- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (109 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (51 opinii)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (45 opinii)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Ten serwis pomaga zarządzać domowymi finansami. Dzieło trójmiejskiej firmy
Trójmiejskie spółki IT regularnie dostarczają na rynek swoje produkty: zarówno przeznaczone dla biznesu, jak i dla odbiorców indywidualnych. My przyjrzeliśmy się jednemu z nich - serwisowi bm.pl, który pomaga zarządzać domowymi finansami.
Jeśli więc nie mamy pamięci szachisty, to możemy znaleźć się w sytuacji, że zupełnie nieoczekiwanie dostaniemy od jakiejś instytucji monit przypominający o zaległej płatności.
Jak tego uniknąć?
Z pomocą może przyjść serwis bm.pl. Jego wersja testowa pojawiła się w tym tygodniu, cały czas jest rozwijana. Stworzyła go sopocka firma Blue Media.
Czym jest www.bm.pl?
W dużym skrócie to urządzenie, które pozwala zaplanować, zorganizować, a przede wszystkim zautomatyzować domowe płatności. W wyniku czego, w dużej mierze samodzielnie wykonuje nasze comiesięczne zobowiązania. Teraz w jednym miejscu znajdą się nasze wszystkie rachunki i płatności. Jednym kliknięciem opłacimy: czynsz za mieszkanie, internet, telefon, prąd i gaz, raty kredytu, czesne, a nawet wynagrodzenie dla opiekunki do dziecka. Usługa pozwala nam uniknąć żmudnego logowania się do kolejnych internetowych biur obsługi klienta (BOK-ów).
W bm.pl można skorzystać też z przelewów ekspresowych czy doładowania telefonu komórkowego - usług oferowanych przez Blue Media już wcześniej.
- Serwis pozwala zachować nad rachunkami pełną kontrolę. W przejrzysty sposób informuje nas o płatnościach na dany miesiąc. Sami decydujemy kiedy i w jakiej formie chcemy zapłacić. Możemy zatwierdzać poszczególne płatności albo wszystkie na raz. Możemy też wstrzymać płatność jeśli jej wysokość wzbudzi nasze wątpliwości. Przed każdą płatnością serwis poinformuje nas o jej wysokości SMS-em. Również SMS-em możemy ją wstrzymać - dodaje Andrzej Jędrzejczak z firmy Blue Media.
Dane o płatności możesz podać samodzielnie lub pobrać je od dostawcy usług, np. internetu, telewizji, czy prądu. Blue Media jest otwarte również na bezpośrednią współpracę z firmami dostarczającymi cykliczne usługi, bowiem celem jest zautomatyzowanie wszystkich powtarzających się domowych płatności, i nie tylko domowych.
Jak to działa w praktyce?
To bardzo proste. Na początku dokonujemy przedpłaty na konto bm.pl i tym samym aktywujemy nasze saldo.
Są dwie formy realizacji płatności: automatyczna i przelewem.
Do realizacji automatycznych płatności, bm.pl wykorzysta wcześniej wpłacone na nasze konto środki. Od 2015 roku alternatywą dla salda zgromadzonego w serwisie będą karty płatnicze, z których automatycznie pobierana zostanie potrzebna do zapłaty kwota.
Opcją drugą są płatności przelewami. W tym przypadku wszystkie czynności wykonujemy samodzielnie. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zlecenia wszystkich miesięcznych płatności jednym przelewem.
Możemy również zautomatyzować pobieranie danych do płatności, dzięki czemu bm.pl w naszym imieniu zaloguje się do internetowych kont operatorów (np. telefonii komórkowej) i pobierze niezbędne do realizacji przelewu informacje: tytuł faktury, rachunek bankowy odbiorcy oraz kwotę do zapłaty. W następnym kroku system opłaci wybraną fakturę.
Usługa jest darmowa jedynie w okresie testów. W przyszłości, w zależności od rodzaju płatności oraz kwoty przelewu, przyjdzie nam zapłacić od 1 zł do nawet 20 zł za jednorazową operację.
- Z naszych systemów płatności, przelewów i doładowań telefonów w ciągu ostatnich 15 lat skorzystały miliony osób. Dzięki tym doświadczeniom mamy pewność, że przygotowaliśmy serwis w pełni bezpieczny oraz przystosowany do potrzeb użytkowników - przekonuje Jędrzejczak.
Jeżeli jesteś zainteresowany testowaniem serwisu bm.pl, możesz czynnie pomóc w jego udoskonalaniu.
Wystarczy wysłać maila na adres: trojmiasto@bm.pl, a pracownicy Blue Media skontaktują się z potencjalnymi testerami w sprawie ustalenia szczegółów wizyty.
Na krótki test w siedzibie firmy złożą się trzy etapy. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzony krótki wywiad, dzięki któremu pracownicy poznają opinie na temat tworzonego programu. Po części teoretycznej, przyjdzie czas na praktykę. Będzie to doskonała okazja do przejrzenia i zapoznania się ze stroną internetową nowego portalu. W ostatnim etapie, testujący poznają możliwości technologicznych nowinek, m.in.: Google Glass, drukarki 3D czy elektrycznego auta BMWi3.
- Istnieje również druga opcja testów. Każdy czytelnik może od 20 listopada swobodnie testować serwis online. Wystarczy, że wejdzie na stronę beta.bm.pl i w trakcie rejestracji konta poda kod "Trójmiasto". Kod jest ważny do końca roku. Natomiast konto nie ma terminu ważności, co oznacza, że użytkownik po zakończonych testach będzie mógł nadal korzystać z usług bm.pl, a jego płatności nie zostaną usunięte - wyjaśnia Anna Maraś z firmy Blue Media.
Na wszystkich testerów czekają ciekawe nagrody. Na osoby, które opłacą w zaplanowanym terminie fakturę pobraną od dostawcy lub doładują telefon komórkowy, czeka korzyść w postaci 5 proc. cashback. Dodatkowo, przelewy ekspresowe będą realizowane bez prowizji, a wszelkie funkcjonalności serwisu udostępniane za darmo. Tester za zgłoszoną uwagę otrzyma punkty, które może wymienić na nagrody, np. doładowania telefonów.
- Cashback 5 proc. na każde doładowanie telefonu oraz płatność za rachunek pobrany od dostawcy usług
- Ekspresowe przelewy - bez prowizji
- Przypomnienia o płatności sms i e-mail - bez opłat
- Złączenie swoich wszystkich rachunków w jednym miejscu i opłacenie ich jednym przelewem
Korzyści dla testera zaproszonego na spotkanie w siedzibie firmy:
- Wszystkie benefity, jakie otrzymuje użytkownik testujący serwis online
- Jako jeden z pierwszych będzie mógł zobaczyć budowę nowej siedziby Blue Media w Domu Zdrojowym
- Przekazać swoje uwagi osobiście i przyczynić się do budowy serwisu, tworzonego z myślą o nim
- Skorzystać z innowacji, które nas też ostatnio zainteresowały, przejażdżka BMWi3, wypróbowanie Google Glass czy drukarki 3D
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (47) ponad 10 zablokowanych
-
2014-11-20 08:19
Czy potrzeba aż takiego systemu (10)
aby zapłacić za prąd i kablówkę?
- 104 3
-
2014-11-20 08:32
Potrzeba czy nie, warto wspierać takie rozwiazania (9)
Chodzi o ułatwianie życia, raz ustawisz przelewy i kolejne będą się wykonywały automatycznie a Twoja głowa odpocznie od zmartwienia "Czy zapłaciłem?" lub przeglądania wyciągów bankowych ;)
- 3 28
-
2014-11-20 08:35
no ale to samo (2)
oferują wszystkie systemy bankowości internetowej, wprowadza się przelew jednorazowy lub cykliczny i tyle
- 36 0
-
2014-11-20 22:04
(1)
No tak... Tylko, że w przypadku, gdy masz e-boki (systemy z fakturami od poszczególnych usługodawców, np. UPC, Vectra itd) to przy każdej fakturze musisz wprowadzić jej numer, także przelew cykliczny nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Tutaj system łączy się automatycznie z e-bokiem i sam pobiera numer faktury i realizuje przelew.- 0 1
-
2014-11-22 17:24
Praktycznie każdy usługodaaca stosuje obecnie konta indywidualne dla klientów i możesz płacić pisząc cokolwiek na przelewie. Wyjątkiem są firmy ubezpieczeniowe, gdzie trzeba wpisywać nr polisy. Za gaz, energię, wodę, telefon, internet, rtv, śmieci zapłacisz z banku zleceniem stałym.
- 3 0
-
2014-11-20 12:58
:-O (1)
nie przeraża Cie zdanie :
"W przyszłości, w zależności od rodzaju płatności oraz kwoty przelewu, przyjdzie nam zapłacić od 1 zł do nawet 20 zł za jednorazową operację."
to jakiś absurd !
a tu kolejny :
"Z naszych systemów płatności, przelewów i doładowań telefonów w ciągu ostatnich 15 lat skorzystały miliony osób. Dzięki tym doświadczeniom mamy pewność, że przygotowaliśmy serwis w pełni bezpieczny oraz przystosowany do potrzeb użytkowników "
15 LAT I NADAL WERSJA TESTOWA ? No to faktycznie musi być niesamowity... może tak jak ten do zliczania głosów z ostatniego głosowania...- 9 3
-
2014-11-20 22:02
Zła interpretacja.
Jakbyś poczytał o firmie Blue Media, to byś wiedział, że posiadają oni systemy płatności, przelewów itd od dłuższego czasu.
Ten produkt, dopiero co wszedł teraz, czyli jest nowy, czyli dlatego wersja testowa ;)
Także coś Ci ten trolling nie wyszedł ;)- 5 1
-
2014-11-20 09:16
hmmm mysle, ze kazdy bank ma cos takiego jak polecenie zaplaty. Ustawiasz i masz glowe wolna od zmartwienia... I wiem, ze to bank, a nie jakis serwis
- 16 0
-
2014-11-20 09:04
Każdy bank internetowy ma przelewy cykliczne
więc jakby wymyślili koło (za 20 PLN od przelewu)
- 13 2
-
2014-11-20 08:59
ok, ale raz system mi się pomylił, i pobrał dwukrotnie za tę samą f-rę ( to była Era jeszcze)
ufam sobie i swojemu exelowi (zawsze robię kopie),
to proste,
a konto internetowe daje mi wiele rozwiązań,
w historię mam wgląd 18 m-cy wstecz, za darmo przelewy- 15 1
-
2014-11-20 08:54
robię dokładnie to wszystko, w pln i euro za darmo na bankowycm koncie internetowym
- 29 1
-
2014-11-22 16:00
naciąganie na żywą gotówkę
- 0 0
-
2014-11-22 12:40
Informacje ile i na co wydajemy to informacje scisle poufne i porzadane. Informacje tez kosztuja o czym ludzie czesto zapominaja. Wpisujac w internet wszystkie swoje wydatki trzeba pamietac o tym ze te informacje moga sie stac przedmiotem handlu np miedzy firma a bankiem ktory zawsze szuka chetnych na kredyt.
mysle ze kazdy potrafi ogarnac swoje finanse jesli tylko chce a to czy wpisze w zeszyt czy do komputera to nie ma wiekszego znaczenia. Samo i tak sie nie zrobi- 0 0
-
2014-11-20 08:29
Przedpłaty?! (3)
Powodzenia...
- 37 0
-
2014-11-20 08:51
robię rpzedpąłty na energię, by nie kumulowac wysokich f-r w jednym m-cu (2)
mamy wysokie zużycie prądu, i f-ry co drugi miesiąc po ok. 500 zł
- 1 6
-
2014-11-21 10:48
to lepiej trzymać te 500 zł
na WŁASNYM koncie
- 1 0
-
2014-11-20 09:36
Czyli pożyczasz kasę bez wynagrodzenia...
- 18 2
-
2014-11-20 22:20
"na poczatek dokonujemy przedplaty na konto"
dobre :)
- 1 0
-
2014-11-20 08:29
(4)
Wszystko fajnie, ale podobną funkcjonalność (budżety, stałe zlecenia itp.) oferuje co drugi bank. Już nie wspominając o tym, że takimi sprawami zajmuje się za mnie mój osobisty doradca finansowy.
- 15 9
-
2014-11-20 19:01
mogę się założyć
że nie posiadasz nawet roweru...
- 0 1
-
2014-11-20 08:55
to co mówisz, te funkcjonalności oferuje już 99 % banków
może tylko SKOKi nie ( to nie banki)
- 13 1
-
2014-11-20 08:50
to sa za proste sprawy na doradcę
robię to od 26 lat, prowadzę działalność zawodową w IT,
przelewy ( ok. 25 m-cznie), inwestycje, oszczędności- samodzielnie- to proste i dzisiaj zajmuje mało czasu, kiedyś to były czasy, gdy wstało się na poczcie:-)- 8 0
-
2014-11-20 08:33
A jeżeli nie masz doradcy to robisz to sam ;)
- 6 0
-
2014-11-20 18:58
Dlaczego nie ma informacji
że tekst jest sponsorowany?
- 1 1
-
2014-11-20 14:41
Trzeba mieć jeszcze czym zarządzać. Przy polskich zarobkach jest to bardzo proste, po zrobieniu opłat niewiele zostaje.
- 3 0
-
2014-11-20 12:41
inicjatywa fajna
obawiam sie tylko tysiaca reklam i firm, ktore przejma info o mnie i moich wydatkach.
- 3 0
-
2014-11-20 12:05
reklama
to już kolejna reklama/lokowanie produktu blue media na trojmiasto.pl - nie mam nic przeciwko prężnie działającemu marketingowi w tej firmie, jednak pod tym artykułem mógłby pojawić się wpis, ze jest on sponsorowany
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.