• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska musi zwrócić klientom opłaty

VIK
24 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra. Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra.

Multimedia Polska musi zwrócić konsumentom bezprawnie pobrane kary za wypowiedzenie umów przy braku zgody na wprowadzone przez operatora zmiany programowe. Chodzi o sprawę z 2016 roku. Sąd apelacyjny oddalił apelację spółki, ale też nieznacznie zmniejszył karę nałożoną przez UOKiK. Wyrok jest prawomocny.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lutym 2016 zdecydował, że sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. We wtorek, 22 czerwca tego roku, UOKiK poinformował, że sąd apelacyjny nieznacznie zmniejszył karę nałożoną na Multimedia Polska przez prezesa urzędu, ale też oddalił apelację spółki - podał portal wirtualnemedia.pl.

Zarzutem postawionym firmie było gwarantowanie klientom jedynie liczby kanałów w ramach pakietu telewizji, natomiast wymiana kanału na inny miała nie upoważniać konsumenta do bezkosztowego wypowiedzenia umowy. Z ustaleń Urzędu, po analizie skarg klientów oraz rozmów sprzedażowych, wynikało, że operator wprowadzał zmiany w pakietach programów zawartych w umowach z abonentami. Z jednej strony dodawane były nowe kanały, ale z drugiej usuwane inne lub zamieniane. Urząd uznał, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Teraz operator musi zwrócić klientom opłaty pobrane za rozwiązanie umów. Dlatego też UOKiK zachęca do składania reklamacji w tej sprawie, bo to one będą podstawą do zwrotu pieniędzy. Firma będzie miała także obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Przypomnijmy, że dziś Multimedia Polska należy do spółki Vectra. W lutym tego roku sfinalizowano zakup 100 proc. akcji spółki. W wyniku transakcji grupa Vectra oferuje usługi ponad 1,7 mln abonentom, a w zasięgu jej sieci znajduje się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Najlepiej sobie zamontować antenę naziemną za oknem albo dobra pokojowke i ściągać Dvb

    • 7 1

  • Ja mam tv i neta od dwóch różnych dostawców, tv upc, Internet Limes i to jeszcze oba stare pakiety gdzie już teraz sa w ofercie tańsze i szybsze, ogólnie wychodzi bardzo drogo. Na co najlepiej zmienić żeby było w jednym pakiecie i taniej, lokalizacja Gdynia?

    • 1 2

  • same reklamy, albo programy dla bezmózgów, po co kablówkę oglądać?

    Sprzedają kolejność kanałów nadawcom programów telewizyjnych, a tobie nie pozwolą zmienić kolejności jak ci się podoba.

    Tylko internet. Nic więcej.

    • 24 4

  • Dam wam protip jak rozmawiać z operatorami

    sami wybieramy umowę z oferty na czas nieokreślony i taką podopisujemy, ostatnio zmieniłem upc na orange, w trakcie instalacji instalator dał mi do podpisania złą umowę nie taką jaką chciałem, także trzeba uważać co podpisujemy i wybierać mądrze. Umowy na czas nieokreślony są trochę droższe ale wole teraz płacić trochę więcej i mieć spokój w razie jakiegoś konfliktu lub braku wywiązywania się z umowy.

    • 17 1

  • Multimedia to musi poprawić jakość swoich usług bo na tą chwilę to najsłabsza TV w 3 miescie

    Infolinia tragedia ..... każda z osób mówi co innego. Brak rozwiązywania problemów.
    Chcesz załatwic awarie to dzwoń tylko na numer gdzie chcesz podpisać umowę i z buta informuj że rozwiązujeswz umowę jesli nie załatwią sprawy- zawsze 100% działa.
    Nie mniej uwolniłem się od tego pseudo operatora na pseudo nowoczesnym sprzęcie i pseudo szybkim internetem:)

    • 30 1

  • Jakieś postępowanie wobec Limes i ich zapisów w regulaminie?

    • 13 3

  • Wszystkie media to oszustwo

    Prawa człowieka muszą działać wszędzie

    • 27 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane