- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Trójmiasto na nowym Szlaku Jedwabnym
Najpierw gdański port, a teraz Lotos Kolej i Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. W ostatnich dniach widać spore ożywienie w kontaktach polsko-chińskich. Porozumienia, listy intencyjne i wspólne plany na przyszłość.
Zaczęło się 24 czerwca od podpisania porozumienia o współpracy między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, a przedstawicielami chińskiego Portu Qingdao.
Potem 28 czerwca br. zarząd portu miał okazję spotkać się z reprezentantami firmy China Harbour Engineering Company, spółką która realizuje projekty z zakresu inżynierii morskiej, budowy dróg, mostów czy też lotnisk.
Z kolei 30 czerwca port odwiedziła delegacja z Szanghaju.
Czytaj też: Chińska Grupa Chunxing otwiera prototypownię w Gdańsku
Ta ostatnia odwiedziła też gdyński port i podpisała listy intencyjne w sprawie współpracy.
Pierwszy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz samorządowcami z Bielsko-Białej.
- Mamy zamiar otworzyć w Szanghaju centrum produktów polskich. Dlatego aktywnie poszukujemy partnerów - powiedziała Xu Xianglin, dyrektor China & Poland Friendship Association.
- Zarówno Pomorze, jak i Bielsko-Biała mogą zaproponować ciekawą ofertę produktów żywnościowych. To dla naszych firm ogromna szansa. Naszym zadaniem jest pomoc w rozmowach między polskimi i chińskimi przedsiębiorcami - dodała Aleksandra Jankowska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
A produkty żywnościowe często potrzebują szybkiego transportu. Stąd druga umowa. Zawarła ją ze stroną chińską spółka transportowa Lotos Kolej, należąca do Grupy Lotos.
- Jesteśmy zainteresowani obsługą tzw. nowego Szlaku Jedwabnego. Z powodzeniem operujemy na rynku polskim i niemieckim, możemy więc zmierzyć się też z rynkiem chińskim - powiedziała Katarzyna Korowicka, dyrektor ds. handlowych w Lotos Kolej. - Transport kolejowy jest droższy od morskiego, ale ma poważny atut, czyli czas. Droga morska trwa od 4 do 5 tygodni. Pociąg potrzebuje 2 tygodni. Dla transportu wielu rodzajów żywności taki czas jest korzystniejszy.
Czytaj też: W Chinach powiedzenie "czas to pieniądz" nie ma znaczenia
Nowy Jedwabny Szlak to chińska koncepcja utworzenia sieci dróg lądowych i morskich do Europy, która jest głównym partnerem handlowym Chin. Transkontynentalna trasa kolejowa wschód-zachód ma przebiegać przez terminale kolejowe w Polsce. Z kolei morski szlak leży w strefie portów w Gdyni i Gdańsku i prowadzić ma do portów w Atenach i Wenecji. Planowane jest także umiejscowienie kolejowo-drogowych węzłów transeuropejskiego korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk - północ-południe.
Miejsca
Opinie (27)
-
2016-07-05 17:20
taa yhy
..taa, już ...amerykanie na to pozwolą ..takiego wała..szykujcie się do wojny , ludki kochane :(
- 0 0
-
2016-07-08 13:48
No to teraz zaleje nas tania chińszczyzna. Nie tylko ubrania i produkty o długim okresie trwałości,
ale też te o krótszym.
Jełopy, które tak się cieszą, za rok czy dwa będą krzyczeć, że ostrzegały przed otwarciem się na chińskie produkty transportowane koleją i że przewidywały upadek wielu polskich firm, które były chronione jedynie długim czasem dostawy z Chin.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.