• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadł zysk LPP. Firma wciąż otwiera nowe sklepy

erka
21 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
- Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

LPP odnotowało 99,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2015 roku wobec 152,74 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, zysk netto wyniósł 135,62 mln zł wobec 193,96 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka kontynuuje ekspansję zagraniczną, otwierając m.in. pierwsze salony Reserved w Egipcie, Kuwejcie i Katarze oraz trzy kolejne salony w Niemczech. Do końca roku sklepy Reserved będą obecne już w 17 krajach.


Czy kierujesz się dokonując zakupu odzieży?


W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, osiągając 100 mln złotych zysku netto. Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-czerwiec 2015 roku wyniosła 2 294 mln zł, czyli o 8 proc. więcej w ujęciu rocznym. W analizowanym okresie spółka rozwinęła też swoją sieć sprzedaży. W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. m kw. (1 594 sklepów), czyli o 16 proc. rok do roku.

- W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój Reserved na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.
W I półroczu spółka LPP rozpoczęła ekspansję w nowym regionie. We współpracy z lokalnym franczyzobiorcą otwarto salony Reserved w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a we wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. Tym samym na koniec bieżącego roku sklepy Reserved będą już w 17 krajach na 3 kontynentach.

W 2015 roku LPP koncentruje się także na rozwoju w Niemczech, pierwszym dla spółki rynku w Europie Zachodniej. W I półroczu sieć marki Reserved zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. m kw i otwierane są w atrakcyjnych lokalizacjach. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi - flagowy - w Stuttgarcie.

Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowa. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe.

Spółka ograniczyła koszty operacyjne dzięki mniejszym wydatkom na marketing oraz redukcję kosztów usług obcych. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na m kw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie.
erka

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • reserved - szmaty za wygórowane ceny (2)

    szmaty rodem z Pcimia, nie mówiąc o tragicznej jakości, wzory i kroje tych ubrań to jedna wielka PORAZKA. Jak się wchodzi do Mohito to aż czuć polyester w powietrzu. Nie daj boże ktoś Cię dotknie papierosem - i cała staniesz w ogniu :-o

    • 42 2

    • Dokładnie, też czuję ten smród dlatego Panie chodzą i pryskaja zapachami aby było ekskluzywnie. Człowiek jezscze nie wyszedl z przymierzalni a już spocony i śmierdzący od tego poliestru.

      • 2 1

    • Hajahahahah

      racja! A szwy w każdym tshicie, który mam stamtąd zawsze pi praniu przykręcają sie rak, ze cieżko to złożyć a co dopiero wyprasowac!!

      • 0 0

  • Wyzyskują biednych ludzi (2)

    Nie kupuję ich szmat bo dorabiają się na ludzkiej krzywdzie, wyzyskując biedaków z Bangladeszu

    • 34 2

    • Niestety nie tylko oni

      inne marki też to robią.

      • 0 0

    • Gdyby nie oni, Ci biedacy nie mieliby pracy w ogóle. Więc z dwojga złego chyba lepiej że mają, niż żeby mieli nie mieć?

      • 0 0

  • Wylewania szamba w komentarzach START (10)

    Zaczynajcie pisać jakie to ciuchy mają słabe itp. Ta firma daje pracę ponad 1500 osbób Janusze. Większość tych komentarzy piszą pracownicy dla których takie forum jest jedynym źródłem wyładowania Swoich życiowych porażek, a przecież można iść do Pan P. i powiedzieć że szyje szmaty może zw ten sposób Pan P przejrzy na oczy

    • 9 35

    • (1)

      podpisano "lojalny pracowni LPP" całusy

      • 11 2

      • prawda w oczy kole

        "wylewanie szamba" dla pracownika LPP
        dla klienta to czysta prawda

        • 4 2

    • Nie pracuje w LPP a jakość ich rzeczy spadła z dobrego poziomu na żenujący. Tyle w temacie.

      • 11 0

    • polska specyfika - wystarczy przejrzeć wpisy pod wydarzeniami sportowymi czy sukcesami gospodarczymi. Same wpisy frustratów, którzy tylko czekają że ktoś im coś obieca i da, zamiast wziąć się do roboty.

      • 2 6

    • Prawdopodobnie jest to też efekt kiepskich płac w sieci

      Przez te wszystkie lata przez sklepy marek należących do LPP przewinęło się mnóstwo ludzi, najczęściej młodych, którzy chcieli lub musieli pracować jednocześnie się ucząc. Dla nich kontrast między comiesięczną wypłatą a informacjami w mediach o gigantycznych wzrostach zysku firmy musiał być co najmniej niemiły. A praca w sklepie Reserved czy Cropp synonimem życiowej porażki, o której piszesz. Nie mieli raczej szansy powiedzenia tego Prezesowi firmy, a jeśli nawet, to pewnie za chwilę już nie mieli pracy. Za to teraz mają możliwość używania sobie na forum do woli. Zabronisz im? Januszu?
      Cokolwiek to ładne skądinąd imię ma tu znaczyć...

      • 8 1

    • kiedyś tam kupowałem i byłem zadowolony, jakość była ok i do tego polska marka

      teraz tam nie chodzę bo jakość jest żenująca! i co? dlatego, że pracuje tam 1500 osób mam wydawać na szmaty ciężko zarobione pieniądze?

      • 6 0

    • to policz, ile osób nie ma prawcy (krawcowe, szwaczki, sprzedawcy, lokalni przedsiębiorcy) (3)

      bo w każdej pipidówie w polsce musi teraz być cropp i reserved.

      Moje dziewczę jeździ kupować ciuchy do jakiś dziwnych "butików" w Pruszczu, gdzie sprzedają wyłącznie ubrania polskich małych producentów.

      Kosztują mniej, są o niebo lepsze jakościowo, nie wyglądają jak mokry sen hipstera, mają ludzkie rozmiary, a nie jakieś rurki na gimbazowego szkieletora, i - najwazniejsze - dają poczucie satysfakcji, że wydany pieniądz wspiera lokalne biznesy, a podatki z niego zostają w kraju.

      I tyle w temacie reserved i innych haemów

      • 6 0

      • Polecam Pruszczańskie butiki i szmateksy.:) (2)

        Kupisz tu ciuchy RI, New Look, Zara, Dorothy Perkins po dyszce za sztukę ;) a w butikach ubrania made in Poland albo made in Italy.

        • 1 0

        • a gdzie dokladnie? (1)

          • 0 0

          • wskazowki

            Polecam butik i lump przy rondzie obok szkoły nr 1 i jeszcze na mieście na przeciwko cto jest szwajcarski(cto omijać,bo tam nic nie ma) i w pseudo dworku obok fontanny. Obok fontanny jest jeszcze tajemnicze zejście do farta,gdzie też jest dużo ładnych rzeczy. Pozdrawiam;)

            • 0 0

  • powinni zmienić nazwę na ragged

    bo bardziej by pasowała. Ciekawe że ładują się na inne rynki, ciekawe dlaczego? Może w Polsce już nikt nie chce kupować szmat?

    • 17 1

  • Jacy jesteśmy ?

    Wtopa z ujawnieniem na czym stoi /tragedia w Azji/ potęga LPP- firmy rodem z miasta SOLIDARNOŚCI , mimo ofensywy PR by pokazać ludzkie wyretuszowane oblicze nie dało efektu.
    Klient jak widać wbrew schematom nie kieruje się tylko ceną.

    • 11 0

  • Mam bluze RESERVED z początku ich istnienia czyli ok 1995 roku (3)

    Po za tym że straciła kolor to nic jej nie jest. Używam ją ciągle do jazdy na rowerze itp. Chce ja zajechać a tu nawet szew nie puścił.
    A obecnie w RESERVED nie kupuje. Ostatnio rok temu kuiłem spodnie które wytrzymały 5 miesięcy !!! Co się stało z marką ?

    • 39 1

    • właściciele zaczęli optymalizować zyski (1)

      • 7 1

      • i pracowników

        • 4 0

    • mam tak samo kamizelke z 2002, od dawna tam nie kupuje

      • 2 1

  • Ta szmaciarnia jest do likwidacji (2)

    Przeszli na tandetę i spodziewają się dużych zysków. Te czasy już za nami. Lepsze ciuchy są w lumpeksach.

    • 34 2

    • (1)

      a powiedz kiedy oni nie byli tandetą?

      • 2 2

      • nie, no na poczatku kiedy jeszcze sie starali to mieli OK asortyment

        ale teraz nałapali frajerów na markę i spuscili z tonu (czytaj zjechali do sredniej rynkowej)

        • 3 0

  • LPP - dziekujemy tej firmie. Szmateks jak każdy inny

    • 22 2

  • LPP nie ma dobrego kierownictwa (2)

    Widziałam ich kilka ogłoszeń o pracę.
    Zostawianie zangielszczonych nazw wygląda bardzo nieprofesjonalnie i śmierdzi na kilometr zaściankowością.
    Oferty są zrobione z takim zadęciem że zniechęcają.
    To nie jest dobra reklama dla firmy.
    Fajnie że firma się w Polsce rozwija ale sposób w jaki to robi świadczy o zupełnym braku klasy.
    No i jakość jest dyskusyjna. Jedyne co jest fajne to wzornictwo ale wykonanie trzeba przemilczeć.

    • 21 3

    • bo to i taki zaSZCZAnek

      • 0 0

    • dyrektorzy maja po 50 000 a pracownicy 1800!!!

      takie cwaniactwo w lpp , przemadzali ci dyrektorzy jak hrabiowie sie noszą, aten z personalnego to wieprz przemadrzały, d*pek

      • 0 0

  • Tyle odpowiedzi w ankiecie i nie ma mojej

    W wyborze po pierwsze kieruję się tym czy mi się ubranie podoba.

    Następnie jak na mnie wygląda/czy jest wygodny, jakość i cena.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane