- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Stocznia Remontowa Nauta ma nowego prezesa
Nowym prezesem Stoczni remontowej Nauta został członek Rady Nadzorczej spółki- Marcin Dąbrowski. Wcześniej pełnił on od lutego 2018 obowiązki prezesa Nauty, po odwołaniu Sławomira Latosa. W zarządzie Nauty zasiadają też dwaj wiceprezesi: Adam Potrykus, Paweł Brzozowski.
Marcin Dąbrowski to ekonomista, absolwent warszawskiej SGH. Wcześniej był wiceprezesem zarządu szczecińskiej fabryki fundamentów morskich farm wiatrowych ST3 Offshore (od 2017 roku) i członkiem Rady Nadzorczej Nauty (od 2017 roku). Pełnił też stanowisko dyrektora w MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.
W latach 2011-2016 był wiceprezesem Espirito Santo Investment Bank. Od 2008 do 2011 pracował w Skarbiec TFI, a wcześniej w Credit Suisse i spółce obrotu energią JES Energy.
Przypomnijmy, że poprzedni prezes - Sławomir Latos - został odwołany w lutym 2018 roku. Nie są znane oficjalne powody odwołania prezesa. Mówi się, że przyczyną była seria niepowodzeń Nauty.
Nowego prezesa wybrano po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej przed Radą Nadzorczą. Jak twierdzą, RN "musiał on wraz innymi kandydatami przedstawić wizję dalszego funkcjonowania i rozwoju Stoczni Remontowej Nauta".
W środowisku stoczniowym mówi się, że Nauta jest w złej sytuacji finansowej i ma spore opóźnienia w płatnościach dla podwykonawców oraz dostawców. Nie pomógł jej też na pewno wypadek, który miał miejsce w 2017 roku. Przypomnijmy, że w kwietniu 2017 roku, w stoczni Nauta pływający dok, do którego wprowadzony był statek "Hordafor V", przechylił się i zatonął. Stoczni nie powiódł się także projekt dotyczący przebudowy platformy Lotos Petrobaltic. Dotychczas dużą cześć prac na platformie przeprowadziła Gdańska Stocznia Remontowa.
Stocznia Nauta długo, bo ponad 5 lat, szukała też nabywcy gruntów w centrum Gdyni . Ostatecznie Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta.
95,86 proc. akcji Stoczni Nauta należy do Funduszu Inwestycyjnego MARS FIZ. Pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa.
Miejsca
Opinie (60) 7 zablokowanych
-
2018-04-24 08:34
ma kompetencję żeby położyc tę firmę. (2)
- 68 3
-
2018-04-24 11:23
w końcu obok jest Super Stocznia CRIST zatrudniająca pół Ukrainy podobnie jak w Szczecinie Stocznia Remontowa Gryfia połowa to wietnamcy. Obie bardzo dobrze prosperują jako jako przedsiębiorcy i nie maja zadłużeń.
- 12 2
-
2018-04-24 11:15
... i tak będzie
- 25 0
-
2018-04-24 09:51
RSB
Tak jak NAUTA nie płaci podwykonawcom, tak też robi RSB. Zapewne doświadczenia co do tej formy dofinansowania są jemu znajome.
- 17 1
-
2018-04-24 09:48
a co z długami Stoczni Nauta ?
- 19 1
-
2018-04-24 09:29
Wiecie, rozumiecie
Swój chłop, dobry towarzysz, sprawdzi się na państwowym, by do prywatnego za cienki.
- 19 2
-
2018-04-24 09:12
Mocny zawodnik. W Remontowej spać nie mogą po nocach ze strachu.
- 41 5
-
2018-04-24 08:46
z zawody dyrektor - marnie to widzę - z resztą to państwowa firma - podanie o wkład do długopisu i te sprawy - nie dziękuję
- 36 1
-
2018-04-24 08:45
Nie to jak NAŁTA ☺
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.