• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk

Robert Kiewlicz
9 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Anwil przygotowuje się do opracowania koncepcji budowy terminalu morskiego przy Nabrzeżu Bytomskim (po prawej stronie) w gdańskim porcie. Anwil przygotowuje się do opracowania koncepcji budowy terminalu morskiego przy Nabrzeżu Bytomskim (po prawej stronie) w gdańskim porcie.

Na Nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można składać do 22 lipca 2019 roku.


Jak oceniasz rozwój gdańskiego portu?


Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m, dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.

Przetarg realizowany będzie w trybie dwuetapowym. W pierwszym etapie oferenci zobowiązani są do złożenia oferty formalnej i technicznej, a drugi etap, po akceptacji przez spółkę ofert technicznych, obejmie - w przypadku oferentów dopuszczonych do dalszej części postępowania przetargowego - złożenie ofert handlowych.


Spółka Orlenu inwestuje w produkcję nawozów



Pod koniec czerwca 2019 roku Anwil podpisała umowę na budowę instalacji granulacji mechanicznej, która stanowi jedną z trzech najważniejszych umów, jakie mają zostać zawarte w ramach rozbudowy zdolności produkcyjnych Anwilu w obszarze nawozów. Efektem prowadzonych prac będzie zwiększenie jego zdolności produkcyjnych o około 50 proc. oraz poszerzenie oferty produktowej o cztery rodzaje nawozów.

Instalacja granulacji będzie miała średnią wydajność na poziomie około 1500 ton na dobę (w zależności od rodzaju nawozów) i pozwoli na równoczesną produkcję szerokiej gamy produktów różniących się głównie zawartością azotu i siarki.


Anwil współpracuje z Politechniką Gdańską



Na początku 2019 roku Anwil i Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej zawarły porozumienie o współpracy. Tym samym zadeklarowali chęć zintensyfikowania działań edukacyjnych na rzecz studentów i absolwentów Wydziału oraz współpracy przy wykorzystaniu najnowszych ustaleń naukowych w projektach realizowanych przez Anwil.

Porozumienie zakłada realizację opracowań naukowo-badawczych na rzecz Anwilu, uczestnictwo pracowników chemicznej spółki zarówno w pracach zespołów doradczych rozpatrujących zlecone Wydziałowi Mechanicznemu projekty biznesowe, jak i w pracach zespołów eksperckich do spraw przygotowania programów pomocowych, a także organizację warsztatów i seminariów, których celem będzie zintensyfikowanie wymiany wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy pracownikami obydwu podmiotów.


Czołowy producent nawozów w Polsce



Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje się własnością PKN Orlen.

Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i trzynastym w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie. Na początku tego roku chemiczna firma wyprodukowała 30-milionową tonę nawozów azotowych.

Miejsca

Opinie (89) 4 zablokowane

  • To są jednak totalne trepy ! (6)

    Buduje się, rozwija region , pomaga ludziom. A ci ??? Jakiś chory amok !!!
    Naprawdę zaczynam wierzyć, że tam działa antypolska V kolumna , albo kompletne wariatkowo. !!

    • 18 8

    • Śmierdzące "inwestycje" to domena PiS.

      • 5 8

    • Siedziba V kolumny - Nowogrodzka, Warszawa

      Szef - chodzi w obstawie za 1,5 melona rocznie

      • 5 9

    • też tego nie rozumiem, port centralny źle, nowe nabrzeże - źle, gazoport żle, najlepiej zaorać Gdańsk i zostawić plażę i Długą dla Niemców i Norwegów, ludzie, to miasto żyje z portu! od tego się to wszystko zaczęło, turystyka to tylko dodatek!!!

      • 8 3

    • Gdańsk sobie poradzi sam (1)

      nie potrzeba inwestorów z CPN-u.

      • 3 7

      • a ktoś cie pytał o zdanie ?

        nie twój interes. nie podoba sie , to wracaj do faterlandu.

        • 4 3

    • O, brawo dla Pana :)

      W końcu jakiś rozsądny głos na forum. Głos, który nie opiera się na amoku "antyPiS" typowym dla innych komentarzy, tylko dostrzega cokolwiek więcej. No szacun.

      • 2 0

  • Orlen - pisowski pieszczoch zarządzany przez gamonia z Pcimia

    Państwowe spółki i misiewicze na stołkach. Paranoja i Socjalizm.

    • 17 12

  • ul.Wyzwolenia (1)

    Czy pomyslano o transporcie,ktoredy.Aby nie srodkiem osiedla mieszkaniowego odleglego od bram portowych na ul.Oliwskiej w Gd.Nowym Porcie.

    • 3 8

    • o czym Ty piszesz, przecież to jest koło Fosforów na Przeróbce :)

      • 9 0

  • CZy centrala trolli Platformy Okupacyjnej (2)

    nadaje z Kocborowa ? Treść wpisów wyrażnie na to wskazuje.

    • 11 11

    • (1)

      I znów strzał w stopę pisiorka. Największe poparcie PiS ma w zakładach psychiatrycznych! Oficjalne dane Państwowej Komisji Wyborczej !!!

      • 3 3

      • To, że ty z Wronek , to wiemy

        Miejsce kryminalistów jest w pace. I nie mieszaj do tego Komisji Wyborczej, bo łżesz jak pies.

        • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    Popatrzcie na inne porty (3)

    Inne porty to kolosy, niech się Port Gdański rozwija! jestem za, za każdą nową inwestycją, musimy dogonić zachód.

    • 31 3

    • ja też! gazoport LNG, nowy pirs do LPG, powiększony naftoport, rozwój DCT! jestem za!

      • 4 2

    • Ale nie kosztem zdrowia! Nawozy luzem w mieście gdzie przez 300 dni w roku hula wiatr?! (1)

      Gdanszczanie maja już przeładunki chemii luzem i zawyżają średnia chorych na raka w Polsce!!!

      • 2 0

      • jakiej chemii luzem? siarki już prawie nie ma, nawozy są cały czas

        • 0 0

  • Najlepiej wysiedlić mieszkańców Nowego Portu (1)

    Już w tej chwili nie ma czym oddychać w Nowym Porcie po kolejnej"inwestycji"orlenu zaczniemy zdychać jak muchy.gdzie są nasi radni - bezradni amen.

    • 7 7

    • chyba z Przeróbki

      • 5 1

  • Nie dla chorób nowotworowych w Gdańsku! (2)

    • 13 0

    • (1)

      To nie ten artykuł :)

      • 1 1

      • Ten artykuł ..niestety

        Statystyki nowotworowe są zaniżane w 3M a i tak są gigantyczne spójrz : Wiślinka

        • 1 0

  • (4)

    Kolejne setki ciężarówek rozjadą Przeróbkę bo tak im bliżej.

    • 10 2

    • (2)

      czytaj dokładnie, transport kolejowy...

      • 3 1

      • (1)

        Przeczytaj dokładnie. Opcjonalnie transport drogowy.

        • 1 2

        • opcjonalnie

          • 2 0

    • To i tak wioska

      • 0 0

  • Niech te nawozy w ogródku u Obajtka rozładowują w Pcimiu Dolnym

    czy tam Górnym, won z Gdańska z takimi inwestycjami, Zieloni do roboty, natychmiast blokada!!!

    • 13 5

  • Fajny pomysł tyle, że...

    Działka tragiczna - chuda, długa przez co krótki odcinek nabrzeża, a w gratisie zakręt.. jak tam ma statek zacumować? Sami nie mają na to pomysłu dlatego przetarg na koncepcję ogłosili.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane