• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samorządy i trójmiejscy deweloperzy na targach w Cannes

Ewa Budnik
13 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Stoisko Gdańsk Metropolitan Area na targach MIPIM w Cannes. Stoisko Gdańsk Metropolitan Area na targach MIPIM w Cannes.

Do piątku we francuskim Cannes trwają jedne z najważniejszych na świecie targów. Gdańsk i Sopot prezentuje się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego. Na udział w targach zdecydowało się także kilku naszych deweloperów.



W ciągu 4 dni przez hale targowe w Cannes przewinie się 20 tys. odwiedzających oraz 4 tysiące wystawców. W ciągu 4 dni przez hale targowe w Cannes przewinie się 20 tys. odwiedzających oraz 4 tysiące wystawców.

Czy miasta powinny w czasie takich wydarzeń promować się z deweloperami?

Targi MIPIM uważane są za jedno z najważniejszych wydarzeń branży inwestycyjnej i deweloperskiej, odbywają się od ponad 20 lat i mają swoją renomę na całym świecie. Nie podpisuje się tam kontraktów i wiążących umów. Hale centrum wystawienniczego Palais des Festivals et des Congres to raczej arena, na której należy zaistnieć. Biorą w nich udział wszystkie większe polskie miasta i regiony - m.in. Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź, Katowice, Szczecin, Małopolska, Śląsk, ale także mniejsze samorządy tj. np. Rybnik. W ciągu czterech dni przewija się tam 20 tys. odwiedzających z 90 krajów świata.

Gdańsk i Sopot prezentują się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego (GOM). Gdynia nie ma swojego stoiska.

- W Gdyni dominują tereny prywatne, samorząd nie musi się tam promować. Ale nasze największe skarby, czyli tereny Nauty i Dalmoru są na targach prezentowane przez spółkę Invest in Pomerania oraz Polski Holding Nieruchomości
- tłumaczy Joanna Grajter, rzecznik prasowy w Urzędzie Miasta w Gdyni.

GOM, który na targach prezentuje się po raz drugi, pozostaje w składzie: Gdańsk, Sopot, Pruszcz Gdański i Malbork oraz przedstawiciele inicjatywy Invest in Pomerania.

Z Sopotu do Cannes pojechały trzy osoby: prezydent Jacek Karnowski oraz dwoje pracowników urzędu. Na miejscu jest również prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.

- Kalendarze spotkań prezydentów Gdańska i Sopotu są wypełnione, mamy nadzieję, że to dobra wróżba. Odbywają się tu także spotkania prezydentów światowych metropolii, które biorą udział w targach. Prezentowane są projekty rozwiązań i już stosowane tam rozwiązania. Jest to więc także miejsce poszukiwania nowego spojrzenia na funkcjonowanie miasta czy nowych funkcji, które ułatwią życie nie tylko turystom, ale także mieszkańcom - relacjonuje z Cannes Błażej Kucharski z biura prezydenta Sopotu.

Sopot w Cannes stara się szczególnie wesprzeć komercjalizację sopockiego dworca oraz poszukiwać inwestorów chętnych do budowy szpitala czy nowego hotelu na terenie Hipodromu. Miasta pokazują także prywatne tereny, te na których mogłyby powstać hotele, spa i inne obiekty użyteczności publicznej. GOM na tegoroczne targi zaktualizował utworzoną w 2012 r. Metropolitalną Ofertę Inwestycyjną (MOI), pokazującą możliwości inwestycyjne całej Metropolii Gdańskiej.

W Cannes nie brakuje także naszych deweloperów, którzy razem z GOM pokazują się na wspólnym stoisku o powierzchni około 62 m kw. Są tam m.in. Olivia Business Centre, Multi Development (Targ Sienny), Echo Investment (biurowiec Tryton), Hines Polska (Quattro Towers i biurowiec Neptun), Torus (m.in. Alchemia i Arkońska Business Park), BPTO (Młode Miasto) oraz Euro Styl (Opera Office oraz szereg osiedli mieszkaniowych), Allcon Investments (Łużycka Office Park, Łużycka Plus, Allcon @ Park).

- Targi w Cannes są bardzo ważne z punktu widzenia budowania relacji z inwestorami. W pewnym sensie czuję się w obowiązku tam pojechać po raz kolejny - mówi Maciej Grabski, inwestor w Olivia Business Centre. - Mogę pokazać kolejne budynki, a przede wszystkim powiedzieć, że mamy użytkowników z najwyższej światowej półki. Naprawdę możemy się chwalić tym, że firma Bayer wybrała na siedzibę swojego centrum serwisowego akurat Gdańsk. Na targach pokazujemy się wspólnie, praktycznie jako cała metropolia. Są przedstawiciele miast - Gdańska i Sopotu, są prywatni przedsiębiorcy, którzy inwestują w Trójmieście. To jest przemyślane działanie, które ma ogromne znaczenie dla całej aglomeracji. Właśnie takie wspólne przedsięwzięcia budują markę naszej metropolii za granicą.

Co roku, przy okazji wyjazdu włodarzy na tę imprezę, rozpoczyna się dyskusja na temat wydatków. Koszty tegorocznego udziału miasta Gdańska w Cannes to ok. 32. tys. zł. W targach partycypują również biznesowi partnerzy stoiska metropolitalnego.

Podczas poprzednich edycji targów Gdańsk pozyskał m.in. inwestorów Galerii Bałtyckiej (projekt o wartości 400 mln zł) - firmę ECE oraz inwestora największego obecnie projektu realizowanego w Gdańsku w ramach partnerstwa prywatno-publicznego - Forum Radunia (projekt o wartości 1 mld zł) - firmę Multi Development.

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Cannes to takie większe Żukowo (1)

    nad ciepłym morzem. Zamiast Golf II jeżdżą Q7 itp - tyle różnic

    • 1 1

    • Zamienię willę w Żukowie, na mieszkanie w Cannes, nad ciepłym morzem.

      Najlepiej przy Boulevard de la Croisette, albo Rue Georges Clemenceau, pilne !!!

      • 0 0

  • Fajna wycieczka za nasza kase

    Jeszcze nowego 'papieza ubogich' tam brakuje, jak to media o nim mowia, ze podobno nawet kiedys cos ugotowal i autobusem pojechal nawet!

    • 1 1

  • hala targowa gdansk

    kto zastopowal wyjazd pani prezes czy jest to przewodniczacy rady

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane