- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (124 opinie)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu
Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.
Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.
Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty
- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.
- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.
Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców
Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.
W debacie wezmą udział:
- Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
- Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
- Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
- Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
- Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
- Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.
Czekamy na pytania naszych czytelników
Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl
Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.
Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.
W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
Miejsca
Opinie (113) 6 zablokowanych
-
2019-08-22 07:33
Cwaniacka kasta już ustaliła
zabierają nam Lotosa i żaden kwik nie pomorze.
- 4 3
-
2019-08-22 08:11
Dobra fuzja
Silna polska firma ma być konkurencją dla UE. Ale antypolakom to nie pasi.
- 3 7
-
2019-08-22 11:09
jałowa dyskusja tak jak dyskusja o BO
Jedyny wpływ to jeden głos w wyborach
- 2 0
-
2019-08-22 19:38
Jesienią PiS w odstawkę i temat wykreowany przez złodziei i przestępców z tej partii przestanie istnieć.
Obajtek na bruk. Dziękuję za uwagę.
- 3 3
-
2019-08-22 22:07
Obajtek- specjalista od paliw z Pcimia...
- 3 2
-
2019-08-22 22:24
Zarząd Grupy lotos bez jaj!!!
Zobaczyć warto dokonania ludzi z zarządu, gdzie poprzednia praca to po kilka miesięcy i zero sukcesów , bo jak mieć sukces , gdy się zostaje prezesem lub wiceprezesem z nadania po układach towarzyskich , a nie z powodów merytorycznych czy też dokonań zawodowych - życiowych. Przykład ? Proszę prześledzić drogę zawodową wiceprezesa Jarosława Wittstocka , a poźniej kolejnych prezesów spółek zależnych tzw. córek. Tragedia !! Mądrzą się tym co im opowie lub napisze doradca za grubą kasę - płaconą z kasy firmy.
- 1 2
-
2019-08-23 02:55
Odejścia
Zaraz jak nie po lepszą się warunki pracy i kasa to Lotos będzie trzeba zamknąć. W spółkach płacą na start 3330 brutto czyli tyle ile w biedronce, w grupie trochę lepiej ale bez szału. Pracowników coraz mniej a pracy coraz więcej i wymagań
- 2 1
-
2019-08-23 09:40
Glos Gdanszczanina i ratusza
Trzeba oddać lotos panom naszym z Niemiec .koniec i kropka .to my tworzymy historię. ha ha ha ha.
- 1 1
-
2019-08-23 13:30
Ryzy (PO) Ruskim chcieli sprzedac. Trzeba przy urnach o tym pamietac co przez 8 lat wyczyniali Pełowcy
- 1 2
-
2019-08-26 13:06
Ojej, rodzina i znajomi pracę stracą po znajomości. Bidulki
Siedlisko znajomków politycznych od lat. Kogo to obchodzi!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.