• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa zmodernizuje dwa promy P&O Ferries

Wioletta Kakowska-Mehring
28 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sezon zimowy to czas żniw dla Gdańskiej Stoczni Remontowa. Sezon zimowy to czas żniw dla Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Gdańska Stocznia Remontowa zmodernizuje dwa promy należące do brytyjskiego armatora P&O Ferries. Koszt to 8,5 mln GBP, czyli ponad 44 mln zł. Sezon na remonty promów zapowiada się więc bardzo dobrze w gdańskiej stoczni.



Do Remontowej trafią dwa promy obsługujące połączenie Hull-Zeebrugge - "Pride of York" i Pride of Bruges". Każda z jednostek może przewozić do 880 pasażerów. Modernizacja przeprowadzona w stoczni ma podnieść oferowany przez nie standard "o poziom wyżej", zapowiedziała Janette Bell z P&O Ferries. Wśród planowanych robót jest m.in. modernizacja kabin pasażerskich.

Dwa promy P&O Ferries będą modernizowane, ale przed Remontową gorący okres związany z tzw. odnową klasy.

- Przed nami zimowe żniwa, czyli czas, kiedy do remontów trafiają właśnie promy. Głównie są to remonty okresowe potwierdzające klasę. Od grudnia do marca będzie u nas aż 19 jednostek - powiedział Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa.
P&O Ferries to brytyjskie przedsiębiorstwo zarządzające flotą morskich promów pasażersko-samochodowych, kursujących pomiędzy Wielką Brytanią a Irlandią i Europą kontynentalną. Firma ma 20 promów, które mogą przewieźć rocznie ponad 10 mln pasażerów, 1,6 mln aut i 2,2 mln jednostek ładunku.

W ubiegłym sezonie Remontowa pękała w szwach. Wszystko wskazuje na to, że ten sezon będzie podobny.

Miejsca

Opinie (42) 2 zablokowane

  • Ciekawe czy.... (2)

    .....terminy też zapowiadają się punktualne ;)

    • 13 12

    • troll

      • 5 4

    • Patrząc na działania obecne to same opóźnienia które w niektórych przypadkach sięgają ponad pół roku...bezczelność prowadzących remont sięga zenitu!!

      • 2 4

  • podwykonawcy znowu będą się żarli między sobą (2)

    i będą "robić" za przysłowiowe pół darmo..

    • 37 0

    • (1)

      Dokladnie a prezesi stoczni. zbieraja zniwo a robotnicy za pol-darmo czyli nic sie nie zmienilo?

      • 14 0

      • bez umów

        a oczywiscie nie zapomnijmy ze po za tym ze za pol darmo to i bez jakich kolwiek umow albo w najlepszym przypadku na smiecowkach

        • 3 1

  • (4)

    Gorąca zima w Remontowej? To chyba jakies żarty, nabrzeża stoją puste a te kilka jednostek co przypłynęło ma ograniczony zakres prac

    • 28 9

    • Grudzień i styczeń będzie OK, jest sporo promów

      ale skąd ty to możesz wiedzieć...

      • 6 4

    • njj (1)

      byle miedz byla

      • 0 1

      • Sławek to ty

        • 0 0

    • m

      ...m ądrala zawsze wie lepiej

      • 0 0

  • A jak... (10)

    idzie sprzedaż nowych statków których armatorzy nie chcą odebrać ?
    I czy podwykonawcy dostaną zarobione na nich pieniądze ?

    • 32 3

    • True story (5)

      kontenerowce nie odebrane, kasy poszło, a statków nie wzieli i stoją

      • 9 3

      • Wolny rynek... (2)

        Jak ci się nie podoba to przecież nie musisz pracować.
        Niezależnie od tego czy jesteś pracownikiem czy podwykonawcą stoczni.
        Bramy z tego co się orientuję nie są zamknięte.

        • 3 16

        • Aż je syndy zamknie jak w Szczecinie.
          Historia kołem się toczy.

          • 5 1

        • To żeś zabłysnął....

          Masz g...o w głowie i ołów w d...e że tak ciężko jest Ci zrozumieć napisany Text?

          • 3 0

      • kontenerowce (1)

        budowała RSB

        • 4 0

        • kontenerowce? smiechu warte. male krupy na 15 kontenerwow

          kontenerowce to chiny buduja na 15 tys kontenerow..

          • 0 0

    • To nie ta stocznia (1)

      RSB ma kłopoty ze sprzedażą, aczkolwiek oczywiście i nas to ciągnie bo trzeba ją ratować jako firmę Holdingu.

      • 8 1

      • Kierownictwo i właściciel ten sam czyli jeden chu...

        • 1 3

    • Się tak nie mądrzyj bo jakość pracy większości spółek jest porażająca. (1)

      Jest tylko kilka firm które mogę śmiało powiedzieć, że robią, aby było dobrze, a nie byle by zrobić i przyjść po pieniądze. Wcale się nie dziwię, że stocznia was tak kroi, bo gdybyście ponosili takie koszty z tytułu poprawek, reklamacji i wstyd przy zdawaniu prac przez armatorem to sami byście się na siebie wypieli. Zdecydowanie wolę jak prace robią wydziały stoczniowe, czasem kombinują, ale na pewno bardziej się starają, aby praca była do przodu.

      • 6 1

      • gamon z remontowej

        Ta banda kaszubow to mozesz robic modele z papieru

        • 0 3

  • Usługi

    Dodać kilka kabin na usługi erotyczne,a frekwencja będzie w 100% Zniżki dla emerytów i darmowa Wiagra.

    • 12 0

  • Pływam tymi promami regularnie

    ...kabiny są rzeczywiście w tragicznym stanie. Jeszcze poprosimy Pride of Hull i Pride of Rotterdamm !!!! Ta sama porażka....

    • 18 0

  • (1)

    najlepsza stocznia na Świecie,
    najlepsza stocznia w Europie.

    • 17 4

    • i druga w Polsce

      • 4 0

  • A jak tam doki pływające? (7)

    Czy znajdzie się ktoś odważny, kto opowie o kilku poważnych incydentach, które miały miejsce w ostatnich dwóch latach?

    Sprawa Prinsesse Benedikte nie jest jedyną, aczkolwiek tylko ona ujrzała światło dzienne (w dodatku media dostały "lepszą wersję" całej historii).

    No śmiało, może ktoś z W7/3 coś opowie? A może z W11? Albo NB/BHP? A może sam Dyrektor Techniczny pochyli głowę do posypania popiołem?

    • 11 6

    • chętnie posłuchamy

      • 0 0

    • Jeśli wiesz jak było to mów (4)

      Opowiedz ze szczegółami, chętnie poczytamy. Wywalili cię z Remontowej, że chcesz donosić? Dlaczego wybierasz fakty złe dla nas, a nie doceniasz tego, co się przez ostatnie lata poprawiło w zakresie BHP? Myślisz, że inne zakłady są pod tym względem idealne? Zapraszam do stoczni Nauta (szczególnie na dawne K-3) czy Crist, to może docenisz to co masz. Lub raczej co powinieneś mieć, bo takie sr..nie we własne gniazdo jest po prostu draństwem w stosunku do firmy, która bez wsparcia publicznych pieniędzy jak inne MARSy czy Nauty zatrudnia sporo osób na uczciwe umowy o prace i uczciwe, bez opóźnień im płaci.

      • 14 3

      • (1)

        no to panie z gsr, albo przestrzegane jest prawo, albo nie.
        jak to jest?

        • 3 2

        • Oczywiście, że prawa trzeba przestrzegać

          We wszystkich firmach, nie tylko GSR. A jak masz w tej sprawie coś do powiedzenia to są od tego odpowiednie służby, zgłoś to z imienia i nazwiska, chojraku.

          Nikt nie mówi, że jest idealnie bo tak nie jest - nie tylko u nas. Ale staramy się coś z tym robić, zmieniać ten stan rzeczy.

          • 5 2

      • Kolego (1)

        Zaraz też będziecie dotowani przez Państwo będąc liderem konsorcjum co ma budować promy dla państwowego armatora i oddacie część stoczni Państwu bo sobie nie radzicie z nadmiarem szczęścia.
        Tak jak kiedyś ktoś rzekł : "Pycha kroczy tuż przed upadkiem."

        A co do Nauty na K3 to faktycznie kuriozum żeby pod państwowym szyldem coś takiego chodziło.

        • 0 1

        • Kibicu

          A możesz jakoś rozwinąć tę myśl? Bo nie rozumiem. W chwili obecnej RSB buduje Kormorana dla MW. To jest dotowana przez państwo? A Nauta budując Oceanografa dla UG jest dotowana przez państwo? Bo uniwersytet jest niewątpliwie państwowy. Firmy budowlane budowały nowe budynki UG. Państwo je dotowało? Prośba o bardziej szczegółowe wyjaśnienie.

          • 2 0

    • Janusz zgłoś temat do prokuratury skoro masz takie dowody i nie możesz spać spokojnie

      kiedy obok Ciebie dzieje się zło. Bo tak incognito to jesteś zupełnie nie wiarygodny. Bardziej bym Cię podejrzewał o osobiste rozczarowanie i chęć odegrania się.

      • 4 0

  • Ten filmik to bzdura...

    Jak można zamieszczać film z podpisem że w tej hwili w GSR jest remontowany 20 statków, który był kręcony przeszło rok temu?!

    • 12 1

  • jak to przecież w stoczni kryzys podwyżek nie było

    • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane