• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stępka i cięcie stali w gdyńskiej stoczni

VIK
7 lutego 2024, godz. 10:45 
Opinie (61)
  • Ulstein Verft ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy statku typu CSOV.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.

W stoczni Crist rozpoczęto budowę dwóch statków CSOV dla niemieckiego armatora Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft. Jednostki mają zostać dostarczone w 2025 r. W gdyńskiej stoczni powstaną kadłuby.



Statki CSOV zostały zaprojektowane tak, aby spełnić ogólne wymagania branży wiatrowej, umożliwiając przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków pod i na pokładach otwartych.


Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni Crist. Kadłuby zostaną przygotowane w Gdyni, a potem zostaną odholowane do stoczni Ulstein Verft w Norwegii. Tam jednostki zostaną wykończone.

- Wspaniale jest być w stoczni świadkiem narodzin naszych dwóch nowych jednostek. Z niecierpliwością czekamy na dalszy postęp budowy tych niezwykłych statków offshore, których dostawa planowana jest na rok 2025 - powiedział obecny na uroczystości Matthias Müller, dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore.

Kształt kadłuba jest nietypowy i został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia jak najlepszych wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Wykorzystuje on technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku. Ulstein Verft ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy, a stocznia Crist potrafi je wykonać.

Tankowiec Luggati wzbudził niepokój Tankowiec Luggati wzbudził niepokój

Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Statek będzie służył do obsługi farm wiatrowych. Jej napęd będzie elektryczny, wspomagany energią bateryjną, co pozwoli na osiągnięcie zerowej emisji dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu i wykorzystaniu paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (61)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane