• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni

Wioletta Kakowska-Mehring
17 października 2023, godz. 13:30 
Opinie (76)

Karstensen Shipyard Poland zaprasza mieszkańców i turystów na wodowanie statku rybackiego na historycznych terenach stoczniowych, czyli tam, gdzie stoją zielone dźwigi KONE. Będzie to wodowanie przy użyciu pochylni.



Choć działka po Stoczni GdańskMapka, tam, gdzie stoją zielone dźwigi KONE, nigdy nie przestała być terenem przemysłowym, to wodowania - zwłaszcza przy użyciu pochylni - nie odbywały się tam od dawna. Zatem możliwość zobaczenia takiej uroczystości z bliska to nie lada gratka. Tak jak obiecał nowy właściciel stoczniowej infrastruktury, czyli Karstensen Shipyard Poland, spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S, jeśli to będzie możliwe, na każde z wodowań zapraszani będą mieszkańcy i turyści. I właśnie nadarza się taka okazja.

Fregata rakietowa wyruszyła na manewry Fregata rakietowa wyruszyła na manewry

Już w najbliższy piątek, 20 października, odbędzie się otwarte dla publiczności wodowanie statku rybackiego. Operacja zaplanowana jest na godz. 14, ale brama stoczni będzie otwarta dla odwiedzających od godz. 13. Wodowanie będzie też widoczne z wiaduktu pieszego nad torami przy przystanku SKM Stocznia.


- Nasz nowy zakład położony jest praktycznie w centrum, a to daje nam możliwość świętowania każdego wodowania z mieszkańcami Trójmiasta i z turystami - mówi Tomasz Mulica, dyrektor zarządzający Karstensen Shipyard Poland.
Zwodowany zostanie statek rybacki Hákon o numerze budowy 28/475. Ci, którzy podróżują SKM-ką lub tramwajem przez ul. Jana z KolnaMapka, mogą go już podziwiać. Jest widoczny z ulicy.

Będzie to wodowanie bardzo efektowne, ponieważ przy użyciu tzw. pochylni wzdłużnej. Najprościej rzecz ujmując, statek tyłem, czyli rufą zsunie się do wody.


Przypomnijmy, że w październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła stocznia Karstensen Shipyard Poland należąca do kapitału duńskiego. Stroną sprzedającą była państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.

Zielony dźwig KONE Zielony dźwig KONE "przełamany" na pół
Stocznia specjalizuje się w budowie statków rybackich. Są to bardzo nowoczesne jednostki, które swoim wyglądem bardziej przypominają luksusowe jachty niż kutry cumujące w Ustce czy Orłowie. Swój nowoczesny wygląd zawdzięczają głównemu projektantowi Kentowi Damgaardowi. To duże jednostki o długości od 63 do 89 m. Są to trawlery RSW, czyli statki, które po złowieniu ryb (trałem lub okrężnicą) w sieć przeładowują je do specjalnych zbiorników i żywe transportują do przetwórni na lądzie. Nie są to statki przetwórnie, choć wersje kombinowane, czyli z małymi przetwórniami - stocznia Karstensen też już je budowała.

Okazuje się, że duńska stocznia w tej chwili ma 60 proc. udziału w europejskim rynku RSW. A kto kupuje takie statki? Są to głównie wielopokoleniowe firmy rodzinne ze Szwecji, Norwegii, Islandii i Wysp Owczych.
14:01 20 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 16:58)

Wodowanie statku rybackiego już niedługo (17 opinii)

Ogólny zarys statku rybackiego w stoczni Karstensen Shipyard Poland na historycznych terenach stoczniowych tuż przed wodowaniem.
Ogólny zarys statku rybackiego w stoczni Karstensen Shipyard Poland na historycznych terenach stoczniowych tuż przed wodowaniem.

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Została sprzedana (31)

    w październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa.

    Nie chce poruszać tematu czy kupować / sprzedawać bo to jest oddzielny temat do dyskusji. Natomiast władza, która odchodzi pluła jadem na wszystkich poprzedników i groziła że wszyscy tylko nie oni wyprzedają Polskę. Takich hipokrytów nigdy nie było.

    • 131 33

    • (2)

      Już po wyborach w tobie jeszcze tyle jadu?

      • 27 31

      • (1)

        czas rozliczyć kłamców - listę ich wykroczeń dostaliśmy na referendum

        • 25 15

        • Wyluzuj, bo się cały oplujesz, barani:)

          • 8 7

    • czy jesteś za wyprzedażą ....? (1)

      • 8 7

      • Jaworski

        Stocznia Gdańska

        • 3 4

    • sprzedany został trup, szkielet ogryziony przez deweloperów

      Nie należy tego mylić z wyprzedażą aktywnych i sprawnych podmiotów gospodarczych.

      Poszukaj okoliczności w jakich Synergia (wielu imion) weszła w posiadanie tych strategicznych zasobów...
      To nie jest trudne...

      A i na tym szkielecie ludzie znający się na rzeczy potrafią robić pieniądze, po które nie chce się schylić naszym "wybrańcom".

      Nam pozostaje robić sobie "sweet focie" na kolejowej kładce w drodze na kolejny, alkoholowy melanż...

      • 19 5

    • POkemon brednie jakie wypisujesz tutaj nie raz wydaje ci sie ze kto kolwiek oprócz takich jak ty łyka te brednie? (3)

      • 14 17

      • Śmieci miejsce jsst na śmietniku. (1)

        Co ty tu robisz? Przez ciebie pod wyższą mi opłatě za brak secregacji

        • 6 8

        • Zbieram śmieci twojego typu.

          • 3 3

      • Nadal nie umiesz pisać.

        • 4 2

    • Mylisz się kolego... (18)

      W Gdańsku akurat rządzi i zarządza terenem Platforma z panią Dulkiewicz na czele... to Oni sprzedali ten teren.
      Zresztą akurat w tym wypadku słusznie, ponieważ dało to miejsca pracy dla ludzi, którzy wcześniej dzięki PO ją stracili i zostali zmuszeni do wyjazdów i pracy na terenie Niemiec... tam stocznie jakoś opłaca się utrzymywać, tylko w Polsce jest to stratą pieniędzy dla kraju, a inne kraje i spółki trzepią dalej kase... wszyscy specjaliści Polscy teraz pracują dla Nich... taka ot idea Unii

      • 16 14

      • To ty się mylisz (11)

        Stocznię zlikwidowało AWS poprzedniczka PIS , a cały czas oskarżane jest PO !!? Nikt nikogo nie zmuszał do wyjazdów , poprostu lepiej tam płacą.

        • 9 16

        • Kto zamknął stocznie w Gdyni i Szczecinie?

          POnoć nie pis...

          • 10 4

        • Likwidacja stoczni (6)

          W Trójmieście każdy wie, że na polecenie UE likwidacji dokonał słonce Peru. Decyzja dotknęła 75 tys. Ludzi pracujących dla branży. Cegielski z SG budowały do 10 silników okrętowych rocznie. Teraz to są tylko popłuczyny, najgorsza, najbrudniejsza robota. Spijają śmietanka gdzie indziej. Na tej decyzji najbardziej zyskały stocznie w płn. Niemczech. Gdy podobna akcja pojawiła się u Francuzów, to powiedzieli krótko do KU- odpier....... się, co też Komisja usłużnie wykonała. My wykonujemy najgorszą, najbardziej szkodliwą dla środowiska i ludzi robotę. Najlepsze, że wokół powstają apartamentowce, biurowce, a na terenach przemysłowych jest piaskowanie, malowanie, metalizowanie i wiele innych eko czynności.

          • 11 8

          • (3)

            przypilnuj stepki w szczecinskiej stoczni,odrdzewic ja trzeba!.

            • 7 10

            • (2)

              Ulżyło, cielaku?

              • 6 3

              • (1)

                Do gamoni twojego pokroju fakty nie trafiają

                • 1 4

              • wybiorcze fakty...

                Podane na telewizyjnym pasku lepsze?
                Na pewno wygodniejsze i dysonans poznawczy zaspokojony... Jest wygodnie, cieplo i bezpiecznie...
                A ten dziwny ruch w okolicach tylnej czesci ciala da sie zniesc?

                • 3 1

          • (1)

            Kłamiesz. To padło, bo nikt nie miał pomysłu na rozwój. W Stocznię Gdańsk pis wpompowało miliony i gdzie te statki okrętowcu drogi. Pytam się gdzie? W tym kraju statki budują stocznie prywatne, bo są daleko od polityków.

            • 3 4

            • nikt nie miał pomysłu... żałosne

              Przyszedł Duńczyk i na resztkach klepie łajbę za łajbą...
              A resztki polskiego przemysłu stoczniowego tułają się po krzaczorach na Martwej Wiśle, klecąc sekcje jako podwykonawca...

              Pomysłu nie było na to, kto ma na tym zarabiać i komu na odciski trzeba nadepnąć. I po co, skoro grubą kasę można wyciągnąć z przejętego majątku i terenów. Poczytaj o konszachtach Szlanty z "amerykańskimi" przyjaciółmi, jak powstała Synergia i jakie miała zadania. Do tego ochoczo dołączyły gdańskie "elity", również styropianowe. Każdy chciał się na padlinie pożywić...

              Na stocznię zapadł ostateczny wyrok, gdy wokół niej zaczął się kręcić spekulacyjny kapitał żyjący z takich właśnie deali. Z USA pochodzą, ale tam za takie działania już dawno sadzają do pierdla.

              A Duńczycy nawet żurawie odmalowali...

              • 6 0

        • a wiesz co to jest przymus ekonomiczny?

          Nie, nie placa tam lepiej
          Wazniejsze jest, ze w ogole placa, i to z calym podatkowym i socjalnym otoczeniem... Jak masz fanaberie, mozesz wykupic ubezpieczenie od bezrobocia i przez dwa lata dostawac ostatnia pensje. Koszt flaszki wodki miesiecznie.

          • 4 2

        • no jak to tak (1)

          03 czerwca 2023

          "Stocznia Gdynia i Stocznia Szczecińska Nowa uratowane - ogłosił premier Donald Tusk"

          Klamal??!

          • 4 2

          • pomyłka

            2009 to rok tej wypowiedzi

            • 6 0

      • PGZ rządzi A. Dulkiewicz? (3)

        Ciekawe...

        • 4 7

        • Piłeś? Nie pisz!

          • 5 1

        • poszukaj sobie czym jest Synergia

          I jaka jest jej rola w rozszarpywaniu tej padliny...
          Za trudne?
          Zwykle samodzielnosc jest trudna...

          • 4 0

        • nie widzisz, ze to lancuszek

          transakcji?

          Palcem trzeba pokazac?

          • 4 0

      • (1)

        Stocznia i jej tereny nigdy nie należały do miasta. Kłamiesz. To skarb państwa sprzedał to Duńczykom. Ostatnim właścicielem była Polska Grupa Zbrojeniowa, a wcześniej Nauta, po tym naj Stocznia Gdańska zwinęła się na Wyspę Ostrów.

        • 4 4

        • przeczytaj jeszcze raz artykuł

          Od kogo PGZ przejął teren, aby go sprzedać?
          Swoją drogą, ciekawe jak udało się do tego przejęcia doprowadzić...
          Świadomie pomijasz ten fakt, czy pomroczność jasna? Typowo gdańska przypadłość
          Znasz przeszłość firmy Synergia wielu imion?

          • 4 0

    • ta wladza, po prostu, sprzata waly naplatane przez lokalne "kregi gospodarcze"

      Musi to zrobic zgodnie z prawem, poza prawem moga jedynie "negocjowac" cene.

      Tak zrobiono z molem Rybackim w Gdyni, lepiej znanym pod nazwa tereny Dalmor, tak tez zrobiono z resztkami po Stoczni Gdanskiej.

      Taka interwencja uratowala rowniez (ciekawe na jak dlugo?) Port Zewnetrzny w Gdyni poprzez wykup terenow po stoczni Nauta.

      Nalezy sie obawiac, ze znowu uslyszymy o porcie w Hamburgu. Ktory, nota bene, mie jest juz niemiecki. Ale nadal dla Niemiec pracuje.

      • 4 0

    • takie ćwierć prawdy...

      Aby PGZ mogło to sprzedać, najpierw musiało to odkupić od Synergii.
      Która trzyma łapę na tym terenie od czasu przejęcia Gdańska przez Gdynię.

      Sprawdź powiązania i układy tej firmy, a zobaczysz wielu znajomych...

      Ale co się oplułeś, to twoje...

      • 2 1

  • Dziadek (5)

    Dziadek był rosyjskim marynarzem , osiadł w Sopocie w 1945 roku nazywa się Oleg Błochin , dziadek mówi że wodowanie to piękna sprawa , sam był na wodowaniu pancernika potiomkin

    • 2 23

    • Jak masz jakis uraz miedzy oczami , to zacznij sie leczyc . Najwyzsza pora . (2)

      • 6 2

      • (1)

        nie dziw sie,po 15 pazdzernika nie moze dojsc do siebie!!,zastanawia sie z kim w celi bedzie siedzial, ,,a moze sie uda wariata zrobia".

        • 2 2

        • Może trafi na Jarka lub Antoniego?

          Oni przeczyszczą mu komin.

          • 2 2

    • Jaki dziadek, na stercie śmieci cię znaleźli.

      • 0 1

    • Mylisz sie bo Oleg Blochin to dawny ruski piłkarz.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Brawo (3)

    Brawa dla Karstensena i jego załogi , w latach 70 tych uczestniczyłem jako pracownik Wydz. K-3 w kilkunastu wodowaniach ale jeszcze ze starych pochylni a było ich pięć .Byłem technologiem prowadzącym serię Baz Przetwórni serii B69 a głównym projektantem był L. Martyniak.

    • 96 1

    • wszystkie 5 używano w tym samym stopniu?

      • 1 0

    • pochylnie

      Stary stoczniowcu, na wydziale K-3, na którym też pracowałem były trzy pochylnie. B1, B3, B5. B2 i B4 to nie były pochylnie, tylko pirsy między pochylniami, na których składowano oprzyrządowanie do wodowania, wstawiane sekcje itp.

      • 0 0

    • ... jeszcze amoniak czuję z chłodni, przetwórni ( B69 )...

      • 1 0

  • Ale (1)

    Mi frajda

    • 2 10

    • biorac pod uwage, ze mnostwo ludzi robi foty

      Idac na melanz do Elektrykow, to jednak chyba frajda. Widzialem nawet slubne sesje zdjeciowe.

      • 2 0

  • Pani Violetto. To nie jest żadne jakieś specjalne wodowanie. (2)

    Ta metoda stosowana była od wiekow.

    • 7 1

    • ale wiedza o tym juz dawno zaginela

      w "narodzie".

      W tej sytuacji nie jest niezwykle wodownie a fakt, ze w ogole ma ono miejsce. Fajnie to zobaczyc, moze kogos to zainteresuje, jak to zrobic, aby te tysiace ton gladko zsunely sie do wody.

      • 3 1

    • Ale jest wodowanie i to jest warte zobaczenia, bo dawno nie było

      • 2 1

  • Mam nadzieję (5)

    Że podczas wodowania ktoś wykrzyczy w jakim kołchozie ludzie tam pracują, wszysko szybko, na wczoraj, pomiatają człowiekiem, śmieciowe umowy

    • 14 10

    • Czyli...

      Normalnie jak powinno się pracować w stoczni. Patrz np. Korea Płd.

      • 1 2

    • polski nadzor?

      To wiele tlumaczy.

      Niewielu pamieta, ze Biedronka z okresu nagminnych naruszen prawa pracy byla firma polska. Od czasu przejecia przez Portugalczykow, firma ma ciagly postep cywilizacyjny...

      To pokazuje, kim dla siebie jestesmy...

      • 7 0

    • To nie pracuj !

      • 1 2

    • To ciekawe dlaczego kto mógł to dal do nich dyla z innych trójmiejskich stoczni. Przy okazji zarobki spawaczy i monterów poszły w górę przynajmniej w Gdańsku.

      • 4 0

    • Nadzieja matka glupich

      I ty chyba jesteś jednym z nich, praca jak każda inna , dobre pieniądze szkoda tylko że na działalności ale i tak lepuej niż w innych firmach

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie przesadzajmy. (5)

    Bardziej efektowne jest wodowanie boczne, przy wzdłużnym niewiele widać ciekawego.

    • 50 20

    • No zwłaszcza jak się statek wywali jak jacht Mir w 1987 roku.

      • 17 0

    • (3)

      Witamy Smerfa Marudę.

      • 8 2

      • Ma rację. (2)

        Wzdłużne to nic ciekawego.

        • 1 1

        • bo trzeba wiedziec, na co sie patrzy

          A nir czeka na "bum" jak z FX.

          • 0 0

        • Bardzo ciekawe sa wzdluzne.

          • 0 0

  • (1)

    Jak to , gnom i jego pachołki wyprzedawali resztki stoczni Duńczykom ?

    • 1 5

    • skoro Polacy nie maja ochoty lub nie umieja pokierowac takim przedsiewzieciem?

      Nasze "elity" maja latwiejsze sposoby robienia kasy. lateiejsza i "czystsze", bo tego brufu nie widac na bialych koszulach.
      Kulczyk wlasnie przejmuje Ciech...

      • 3 0

  • Czyli PiS sprzedał z polskiego majątku Duńczykom (1)

    Co za k.y!

    • 4 9

    • zgodnie z "liberalna" doktryna Lewandowskiego...

      Kto by pomyslal, synergia...
      ;)

      • 4 0

  • wszystko fajnie, ale potem taki statek drenuje Bałtyk z całej drobnicy (3)

    a dorsze potem nie mają pokarmu.

    • 15 6

    • to prawda...

      Ale jednocześnie jest to ilustracja zaprzeczenia stwierdzenia "kapitał nie ma narodowości".
      Duńczycy (i inne nacje) są w Unii i co nie oznacza że zaniedbują swoje interesy. To od wieków naród żyjący z rolnictwa i morza. Stawia on pomniki krowom i świniom, bo uważa je za podstawę dobrobytu. Uważa on te obszary za swoją domenę i agresywnie dba o własne interesy. Również poza granicą kraju. Znacie spółdzielnię rolniczą Arla?

      Nie do pomyślenia jest, aby tym gałęziom lub krajowi ktokolwiek dyktował warunki i szantażował blokadą środków. Od tego mają sprawnych przedstawicieli w UE, którzy są przedłużeniem polityki wewnętrznej. Zakopali topór wojenny z Niemcami, ale pamiętają że Slesvig nigdy nie był germański. Przyjmują emigrantów, ale tor przeszkód jaki muszą oni pokonać w celu naturalizacji jest morderczy. Do póki się to im opłaca, nie mają nic przeciwko pracy obcokrajowców ale próba wejścia na lukratywne obszary spotka się ze srogą ripostą...
      Tak jak to spotkało nieostrożnych islamskich mułłów, którzy zażądali usunięcia z przestrzeni publicznej choinki, która uraża ich uczucia religijne.
      W kraju Christiana Andersena!!!

      • 5 0

    • Yen statek jest dla Islandii i tam bedzie plywal

      • 0 0

    • W takim razie

      Nie jedz ryb

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane