- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (26 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (71 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (45 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (71 opinii)
Rozpoczęło się pogłębianie gdyńskiego portu
Rozpoczęły się prace związane z pogłębianiem wewnętrznych akwenów Portu Gdynia. Inwestycja ma spowodować pogłębienie portowego basenu o około 2,5 metra, co pozwoli obsługiwać w terminalach 400-metrowe jednostki o zanurzeniu sięgającym nawet 15 metrów.
- Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego - mówił kilka miesięcy temu, podczas podpisywania umowy na realizację inwestycji Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Pogłębienie wewnętrznych akwenów portu jest częścią większej, prowadzonej od lat inwestycji.
W ubiegłych latach została już wykonana przebudowa nabrzeży: Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego. Wykonano również skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej oraz przebudowę Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego.
Wszystko to miało umożliwić wykonanie kluczowych dla portu pogłębień. Dziś bowiem portowy basen ma około 13,5 metra głębokości, a dzięki inwestycji mieć będzie aż 16 metrów.
W ramach prac wyczerpane zostanie około 4 mln metrów sześciennych urobku, który zdeponowany zostanie na tzw. klapowisku morskim. Żeby dobrze zobrazować skalę tej inwestycji, wystarczy napisać, że taka ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1600 pełnowymiarowych basenów olimpijskich.
Prace związane z pogłębianiem portu potrwać mają przez około 16 miesięcy.
Pogłębienie portu zostało zaprojektowane przez biuro Wuprohyd, a wykonawcą prac jest belgijska firma JanDeNul.
Pogłębiarka gotowa do pracy (6 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-08 19:54
Piasek (2)
Może ktoś wie gdzie będzie wysypywano piach z pogłębiania portu bo pewnie go będzie sporo ? Raczej bursztynu tam nie będzie ale ciekawostek może być sporo
- 13 3
-
2022-11-09 09:07
Piasek będzie usupany w Szadółkach
- 0 0
-
2022-11-08 21:40
Klapowisko inaczej wysypisko na środku zatoki powodzenia:)
- 8 0
-
2022-11-08 22:30
Nagroda Darwina dla zarządu obowiązkowa. (7)
Można pogłębić nawet do 30 m ale żadne nabrzeże starego portu Gdynia tego nie wytrzyma. Tu trzeba cały port zburzyć i zbudować od nowa. Tego nikt nie robi. Terminale głębokowodne buduje się wychodząc w morze a nie pogłębiając stary port. Kolejna prowizorka na miarę przekopu, lotniska Warszawa Radom itp.
- 19 40
-
2022-11-10 12:01
jakby napisali że chcą budować nowy port to dopiero byś lamentował
jak to nowy, a po co skoro jest ten i wystarczy pogłębić, bzdurna inwestycja jak przekop czy lotnisko... skąd pieniądze
itd. takim ludziom nigdy nie dogodzisz. Zawsze będą przeciwni.- 1 0
-
2022-11-08 23:29
No to przecież planowana jest budowa portu zewnętrznego geniuszu... Zorientuj się w temacie, a potem pisz komentarze.
- 5 1
-
2022-11-08 22:44
Dobrze że mamy ekspertów od hydroinżynierii twojego pokroju. (4)
Kilkoma zdaniami zaorałeś pracę całej rzeszy wykwalifikowanych ekspertów. Wszak wiadomym jest że porty takie jak Hamburg czy Rotterdam to jedne, wielkie prowizorki które już dawno się rozsypały. A nie, czekaj...
- 19 1
-
2022-11-09 09:16
Panie Ekspert, a widziałeś Rotterdam? (1)
Że takie bzdury wypisujesz? Spójrz sobie np na mapę w Googlach, a potem wrzuć w wyszukiwarkę "Masvlakte" - to taka sztuczna wyspa usypana u wejścia do starej części Europortu, by zbudować na niej terminale dla najwiekszych statków świata, a nie wciągać te kolosy wgłąb portu.
- 1 1
-
2022-11-09 21:01
Panie ekspert, a widziałeś Hamburg?
- 1 0
-
2022-11-08 23:27
Bzdury piszesz koleś keje są (1)
i były gotowe na przyjęcie statków.Trzeba tylko ogarnąć transport kolejowy i magazyny na kejach.
- 1 5
-
2022-11-08 23:39
Keje powiadasz...
No dobrze, to może na tym zakończmy te merytoryczne wywody.
- 5 1
-
2022-11-08 20:54
Miło patrzeć jak nasze porty systematycznie rosną w siłę. :) (2)
Jeszcze kilkanaście lat temu w życiu bym nie pomyślał że będzie można oglądać w Trójmieście największe statki świata.
- 9 3
-
2022-11-08 22:13
Durnota na miarę PIS. (1)
Raz zbudowanego portu nie można bezkarnie pogłębiać. Nabrzeża zaczną się obsuwać. Większy statek to większe śruby i mocniejsze silniki. Po każdym wyjściu statku będzie obowiązkowe sprawdzanie uszkodzeń.
Niech z PISowskiego zarządu ktoś się przyzna, ile już teraz wydają na badanie nabrzeży przez płetwonurków. Ale co tam to zwykle kartofle posadzone na wiosnę, a jesienią ich wykopią. Dobrze ze port głębokowodny w Gdańsku zaprojektowali i zbudowali Australijczycy.- 0 5
-
2022-11-08 22:18
Nieźle się błaźnisz.
Port był już pogłębiany ładne parę lat temu. I żadnego armageddonu nie było. A co ma z tym wspólnego PiS, to już całkiem nie mam pojęcia?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.