• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord w BCT. Ponad 9,5 tys. TEU w 10 zmian

VIK
4 sierpnia 2023, godz. 13:15 
Opinie (122)

W gdyńskim terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Ekipa terminalu przez 10 zmian, czyli prawie cztery dni przeładowała 9 503 TEU.



- Od 30 lipca do 02 sierpnia na terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Na statku MSC Madeleine przeładowaliśmy 9 503 TEU, co jest nie tylko rekordowym wynikiem terminalu, lecz także Portu Gdynia. Nieprzerwana obsługa statku prowadzona była przez 10 zmian z ciągłym wykorzystaniem trzech ganków przeładunkowych - poinformował BCT.

MSC Madeleine to 349-metrowy kontenerowiec o nośności 114908 ton. Na jego pokładzie przybyła do BCT pierwsza partia kontenerów z Dalekiego Wschodu, które w niedługim czasie będą kierowane bezpośrednio do Gdyni w ramach nowego zawijającego do Gdyni dalekowschodniego serwisu MSC - Swan, prowadzonego przez szwajcarsko-włoskiego armatora MSC (Mediterranean Shipping Company).


Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.

Terminal BCT od 2003 prowadzony jest przez firmę International Container Terminal Services In, która jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Firma została założona w 1987 r. na Filipinach. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie - w regionie Azji i Pacyfiku, w Amerykach Południowej i Środkowej oraz w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie w Grupie ICTSI działa terminal położony nad Adriatykiem i na Bałtyku.
VIK

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Do Singapuru jeszcze daleka droga...tam mają prawie 300 ogromnych suwnic...

    • 6 10

    • Mają co eksportować.

      • 1 2

  • Prawdę powiedziawszy myślałem, ze kontenerowce są rozładowywane szybciej. (5)

    Nie wiem czemu, ale byłem przekonany, że te statki stoją w porcie dzień lub dwa.

    • 10 3

    • bo stoja (4)

      ale w DCT

      • 6 4

      • (3)

        Co ty wypisujesz za brednie? Dzień lub dwa to może stoi jaka łajba typu szalupa. Pracowałem w BCT jako operator, obecnie pracuje w Baltic Hub też jako operator i mam porównanie. Powiem krótko Gdańsk prowadzi tylko ilością suwnic i ciągnikow oraz lepszym wejściem do portu. Gdyby Gdynia miała takie warunki to by rozniosła Gdańsk w proch. Jak widzę te ruchy suwnic płacowych na anty slayu to się płakać chce.

        • 7 6

        • Przepraszam ale chyba jesteś trollem (2)

          Wiadomo że warunki portów są inne, ale skąd takie dziwaczne przekonanie, że gdyby były takie same, to akurat w Gdyni byłoby wspaniale, szybko, tanio i z kwiatami?

          Niby dlaczego?

          • 4 3

          • (1)

            Dlatego, że po prostu Gdynia ma szybszych operatorów z większym doświadczeniem. Jak ja pracowałem w BCT to jeszcze tego DCT nawet w planach nie było. Kontenery poukładane w sektorach krzywo, że żal na to spoglądać. Suwnice płacowe niby nowe w miarę, a są chyba uboższą wersją najuboższej wersji.

            • 2 4

            • czyi wystarczy że tacy szybcy operatorzy przejdą z Gdyni do Gdańska i masz cały swój super terminal

              • 1 2

  • zaraz wsadzą na stołek tam jakiegoś impotenta intelektualnego który jest wierny ale mierny i się skończy ramkowanie (5)

    • 11 17

    • Spokojnie, to prywatna firma (4)

      • 4 4

      • Spokojnie, układy tej władzy sięgają głęboko. (3)

        Już krewny jednego ministra doradza - a przynajmniej doradzał - obecnemu prezesowi bct.

        • 3 7

        • To niewygodna prawda, jednak prawda.

          Wystarczy wyszukać w necie info o ojcu pana ministra cieszy ńskiego.

          • 1 2

        • BTC mówisz a Pinokio to jakie kwalifikacje miał na kierowanie prywatnym bankiem? (1)

          Żadne, jedynie polityczne. Tak to działa...

          Tak samo jak Marcinkiewicz stał sie bankierem w Londynie

          • 2 5

          • To chyba najgłupsza rzecz, jaką można napisać o Morawieckim. Przy wszystkich wątpliwościach wobec tego człowieka.

            • 2 2

  • Ciekawe (1)

    Załadowali więcej niż przewiduje statek?
    Wg wikipedii: The maximum cargo capacity is 9,113 TEU and the ship's gross tonnage is 107,551.

    • 4 18

    • Tu chodzi o przeładunki

      Czyli wyładowali ze statku i załadowali na statek łącznie 9 tysięcy kontenerów przeliczeniowych. 1 TEU to ekwiwalent jednego kontenera 20 stopowego. Patrząc na to że większość kontenerów to 40 stopowe to można założyć że przerzucono około 4500 takich kontenerów.

      • 10 1

  • prawie jak stachanowcy

    artykuł jak z czasów prlu

    • 25 7

  • Ale to musi boleć Totalnych donosicieli Pełowskich (6)

    • 25 33

    • Nie misiu, normalni ludzie po prostu nie maja z tym problemu, przeczytali i poszli dalej. To PiSowska bieda umyslowa generuje sobie w glowach problemy z niczego.

      • 24 12

    • Co? Obcy armator

      To chyba pisbolce boli

      • 5 6

    • Donosił Anżej i pislamentarzyści (3)

      Taka prawda

      • 5 7

      • Donoszą do Eurokolchozu Pełowcy. Jest to dno na własny kraj chyba? (2)

        • 3 3

        • Jakiego kołchozu?

          Andrzej Duda przestraszył się, że po podpisaniu lex Tusk będzie na europejskich salonach pariasem. Wygłosił więc orędzie, w którym chwalił zalety naszej obecności w UE, mimo że kilka lat temu nazwał Unię "wyimaginowaną wspólnotą, z której niewiele dla nas wynika"

          • 4 0

        • To prawda , pis to dno.

          Donosili i donoszą na Polaków w PE.
          To słupy Moskwy chyba

          • 4 0

  • Zaleją nas tymi chińskimi klapkami. A eksport jak, poza drewnem oczywiście? (1)

    • 33 14

    • eksportujemy jeszcze kropidła i różance, ale pewnie też drewniane

      • 4 2

  • Wg. Eurostatu Polska jest bliska awansu z 11 na 10 miejsce jeśli chodzi o przeładunki w europejskich portach. (9)

    Inwestycje w port w Świnoujściu czy Gdyni to strzał w dziesiątkę, nie wspominając już nawet o porcie Gdańsk który bije rekordy i ma wysoką pozycję na Bałtyku. Nie ma co oglądać się na niemców którzy próbują wszystko zablokować i robić swoje.

    • 54 22

    • Gadasz tak, jak byś sam miał w tym jakieś zasługi, a przecież istniejesz tylko na tym forum. (5)

      • 8 15

      • On, ja i wielu innych dopingują tym inwestycjom

        Ale są tacy którzy próbują to torpedować rękoma ,,ekologów"

        • 12 6

      • Przekop Mierzeji Wiślanej, tunel w Świnoujściu, mur który powstał na granicy przed bandytami Putina (3)

        To wszystko dzięki PiS. A Ryży to wszystko blokował. Mówił że nie powstanie

        • 3 9

        • Dlatego nigdy już nie można pozwolić na oddanie Polski Peło i reszcie donosicieli (1)

          • 4 5

          • No wiemy! Moskwa chce swoich utrzymać

            Rusek z kotem walczy dzielnie

            • 5 2

        • Strategiczny rów i przeciwpancerny mur

          Widać bratnich helikopterów partii nie powstrzymał.
          A może to ta dostawa helikopterów Macierenko była. Tylko tetaz mając tyle NATO w kraju głupio przyjąć

          • 5 3

    • Chłam - import, dobra narodowe -export (np lasy)

      • 1 2

    • Niemcy i Ruskie nieszczęście świata plus totalni (1)

      • 4 4

      • Totalni sympatycy jarozbawa jak i sam pis

        • 2 2

  • (2)

    zaraz wroca ,,murarskie trojki" i pojdziemy na rekord PZPPiS.

    • 12 10

    • PZPR i komunistów z Cimoszewiczem i Millerem to miałeś na listach Peło do Eurokolchozu (1)

      • 3 1

      • A to problem?

        Towarzysz Piotrowicz

        • 3 2

  • gratki dla was :)
    team biała gwiazda

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane