• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wycieczkowce wracają do naszych portów

Wioletta Kakowska-Mehring
26 marca 2024, godz. 08:15 
Opinie (85)
Największym wycieczkowcem, który odwiedzi Gdynię w tym roku, będzie Celebrity Silhouette. Największym wycieczkowcem, który odwiedzi Gdynię w tym roku, będzie Celebrity Silhouette.

Pierwszy w Gdańsku pojawi się już w poniedziałek, 22 kwietnia, a pierwszy w Gdyni - w czwartek, 2 maja. Sezon na wycieczkowce w trójmiejskich portach zapowiada się bardzo ciekawie. W sumie w Gdyni będzie 11 różnych statków, a w Gdańsku - aż 27.



Do Gdańska wycieczkowce będą zawijały aż 62 razy, a do Gdyni - 41. Jednak liczba zawinięć to nie to samo co liczba statków, bo niektóre będą w portach kilka razy. W Porcie Gdynia AIDAMar będzie aż 9 razy, a Clio w gdańskim porcie aż 8. W sumie w Gdyni będzie 11 różnych statków, a w Gdańsku - 27.

Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdańsk w 2024 r.



Według zapowiedzi tegoroczny sezon w gdańskim porcie będzie dużo lepszy niż w roku ubiegłym. Wówczas statki wycieczkowe zawijały tylko 42 razy. Pierwsza wizyta w tym roku już 22 kwietnia. Będzie gościł statek Le Bellot pod francuską banderą. Jest to nieduża jednostka, bo ma tylko 131,4 m długości.

Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdynia w 2024 r.



Najdłuższym statkiem, jaki wejdzie do Gdańska, będzie Crystal Symphony, który ma 238 m długości. Będzie to też bardzo długi sezon, ostatnie wejście do portu zaplanowano na 15 grudnia. Sezon zakończy wizyta statku Le Commandant Charcot. Jest to wycieczkowiec tzw. ekspedycyjny, czyli przygotowany do odwiedzania rejonów arktycznych.


Sezon w Porcie Gdynia zapowiada się podobnie do ubiegłorocznego. Zaawizowano 41 wejść. W ubiegłym roku było 36. Sezon w Gdyni rozpocznie się 2 maja wizytą statku AIDADiva (251,89 m dł.). Ostatni statek pojawi się w porcie 22 października i będzie to AIDAMar (253,22 m dł.). Wejść będzie też mniej niż w Gdańsku, za to statki będą zdecydowanie dużo większe. Największy będzie Celebrity Silhouette, który ma aż 319 m długości. Najmniejsza jednostka, jaka będzie gościła w Gdyni, to Sirena, która ma 181 m długości.

A skoro statki duże, to i pasażerów więcej. Według władz portu w zeszłym rok Gdynia gościła imponującą liczbę turystów - 90 tys. oraz 30 tys. członków załogi statków w ciągu kilku miesięcy. Statki były zapełnione na poziomie 90 proc., a średnia liczba pasażerów na jednym statku wynosiła ok. 2,5 tys. osób.

Miejsca

Opinie (85) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ludzie przypływają po to żeby zobaczyć Gdańsk i Malbork (1)

    W tym czasie statek zostawia ścieki w porcie

    • 12 9

    • oddaje do utylizacji za kasę

      • 1 1

  • To smutne (5)

    Najgorsze źródło syfu spalające tony paliwa dziennie. Patologiczna forma turystyki, która powinna być kompletnie wyrugowana, ale niestety wszyscy na tym lenistwie zarabiają.

    • 18 22

    • Fajnie. Też bym popłynął.

      • 7 6

    • Zlikwidujmy wszelką formę rozrywki i turystyki w imię lewackiego zielonego ładu.

      • 8 4

    • Zazdrościsz, że Cię nie stać na taki rejs?

      • 5 2

    • Statek jak statek ale samoloty których tysiące na godzinę nad Europą latają i tony paliwa wypalają już nie wadzą i nie szkodzą (1)

      beka jak jasna ch z tego jak potrafili wmówić ludziom eko głupoty i ten pa jac któremu planeta płonie

      • 5 1

      • Tysiące na godzinę? A ile to tych tysięcy?

        Sprecyzuj.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie tak popatrzeć jak jak ludzie żyją. (10)

    I później patrzy człowiek na swoją wypłatę jako nauczyciel chemii i zadaje pytanie gdzie popełnił błąd, marzenia o kształceniu młodych chemików nic nie daje tylko pogardę...

    • 27 5

    • tusk dał ci 30 procent, powinnienieś być szczęśliwy (2)

      Jeżeli nie to zmień pracę,weź kredyt

      • 13 4

      • Nie popełniłeś błędu, robisz to co pewnie chciałeś robić, problemem są ludzie którzy doprowadzili nasz kraj do ruiny

        ci po 89r. Kraj bogaty to kraj posiadający własne zakłady, własną produkcję - nas sprzedali, wyprzedali żebyśmy byli tylko najemnikami obcego kapitału we własnym kraju. Jak jest produkcja i sprzedaż na świat to są zyski które przelewane są na obywateli w postaci darmowego szkolnictwa, lecznictwa i mniejsze obciążenie podatkowe. Mamy jak mamy, podziękować 'demokracji'

        • 5 2

      • I po tej podwyżce początkujący nauczyciel osiągnie pensje minimalna

        • 1 0

    • Masz przynajmniej stabilną i lekką pracę

      wolałbyś zap....ć w korpo po 12 godzin za tysiąc więcej? A może łopatą machać? Kopać tunel w Norwegii? Uciekać jak ja przed inżynierami w NL? Ja bym chciał być nauczycielem, pracujesz z dziećmi/młodzieżą, dużo spotykasz się z ludźmi, robisz ciągle to samo - a najnowszego auta wcale nie muszę mieć, wolałbym mieć czas dla rodziny.
      I mnie wywalili właśnie bo byłem chory - a ich to nie obchodzi, bo robota ma być zrobiona, nie ma w tej firmie miejsca dla ludzi, którzy chorują. I teraz szukam kolejnej pracy - mając 40+ pracowałem w ponad 30 firmach. Chciałbyś tak? Zapraszamy na wolny rynek - to jest dopiero błąd.

      • 12 1

    • (1)

      Każdy jest kowalem swojego losu.

      • 3 1

      • Tak jak każdy ma prawo do szczęścia tylko nie każdy ma szczęście do prawa

        • 0 0

    • ściśnij połówki sempiterny, wymyśl coś, dostań nobla

      • 2 2

    • (1)

      Zawód jest bardzo fajny. Nauczyciele tylko narzekają. Ja mam 40 godz w etacie a pan tylko 20 i zarabia tyle samo co ja

      • 6 2

      • 20 x .45 minut to wychodzi tak naprawdę 15 godzin. Czyli 3 godziny dziennie. I wakacje ponad dwa miesiące bo zaczynają się jeszcze w czerwcu. I wszystkie te ferie. A teraz nawet prac domowych nie będą musieli sprawdzać, bo zabronione będzie zadawanie. A i tak do roboty się nie przykładaja, co widać po komentarzach na Trójmieście

        • 2 0

    • A jak Pan szedł na studia to ile zarabiali nauczyciele? Jakoś tak przyzwoicie i potem się pogorszyło, czy od razu była bieda? Bo jak od razu., to błąd był właśnie wtedy....

      • 0 0

  • Na pokładzie gra muzyka, strzelają korki od szampana, szef kuchni serwuje wymyślne dania (18)

    W tym czasie na dole, przy płocie, stoi mieszkaniec Gdyni. Z zawiścią w oczach, w ręku mocno ściskając reklamówkę z biedronki, przez oczka siatki obserwuje jak wypoczywają ludzie.

    • 76 51

    • Opisujesz swoje smutne życie? (1)

      • 12 10

      • To niestety rzeczywistość większości gdynian

        • 8 8

    • (1)

      Ten komentarz musiał tutaj paść, jak co roku, brawo, sama prawda, trzeba tylko dodać coś o pyle węglowym w wietrzne dni

      • 4 2

      • jak leci na te wycieczkowce to nie mam nic przeciwko. Mieszkam w centrum

        • 2 0

    • Nie rób tragedii, (1)

      tygodniowy rejs po Bałtyku (sporo taniej jest pływać po Morzu Śródziemnym lub Adriatyku) z Gdyni do Gdyni przez np. Kopenhagę, Bornholm i Sztokholm) to koszt 999 euro za osobę. Naprawdę już nie jest rok 1988, kiedy robotnik przynosił do domu równowartość 50 dolarów, a na prosty odtwarzacz VHS marki OTAKE odkładało sie kasę miesiącami.

      • 9 1

      • Z Gdyni nie ma rejsów

        Tego typu. Tu jedynie jest przystanek w drodze do którego z portów zachodnich. Ale fakt, że mozna już za ok. 600 euro wybrać się w taką podróż. Trzeba tylko dojechac do punktu startowego.

        • 3 0

    • Jak się gra tak się ma. Każdy sam decyduje o swoim życiu.

      • 7 3

    • Pięknie

      Pięknie to opisałeś.

      • 3 1

    • Ale my za to mieliśmy komunę i piskomunę (4)

      • 7 5

      • masz rację. straszna ta piskomuna.

        • 2 3

      • teraz jest gorzej w państwie bodnara i ryżego (2)

        • 2 2

        • Już ci się pogorszyło ....? (1)

          Do specjalisty....

          • 1 0

          • Nie potrzebny żaden specjalista to widać ,słychać i czuć - co odstawia Bodnar za przyzwoleniem rudego a będzie jeszcze gorzej - to są ci co walczyli o demokrację , o nie łamanie konstytucji - teraz widzimy tę hipokryzję

            • 0 0

    • Takie statki to tylko problem (1)

      Zostawiają tony śmieci, które musi przyjąć Gdynia. Owszem nie za free, ale odpadów przybędzie, a co za tym idzie ich składowanie.

      • 3 4

      • a ile to te "tony"?

        • 2 2

    • Jak jesteś zakompleksiony , to można jeszcze wyleczyć.

      • 4 2

    • Marynarz emeryt

      Tylko turyści z dzikiego zachodu 80% sami emeryci, zdarzają się turyści Azji bardzo mało, miałem zaszczyt pracować na takich jednostkach

      • 1 0

    • Szczurek tez mieszkaniec Gdyni a nigdzie nie wyjeżdża.

      • 0 0

  • (1)

    Palyfko wodór czy to elektryki?

    • 10 1

    • elektryki jarają na pokładzie, a wodór wraz z metanem wydzielaja w kibelkach

      • 2 0

  • rozumiem (7)

    że ich wizyta obniży ślad węglowy w Gdyni i Gdańsku, bo emitują zapach fiołków i w ogóle nie spalają milionów ton ropy. My na rowerki, w 15 minutowej dzielnicy, bez mięcha, a tu taka niespodzianka

    • 48 21

    • . (5)

      Pracowałem na takich w suchym doku w Singapurze. Tam pojęcie ochrony środowiska czy ekologii nie istnieje. Oczywiście nikomu to nie przeszkadza aby pływać na takich statkach.

      • 11 0

      • (4)

        pływały w suchym doku?

        • 0 4

        • Wpierw statek musi sam wpłynąć do doku. (3)

          On mial to na mysli.

          • 2 0

          • (2)

            może być tam też zbudowany i wypłynąć. Piszę "wypłynąć" bo mowa o suchym doku, nie o pływającym o ile rozumiesz różnicę

            • 1 1

            • . (1)

              Było to w stoczni Sembawang. Są tam suche doki pływające i teraz pewnie też latające. Z każdego takiego doku woda idzie ze śmieciami i chemikaliami prosto do Cieśniny Johor. Ktoś się tym przejmuje? Tylko ten kto chodzi boso po plaży nad ową cieśniną. Niestety ten proceder jest powszechny w wielu miejscach w Azji. Gdyby tak wszyscy aktywiści skierowali choć ułamek uwagi w ten rejon świata to może dałoby się to wszystko uratować, bo niedługo te wszystkie kolorowe papugi i egzotyczne rośliny to oni będą razem z nami oglądać tylko na ilustracjach.

              • 3 0

              • Aaa mądrego to i przyjemnie posłuchać. Suche doki pływające. Brawo.

                • 1 0

    • Niczego nie obniży - to Ty/my mamy rezygnować ze wszystkich udogodnień na rzecz środowiska a nie wielkie światowe korporacje!

      • 5 0

  • Nie lepiej żeby zawijały do portu w Hamburgu? U nas na nabrzeżu można postawić apartamenty (4)

    PO co nam port?

    • 16 6

    • dokladnie , po co są ładne porty w niemczech i lotnisko tez w niemczech jest , niepotrzeba nam tu nikogo, planeta sie pali (3)

      • 7 3

      • (2)

        Dwaj idioci. Jeden głupszy od drugiego. Paszoł won pisowskie trolle.

        • 7 7

        • a co to "trolle"

          • 2 0

        • wypad ryżośmieciu

          • 2 0

  • Idąc po Świętojańską niech uważają na spadające tynki, kupią kebaba, no i na dziury muszą mieć szeroko otwarte oczy (1)

    Na Zwycięstwa między KFC i PPNT na szkody górnicze też

    • 13 4

    • przecież oni nie idą na Świętojańską. Ładują sie w autobusy (diesle) i do Gdańska lub Malborka

      • 1 0

  • Bida (3)

    Czy kiedyś wrócą te czasy, gdy Gdynia miała ponad 100 zawinięć rocznie?

    • 17 5

    • (1)

      Wroce, jak statki zowoz zaczna plywac do St.Petrsburga. Bo to jest glowna atrakcja na Baltyku. Ale , kto by chcial teraz odwiedzac raszystow.

      • 3 0

      • Co tam ciekawego w tym ponurym jak śmierć Petersburgu?

        • 1 0

    • ale po co?

      • 0 0

  • Gdynia Wenecja Polnocy. Dla chorego na oczy.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane