszkających w tym regionie.Dopiero kiedy ktoś ma JAKIEKOLWIEK pojęcie na temat tych spraw może merytorycznie wziąć udział w dyskusji. Bzdury każdy głupi na każdy temat może napisać.. Ale po co? Pani/panie "m" bardzo mnie zastanowiła pani/pana wypowiedź. Nie jest pani/pan przypadkowym forumowiczem biorącym udział w dyskusji. Do tego ten zapalczywy ton pani/pana wypowiedzi - 'nie da się powstrzymać procesu prywatyzacji WUŻ-u, ponieważ zagrażałoby to....' , 'obecny właściciel WUŻ-u, ma ustawowy obowiązek sprywatyzowania tej firmy...', do tego 'znajomość' odpoiwedniej ustawy :). Praocwnik Fairplay? A może Pracownik Zarządu, któremu zależy na p[rywatyzacji? :) W przypadki nie wierzę. A że pani/pana hobby to czytanie ustaw o przystaniach i portach morskich - z własną interpretacją, również do mnie nie przemawia :).

        • 1 8

        • (3)

          W ustawie jest napisane wprost, co port ma robić, a czego nie. Niczego nie trzeba interpretować. Na resztę twoich zarzutów nawet nie odpowiem, bo są bzdurne i nie warto taką "dyskusją" zaśmiecać tego forum.

          • 6 2

          • Decyzja o prywatyzacji zapadla. Co nie znaczy, ze jedynym wyznacznikiem przy prywatyzacji powinna byc kwota oferowana przy (2)

            sprzedazy. Moje zarzuty nie sa bzdurne,jak je pani/pan okreslila. Odwoluje sie do pani/pana sumienia i rozumu, ktory chyba zapomina o niektorych faktach. Decyzja o prywatyzacji zapadla. Co nie znaczy, ze jedynym wyznacznikiem przy prywatyzacji powinna byc kwota oferowana przy sprzedazy. Pracownicy, WUZ zgodzili sie na prywatyzacje chcac miec chociaz minimalny wplyw na wybor oferenta i negocjowania z nim. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Zupelnie. Pani/panie m - czy placa pani/panu za wypisywanie tych wypocin jako nadgodziny (w fairplay lub zarzadzie portu)? Moze bedzie premia?Nie chodzi o sam fakt prywatyzacji tylko 1) sposób jej przeprowadzania 2) warunki jakie proponuje w tym wypadku fairplay 3) co zrobila ta firma ze spolkami w Szczecinie i Swinoujsciu 4) jak sytuacja bedzie wygladac za pare lat- bo widac, ze niestety wiekszosc mysli wylacznie o 'tu i teraz'. Widac ze jest pani/pan osoba, ktora orientuje sie w sprawie nieprzypadkowo. Totez jezeli jest pani/pan w tej sytuacji osoba nieobiektywna nie powinna pani/pan mydlic ludziom oczu tutaj , na forum i przedstawiac sprawy w takim 'dziwnym swietle'. Przypuszczam, ze doskonale zdaje sobie pani/pan sprawe jak sytuacja prywatyzacji WUZu wyglada od lat i jakie sa oczekiewania zwiazkow zawodowych. Dlateog prosze nie macic i nie oklamywac osob, ktore to czytaja.Swojemu szefowi moze pani/pan zakomunikowac- ze na stronie trojmiasto.pl starala sie pani/pan spisac jak najlepiej :).Ja do pani/pana pisze z nalezytym szacunkiem, wiec oczekuje tego samego. Nie jestem dla pani/pana na 'Ty'.

            • 1 6

            • Starego Ubeka mozna poznać ze wszedzie widzi obcych agentów.

              • 5 2

            • Przedstawiciele pracowników/związków zawodowych byli w komisji przetargowej zajmującej się wyborem oferentów oraz negocjowali z wybraną firmą - Fairplay-em pakiet gwarancji pracowniczych. Celowo doprowadzili do tego, że go nie uzgodniono. Teraz będą mieli to, co uzgodni za nich zarząd portu.

              • 5 2

      • Widać , że jakiś 'znawca' się odezwał. Do tego ten język urzędowy. Pracownik Fairplay? Jakiś 'wysłannik' na forum? :P Ojjjj pani'panie "m" - litości ......

        • 1 9

      • WUZ miało szanse wynegocjować sobie dobre warunki a teraz Port zmuszony do prywatyzacji bedzie musiał sprzedać firme na gorszych warunkach. Głupota w tym kraju jest przerazająca. Sami sobie krzywde robią.

        • 11 1

  • PO-lska kraj w likwidacji.. (6)

    czekam na prywatyzacje rudego z całym rządem

    • 9 12

    • !0% do kieszeni? (4)

      Podobno od każdej prywatyzacji zarząd portu kasuje 10% do własnej kieszeni ? Za taką kasę walczą jak lwy aby wszystko sprzedać .Tak rosną majątki naszych VIPów. Chyba cała prywatyzacja na tym polega. Brać kasę zasprzedany majątek wypracowany przez pokolenia polaków.

      • 0 6

      • (2)

        tyle ze port nie jest prywatny tylko panstwowy a panstwo skrupulatnie pilnuje zeby całą kase inwestować w infrastukture portu a nie roztrwaniać. Zarząd portu moze w kazdej chwili sprzedać WUZ bez pytania się związkowców zresztą taki jest obowiązek portu nałożony ustawą. Wiec Zarząd nie walczy jak lew bo WUZ sprzedany zostałby lata temu.

        • 5 2

        • a kto napisał i uchwalił... (1)

          taką kretyńska ustawe która nakuazuje sprzdac wszystko najlepiej za bezcen-czytaj za odpowiednią gratyfikacje do kieszeni?

          • 1 3

          • Pewnie ludzie których sami wybralismy. Kogokolwiek wybierzemy to i tak bedzie rządził ten sam. Czy PO czy PIS ciągle bedzie to samo. Remontowanie dróg zamiast ich budowy, debilne ustawy i rozporządzenia, niejednoznaczność prawa, ZUS w stanie smierci klinicznej, archaizm na poczcie i Państwowa darmowa służba zdrowia z ktorej nikt nie korzysta - potrzebujesz lekarza? Idziesz prywatnie albo płącisz Państwowemu.

            • 1 2

      • Do pierdla

        "Podobno..." - Ale za to na pewno takie fałszywe pomówienia objęte są odpowiednimi przepisami prawa karnego!

        • 4 1

    • oni tak łatwo nie dadzą się odłączyć z matrixa

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane