• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stępka i cięcie stali w gdyńskiej stoczni

VIK
7 lutego 2024, godz. 10:45 
Opinie (61)
  • Ulstein Verft ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy statku typu CSOV.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.
  • Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni CRIST.

W stoczni Crist rozpoczęto budowę dwóch statków CSOV dla niemieckiego armatora Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft. Jednostki mają zostać dostarczone w 2025 r. W gdyńskiej stoczni powstaną kadłuby.



Statki CSOV zostały zaprojektowane tak, aby spełnić ogólne wymagania branży wiatrowej, umożliwiając przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków pod i na pokładach otwartych.


Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni Crist. Kadłuby zostaną przygotowane w Gdyni, a potem zostaną odholowane do stoczni Ulstein Verft w Norwegii. Tam jednostki zostaną wykończone.

- Wspaniale jest być w stoczni świadkiem narodzin naszych dwóch nowych jednostek. Z niecierpliwością czekamy na dalszy postęp budowy tych niezwykłych statków offshore, których dostawa planowana jest na rok 2025 - powiedział obecny na uroczystości Matthias Müller, dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore.

Kształt kadłuba jest nietypowy i został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia jak najlepszych wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Wykorzystuje on technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku. Ulstein Verft ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy, a stocznia Crist potrafi je wykonać.

Tankowiec Luggati wzbudził niepokój Tankowiec Luggati wzbudził niepokój

Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Statek będzie służył do obsługi farm wiatrowych. Jej napęd będzie elektryczny, wspomagany energią bateryjną, co pozwoli na osiągnięcie zerowej emisji dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu i wykorzystaniu paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (61)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane