• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotlive chce podbić branżę dla dorosłych

Robert Kiewlicz
6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
- Nasz serwis jest i będzie rozwijany tak, aby nadrobić te kilkanaście lat, w czasie których konkurencja nie była w stanie zaadaptować pojawiających się rozwiązań i trendów w skali globalnej - twierdzi Jakub Michalak, twórca Spotlive. - Nasz serwis jest i będzie rozwijany tak, aby nadrobić te kilkanaście lat, w czasie których konkurencja nie była w stanie zaadaptować pojawiających się rozwiązań i trendów w skali globalnej - twierdzi Jakub Michalak, twórca Spotlive.

Stworzona na fali popularności serwisów z sekskamerkami firma Spotlive, choć ambicje ma globalne, to korzenie ma w Trójmieście. To właśnie tu młody przedsiębiorca - Jakub Michalak - postanowił stworzyć innowacyjny serwis dla dorosłych, który w zamyśle ma działać jak YouTube, w którym każdy może stworzyć własne show i na nim zarabiać. Serwis już pozyskał inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, a w chwili obecnej walczy o inwestycję rzędu 1,5 mln dolarów i szykuje się do otwarcia biura w Los Angeles.


Pornografia w internecie jest:


Za pomysłem na innowacyjny serwis dla dorosłych stoi Jakub Michalak, który jeszcze na studiach założył swoją pierwszą firmę - agencję kreatywną prowadzoną w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości Gdańsk. Kiedy na rynku coraz większą popularność zaczęły zyskiwać portale z sekskamerkami, a w mediach zrobiło się głośno o portalach takich jak Showup.tv, Michalak postanowił sam stworzyć podobny serwis internetowy. Tak powstała firma Blisstery (obecnie Spotlive).

- Blisstery było pierwszą nazwą, która miała stanowić wdzięczne połączenie słowa "rozkosz" (ang. bliss) z "tajemnicą" (ang. mystery). I choć dla nas brzmiało to dobrze, bardzo szybko okazało się, że amerykańscy użytkownicy mają bardzo negatywne skojarzenia z tą frazą. To wtedy zapadła decyzja o koniecznej zmianie nazwy na Spotlive. Cała reszta: idea, koncepcja i to, czym się kierujemy, pozostała bez zmian - tłumaczy Jakub Michalak.
Chcemy działać inaczej niż cała branża

Spotlive powstawał przez trzy lata. Najwięcej czasu zajęło jego twórcy zapoznanie się z branżą, a pierwsze pieniądze od inwestorów trafiły do firmy w połowie 2017 roku. W sierpniu wystartowała pełna wersja serwisu. Czym różni się Spotlive od innych tego typu serwisów działających na świecie?

- To, co jest znamienne dla globalnego rynku to nieustanna innowacja w postaci nowych usług czy produktów, nowych rozwiązań, nieustannie podwyższanej jakości czy nowych form monetyzacji. Tym zaś, czym się cechuje branża dla dorosłych, jest to, iż prawie niemożliwym jest, by znaleźć w niej choć jedną z wcześniej wymienionych cech. Owszem, są tam bardzo duże pieniądze, ale ich zarabianie opiera się na przestarzałych modelach biznesowych, w których strony głównie czerpią zysk z przepuszczania przez swój system jak największej liczby ludzi, wyświetleniu im reklam i wypchnięciu ich z serwisu. A że od początku potrafili zarobić w ten sposób ogromne sumy, nigdy nie musieli walczyć o innowacyjność ani dbać o wysoką jakość kontentu - tłumaczy Michalak.
Jak twierdzi Michalak, Spotlive powstało w opozycji do tego, jak funkcjonuje branża obecnie i ma na celu wprowadzenie szerzej rozumianej innowacji.

- Jako pierwsi zadbaliśmy o design i user experience oraz dysponujemy technologią do streamingu, która pozwoli na korzystanie z serwisu na platformach takich jak Playstation, Xbox czy Smart Tv. Jako jedyni przebudowaliśmy model biznesowy i całkowicie wyeliminowaliśmy zarabianie na reklamach bannerowych. To, co nas wyróżnia to także fakt, iż jesteśmy transparentną firmą, w której użytkownicy i twórcy wiedzą dokładnie, kim jesteśmy, jakie mamy zasady i na czym zarabiamy, a także mają możliwość bezpośredniego kontaktu z nami (tzw. customer service) - dodaje Michalak. - To, co jest również ważne to fakt, że wszystkie nasze działania wynikają z chęci dostarczenia twórcom nie tylko najlepszych narzędzi do produkcji i dystrybucji kontentu, ale również pomocy przy powiększaniu bazy ich fanów, promocji i nieustannym rozwoju ich show. Sam serwis jest i będzie rozwijany tak, aby nadrobić te kilkanaście lat, w czasie których konkurencja nie była w stanie zaadaptować pojawiających się rozwiązań i trendów w skali globalnej.
Spotlive ma ambicje, aby działać tak jak serwis YouTube. Chce nagradzać dobre materiały, wspierać zaangażowanie twórców i promować najlepszych z nich. Spotlive zarabia na prowizji ze sprzedaży wewnętrznej waluty wykorzystywanej w serwisie. 

Jakie strony erotyczne odwiedzają polscy internauci? Jakie strony erotyczne odwiedzają polscy internauci?

Branża warta miliardy dolarów

Z danych firmy badawczej Gemius wynika, że co dziesiąty polski internauta odwiedza serwis Pornhub.com. Na początku stycznia 2016 roku ten kanadyjski serwis opublikował raport dotyczący jego rocznych statystyk. Według danych z raportu Polska znalazła się na piętnastym miejscu wśród krajów, z których internauci łączą się z serwisem.

Według danych Gemiusa stronę odwiedziło 2,7 mln polskich internautów, także niepełnoletnich (10,8 proc. użytkowników sieci w Polsce). Daje jej to drugie miejsce pośród stron erotycznych - pierwsze należy do serwisu Redtube.com, a trzecie miejsce, według liczby użytkowników, należy do serwisu Xhamaster.com.

Choć na serwisy z erotyką chętniej zaglądamy z domowego komputera, to - jak pokazują dane Gemiusa - polscy internauci odwiedzają je również w pracy. Aż 5,1 mln polskich internautów zagląda na strony erotyczne, korzystając z urządzeń mobilnych: smartfonów (4,3 mln) i tabletów (1,1 mln). Warto dodać, że jedną trzecią całego ruchu internetowego generuje właśnie branża porno.

Wartość branży dla dorosłych szacuje się nawet na 140 mld dolarów. Jej wzrost to nawet 15 proc. rocznie. Natomiast średnia wieku ludzi zarządzających branżą wynosi ponad 40 lat. Największy koncern na rynku to zarejestrowany w Luksemburgu MindGeek, który posiada 75 proc. rynku. Należą do niego takie serwisy jak: PornHub, YouPorn, RedTube, Brazzers. Firma zarabia rocznie ponad 200 mln dolarów.

Milionowe inwestycje i biuro w Los Angeles

Sex i erotyka w internecie wydają się bardzo dochodową branżą, jednak także konkurencyjną. Czy łatwo się przebić na tym rynku?

- Myślę, że problemem tej branży nie jest jej konkurencyjność, ale anonimowość i bardzo znikoma ilość jakichkolwiek informacji czy danych. Nie bez powodu jest ona określana jako "faceless industry". To znacznie utrudnia i często stanowi barierę nie do przeskoczenia dla początkujących. Miejsca na rynku jest sporo, lecz pozostawienie śladu wymaga sporej determinacji - mówi Michalak.
Największym rynkiem branży erotycznej są Stany Zjednoczone. Dlatego Spotlive skupia się przede wszystkim na nim. Tam też aktywnie poszukuje kolejnych inwestorów.

- Obecnie jesteśmy na etapie zbierania kolejnej rundy finansowania i celujemy w inwestycję rzędu 1,5 mln dolarów. Głównie skupiamy się na funduszach inwestycyjnych i aniołach biznesu z USA (San Francisco, Los Angeles i Nowy Jork) - dodaje Michalak. - W nadchodzącym czasie będziemy kładli duży nacisk na rozbudowę społeczności, poprawę jakości usług oraz wypuszczenie wersji 2.0 serwisu. Do tego oczywiście dochodzą dodatkowe elementy, jak natywna aplikacja (mobilna i desktop) oraz kolejne produkty wspierające "core" naszego biznesu. W planach mamy również rozbudowę polskiego zespołu oraz otwarcie biura w Los Angeles z dedykowanymi zespołami do sprzedaży i customer service.

Opinie (66) 7 zablokowanych

  • (3)

    "wszystkie nasze działania wynikają z chęci dostarczenia twórcom nie tylko najlepszych narzędzi do produkcji i dystrybucji kontentu, ale również pomocy przy powiększaniu bazy ich fanów, promocji i nieustannym rozwoju ich show"

    aż musiałem uchylić okno tak mnie podniecił ten fragment wypowiedzi

    • 63 3

    • (2)

      Mów tak do mnie jeszcze, Roman! :)

      • 22 0

      • wyseksowal go

        • 0 0

      • Wziąść... Włanczać...

        • 0 0

  • (6)

    Moja znajoma z Gdyni ogląda te stronki codziennie po kilka razy. Tam gdzie pracują przy statkach znają już ją wszyscy...Nie wiem co na to jej facet...dziś jest za dużo zdradzania niestety. Przykre to,ale prawdziwe.

    • 33 9

    • przez internet to nie zdrada (3)

      • 8 9

      • Nie w internecie.

        • 4 0

      • na wujezdzie to nie zdrada (1)

        • 1 1

        • gol na wyjeździe liczy się x2

          .

          • 2 0

    • (1)

      suwnicowa ?

      • 20 0

      • Na trajtkach jeździ

        • 1 0

  • ja to sobie lubiałem takie stronki w pracy pooglądać

    do chwili, kiedy zauważyłem że mój monitor odbija się w szybie za mną! co ja się wstydu najadłem...

    • 54 5

  • (4)

    nie wiem jakim trzeba byc przegrywem żeby płacić panienkom żeby rozebrały się przed kamerką. rozrywka dla pryszczatej gimbazy. Dla dorosłych są produkcje pana Rocco.

    • 60 7

    • (1)

      Dla dorosłych jest kobieta, którą można dotknąć. Monitor jest dla gimbazy, tej manualnej także

      • 26 2

      • Mentalnej, rzecz jasna

        • 8 2

    • Zdziwilbys sie kto na takie strony wchodzi i tzw gimbaza to moze 10%

      • 6 2

    • albo studentki na GUMie

      • 6 0

  • (1)

    No i tak to się kręci. Biznes to biznes, niech sobie podbijają niewykorzystaną niszę

    • 29 5

    • Ta branża będzie niczym Viagra dla naszego PKB. Będziemy drugą Japonią, albo Tajlandią.

      • 6 0

  • Rocco Siffredi (7)

    Król jest jeden

    • 30 8

    • No a (3)

      Ron Jeremy

      • 12 3

      • (2)

        Panowie .... trzeba by popatrzeć na mnie! Co wy o tym wiecie ? -zapytajcie swoich żon!

        • 1 0

        • (1)

          12 cm sam żołędź rozumiem;)?

          • 1 1

          • 12 gigantycznych centymetrów w pełnej krasie! i busz włosów u nasady

            • 1 0

    • ja wole panienki

      • 1 0

    • ja preferuję kobiety

      • 0 0

    • Generał Kuf rządzi mili Panstwo.

      • 0 0

  • Ja codziennie ogladam pornusy i live czaty. (1)

    99% ludzi to robi, a 1% sie nie przyznaje.
    Zreszta po co komu internet jesli nie do porno?

    • 36 41

    • Haha chyba 99 % kumpli z twojej klasy

      • 10 6

  • Potrafi (3)

    Spaczyć młodemu człowiekowi psychike,uzależnia podobnie jak alkohol czy narkotyk,.

    • 72 15

    • Problem pornoli polega na tym, że nie pokazuje one stosunku jako związku emcojonalnego tylko jako kopulację. (1)

      Młode, jurne chłopaki po edukacji seksualnej z pornoli nie rozumieją czemu ich dziewczyny, ich rzucają. Przecież robili dokładnie tak jak było w pornolu, są ogierami, o co chodzi ?

      • 12 1

      • Powtarzanie ludowych bredni

        Chłop to tylko r**a, a kobieta potrzebuje emocjonalnego związku. To w takim razie czemu kobiety też oglądają p0rno? Skoro oglądają, to znaczy że lubią, a to znaczy że może niekoniecznie są takie emocjonalne? Przynajmniej nie wszystkie? A jeśli nie wszystkie, to co będzie jeśli chłopaczek naogląda się jakichś komedii romantycznych i potem trafi na taką 'wypaczoną' z emocji kobietę? Kogo będzie wina? Chłopaka czy kobity?

        I czymże jest ten związek emocjonalny? Jeśli kobieta przez miesiąc ma chłopaka i z nim utrzymuje związek emocjonalny, potem kolejny miesiąc inny chłopak i tak 12 miesięcy to 12 chłopaków. Oczywiście każdy związek był emocjonalny. Czym to się różni od zwykłej "kopulacji"?

        Straszne takie upraszczanie że kopulacja to beee, bo musi być związek emocjonalny.

        • 5 4

    • a tam... każdy jest od czegoś uzależniony

      a chyba lepiej być uzależnionym od seksu niż alkoholu albo narkotyków?

      • 3 2

  • "Spotlive powstawał przez trzy lata. Najwięcej czasu zajęło jego twórcy zapoznanie się z branżą" Ależ musi mieć wyćwiczoną rękę :-D

    Dzięki za linki, też sobie poćwiczę, a co!

    • 94 2

  • Sto tysięcy dwieście osiemdziesiąta wersja bajki "nowe szaty cesarza":)

    Bełkot o biznesie, k** w środku. I poważny artykuł na ten temat... ręce opadają.

    • 68 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane