• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeładunek ropy ze złoża B8 na Bałtyku

erka
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade.
  • Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade.
  • Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade.
  • Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade.
  • Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade.

Na bałtyckim złożu B8 - należącym do Grupy Lotos - odbyła się 70. i pierwsza w tym roku operacja przeładunku ropy na morzu pomiędzy zbiornikowcami, zwana operacją STS (ship to ship). W ciągu 16 godzin przepompowano prawie 19 tys. m sześc. surowca.



Ropa wydobyta ze złoża B8 i magazynowana w tankowcu Apatyth została przepompowana na statek armatora norweskiego Songa Jade, którym popłynęła do Naftoportu na rozładunek do zbiorników Grupy Lotos. W operacji wzięły udział cztery statki - wspomniane dwa zbiornikowce, statek ahts Bazalt, który stabilizował tankowce i trzymał je na holu, oraz statek asystujący Kambr, który również zapewniał osłonę przeciwrozlewową.

Operacje STS wykonuje się w Lotos Petrobaltic od 2014 r. Wcześniej każde odpięcie tankowca po jego napełnieniu, a następnie transport ropy do portu wiązały się ze wstrzymaniem produkcji na złożu prawie na dwie doby. Przeładunek "ship to ship" nie tylko nie wstrzymuje wydobycia. Unika się dzięki niemu także spadku wydajności i trudnego procesu ponownego rozruchu złoża.

Operacje STS wymagają dobrych warunków pogodowych, o co szczególnie trudno w okresie jesienno-zimowym ze względu na często występujące silne wiatry, a także sztormy. W czasie takiego przeładunku prędkość wiatru nie może przekraczać 10 m/sek., a wysokość fali dwa metry, zaś widzialność musi wynosić co najmniej 1 milę morską.
erka

Miejsca

Opinie (55) 4 zablokowane

  • ojojojoj....

    tez mi wyczyn ... norma to 200 tys m3 w 15-20 h. ale to robia prawdziwe shuttle tankery a nie badziewie....

    • 8 3

  • (2)

    No no. Ale osiagnięcie - co najmniej namiarę Odkrycia Ameryki.

    • 3 0

    • Jak wielki kraj tak wielkie "operacje" (1)

      • 2 0

      • Nie ma trawlerów dalekomorskich

        To taka akcja jest ogromnym wyzwaniem a na łowiskach była standardem.

        • 1 0

  • Sprawdzać wszystkie kutry (1)

    spółki państwowe z trojmiasta, ktore mają swoje kutry. balangi na pokladach, tania ropa do passata, kombinatorstwo, wypisywanie obecnosci jak sie siedzi w domu itp.. z naszych podatkow ;)

    • 20 23

    • i matke wozi z tyłu.

      Kutry rybackie to tylko w Gdyni, za bardzo się rozpędziłeś z tym trójmiastem.

      • 3 1

  • Ktos wie dlaczego ta potega swiatowa

    jaka jest z kolan wstanieta Polska, wykorzystuje lewackie zbiornikowce do transportu "swojej" ropy?

    Dlaczego nie Polskie... i ten... no gdzie jest prom pinokio?

    • 1 7

  • to powszechna światowa praktyka (1)

    nasi kapitanowie znają temat z własnej światowej praktyki, ale nie wszystko mogą mówić

    • 20 5

    • No... to bardzo tajemnicze operacje ....

      Tylko prezes i wesoly antek wie

      • 3 0

  • haha

    340 k za huśtawkę i leżak niezłe jaja. ;)

    • 1 0

  • Żądam dodatkowego podatku dla firm, które handlują paliwem na otwartym morzu. (1)

    • 2 8

    • ropa

      widziałeś kiedyś wydobytą ropę???
      kto by miał im to przerobić na nadającą się do jazdy???

      • 2 0

  • Wstrząsająca informacja...... na morzu północnym takie rzeczy to codzienność.......

    • 9 0

  • Ach ta ropa...

    Kolejny przeładunek, a co z ludzmi których tak chętnie zatrudniali a po koniec roku okazało się, że jednak zbędni. Dobrze, że Gumbas ma co do gara wsadzić. Kolesiostwo to norma w tej firmie.

    • 19 2

  • Biedne morze Bałtyckie

    • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane