- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (189 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
W skarbówkach czytają to, co każe im minister
Urzędy skarbowe mają zakaz prenumeraty Newsweeka, Polityki, Pulsu Biznesu i Wprost oraz prasy lokalnej - wynika z wytycznych resortu finansów opublikowanych przez serwis Dziennik.pl. Ministerstwo Finansów stwierdziło, że zakaz owszem funkcjonuje, ale wprowadziła go jeszcze poprzednia administracja. Natomiast nowa władza ma zamiar jak najszybciej wycofać się z tych wytycznych. To nie pierwszy przykład, kiedy nakaz dotyczący wyboru prenumeraty prasy czy rodzaju telewizji w państwowych spółkach czy instytucjach jest narzucany odgórnie.
- W związku z wyznaczeniem Izby Administracji Skarbowej w Katowicach do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na poziomie krajowym na prenumeratę ogólnopolskiej prasy papierowej prosimy o przekazanie danych dotyczących tytułów prasowych w wersji papierowej, które będą prenumerowane przez Pani/Pana Izbę Administracji Skarbowej, podległe urzędy skarbowe i urzędy celno-skarbowe w roku 2018 - czytamy w wewnętrznym piśmie upublicznionym przez portal Dziennik.pl. - Jednocześnie informujemy, że aktualne pozostają wytyczne przekazane przez Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu działającą jako koordynator realizacji zamówień wspólnych, dotyczące standaryzacji przedmiotu zamówienia.
Na czym polega ta standaryzacja? Na zakazie prenumeraty prasy lokalnej oraz zakazie prenumeraty tytułów takich jak: Newsweek Polska, Polityka, Press, Puls Biznesu i Wprost oraz ograniczeniu do wersji standard prenumerat Dziennika Gazety Prawnej i Rzeczpospolitej.
Czytaj też: Ulubione gazety klientów stacji Lotosu
Sprawdziliśmy, jak sprawa prenumeraty wygląda w urzędach podległych Izbie Administracji Skarbowej w Gdańsku. W sumie we wszystkich urzędach prenumerowano 11 tytułów, głównie branżowych: Atest - Ochrona Pracy, Przegląd Obrony Cywilnej, Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno-Finansowych, Finanse Publiczne, Przegląd Pożarniczy, Przetargi Publiczne, Ubezpieczenia i Prawo Pracy, Wartość Kosztorysowania Inwestycji - wskaźniki cenowe WKI, Zestaw Informacji o Cenach Czynników Produkcji. Na potrzeby podległych Izbie urzędów skarbowych zamówiono też Rzeczpospolitą oraz Dziennik Gazetę Prawną.
- Zestawienie tytułów czasopism nie uległo zmianie w stosunku do 2016 roku. Z kolei zamówienie prasy na 2018 rok jest obecnie w trakcie początkowej realizacji (wybór tytułów, a następnie przeprowadzenie postępowania) - tłumaczy Karol Pepliński z Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku. - Podkreślić należy, że od 2015 roku prasa na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku zamawiana jest w ramach zamówień wspólnych. Jako koordynatora realizacji zamówień w powyższym zakresie wyznaczono Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Zaraz po upublicznieniu wytycznych dotyczących zakazu prenumeraty części czasopism Ministerstwo Finansów wydało oświadczenie stwierdzające, że to wszystko prawda, ale jest to wina... poprzedniej administracji.
- Zalecenie, na które powołuje się upublicznione pismo administracji podatkowej dotyczące ograniczenia prenumeraty części tytułów prasowych zostało po raz pierwszy wydane w czerwcu 2015 roku. Z posiadanych dokumentów wynika, że ówczesna administracja podatkowa uzasadniała to zalecenie potrzebą redukcji kosztów poprzez standaryzację zamówień - czytamy w oświadczeniu resortu finansów.
Więcej: Państwowe spółki rezygnują z Polsatu i TVN-u. Stawiają na TVP
Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki zobowiązał kierownictwo Krajowej Administracji Skarbowej do pilnego wycofania tych wytycznych oraz przeglądu procedur zakupu prasy. Mają one pozwalać jednostkom na dobór czasopism zgodnie z potrzebami realizowanych zadań. Wicepremier zwrócił też uwagę na zasadność szerszego korzystania z prenumeraty cyfrowej gazet i czasopism.
To nie pierwszy raz, kiedy w mediach pojawia się informacja o tym, jakie tytuły prasowe powinny być prenumerowane lub sprzedawane przez spółki Skarbu Państwa i administrację państwową. W styczniu 2017 roku ujawniliśmy korespondencję, jaka trafiła do wszystkich szefów stacji paliw Lotosu. Mail zobowiązywał ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - Do Rzeczy, wSieci, Wprost, Gazetę Polską i Nasz Dziennik.
Natomiast w kwietniu 2017 roku pisaliśmy, jak to największe spółki Skarbu Państwa rezygnują z reklamowania się w prywatnych kanałach telewizyjnych. Już w 2016 roku Energa oraz Lotos znacznie ograniczyły wydatki lub całkowicie zrezygnowały z reklamy w takich stacjach jak TVN i Polsat. Nie oznacza to jednak, że reklamy tych koncernów zniknęły całkowicie z telewizji. Przeniosły się jedynie z TVN Turbo czy Polsat Sport do TVP Kultura czy TVP Seriale.
Miejsca
Opinie (120) 5 zablokowanych
-
2017-06-09 08:06
a wszystkie filie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku (7)
zawalone Gazetą Wyborczą, Newsweekiem i Polityką.
Inną prasa zakazana przez Adamowicza. Od 20 lat. Indoktrynacja za publiczne pieniądze.
I trójmiasto.pl tego przez 20 lat nie zauważyło ???- 75 22
-
2017-06-09 08:11
(3)
Ale chyba nie wyobrażasz sobie by takie produkty jak Gazeta "polska" czy to co się ulało Karnowskim leżały w miejscu gdzie promuje się wiedzę i kulturę?
To jakby w sklepie mięsnym wyłożyć na ladę kotlety sojowe.- 15 20
-
2017-06-17 08:10
To jest Twoja opinia. Może pozwolisz na inną, bez obrażania z tego powodu?
- 0 0
-
2017-06-10 10:02
No chyba GieWu trudno posądzić o kulturę???? Raczej o taką rynsztokową nieco? Dla jej miłośników łacina nieodmiennie kojarzy się z językiem kuchni, a nie z dziełami Wergiliusza, Horacego, Liwiusza czy choćby Cezara.
- 4 2
-
2017-06-09 09:32
Kładą Wybiórczą bo im adamowicz każe
- 11 7
-
2017-06-09 18:30
Nie. Bo hiPOkryci widzą źdźbło w oku PiSu
ale w swoim belki nie dostrzegają.
Krzyczą "wolne media!", a pan ksiąnc Sowa nawołuje do niszczenia polskich mediów.
Ale oczywiście to wina Kaczyńskiego- 10 3
-
2017-06-09 10:08
na szczęście Pocza Polska wygląda jak sklep z dewocjonaliami
- 8 2
-
2017-06-09 09:50
poproś, żeby zaprenumerowali dla ciebie Nasz Dziennik, wSieci i będzie sprawiedliwie, bo będzie szerokie spectrum.
Wtedy sobie wybierzesz, co chcesz czytać.
- 4 0
-
2017-06-09 07:30
(3)
Gościa niedzielnego polecam zgiętym.
- 47 20
-
2017-06-17 08:06
To jest właśnie pokaz kultury, tolerancji, wolności... Proszę patrzeć.
- 0 0
-
2017-06-09 22:41
Adrian podkłada go sobie zamiast prześcieradła
- 2 0
-
2017-06-09 15:54
Zgięty to masz mózg .
- 3 11
-
2017-06-13 14:12
czytanie to koniecznosc bo potem są nie doinformowani np. z amber gold
a jak było przez 8 lat !!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2017-06-09 07:42
(1)
proszę wyborcza light z portalu się burzy? ale jak poprzednio czytano tam tylko waszą prasę to nie było problemu?
zamiast walczyć o uczciwą Polskę gdzie jakiś urząd nie wydaje pieniędzy podatników na prasę to bronicie interesów kolegów- 36 21
-
2017-06-12 11:27
pomieszne w głowie to masz ty
jaka część piszących na trójmiasto.pl ma kolesiów w warszawskich gazetach ??
a to że kiedyś ktoś robił coś podobnego nie jest usprawiedliwieniem wszystkiego co sie teraz dzieje.
plujesz jadem i jesteś chory na nienawiść, idź na spacer do parku, posłuchaj jak ptaszki śpiewają, uśmiechnij się do przechodniów - to ci lepiej zrobi niż siedzenie w internecie i pisanie głupot- 0 0
-
2017-06-09 07:32
(30)
Oj ktoś ma ból duuupy, że w odstawkę poszła Wyborcza, Axele Springery i inne uplastyczniające mózgi polskich czytelników :D
- 127 111
-
2017-06-12 08:45
Za to Gość Niedzielny, w Sieci i DoRzeczy - zatwardza. I to nie tylko mózg....
- 0 0
-
2017-06-09 09:25
Właśnie o to chodzi w czytelnictwie:) (12)
Ludzie po to czytają, aby ich mózgi były bardzie "elastyczne", czyli otwarte na świat i różne poglądy:)) Dobrze to pisuarku ująłeś:))
Taką właśnie role pełni m.in. Wyborcza. Dlatego tak dużo osób do niej sięga, obecnie coraz więcej w formie elektronicznej.
To różni poważne pisma od prawicowego medialnego szamba, które bazuje na teoriach spiskowych dla ciemnego ludu, na kłamstwie i obrzucaniu gów... ludzi o innych poglądach.
Zauważyliście, że na tzw. "niezależnych" mediach istnieje cenzura komentarzy:)) I nie chodzi tu o wulgarne treści, ale wycinają wszystko, co niezgodne z linią partii pisobolszewickiej:)))
Artykuły tam zamieszczane, to dziennikarskie dno: jest teza (w zasadzie tytuł mówi wszystko), a potem dobiera się wypowiedzi, które tylko z tą tezą są zgodne. Tak opluwali m.in. Jurka OWsiaka, ale nigdy sam Jurek nie mógł się wypowiedzieć w swojej obronie. To się nazywa profesjonalne dziennikarstwo:)) Na szczęście, pomimo wysiłków obecnego nie-rządu, nakład tych pisemek pozostaje na marnym poziomie. Widać, ludzi inteligentnych jeszcze nie brakuke w kraju.- 14 17
-
2017-06-09 11:27
(2)
Tak dużo osób sięga po Wyborczą, że aż mają spadki zysków. Sam Michnik powiedział, że jak ministerstwa i urzędy zrezygnowały z prenumeraty GW, to ich mocno pociągnęło po kieszeni. Cóż mogę powiedzieć: to samo co kiedyś GW mówiło prawicowym czasopismom, których urzędy nie prenumerowały - wolny rynek, konkurencyjne zasady, radźcie sobie. I o to w tym wszystkim chodzi - Wyborczej ta władza by nie przeszkadzała, gdyby dalej kupowali GW.
- 11 6
-
2017-06-09 15:44
Hehe, spójrz na wyniki Agory:)) (1)
Zobaczysz wtedy, że spadki z wydawnictw drukowany rekompensują wpływy z prenumerat elektronicznych:))
Przecież nawet mohery czytają GW na potęgę, co chociażby widać po ilości opłacanych trolli na forach:))
Napiszę tylko tyle: przychody netto w I kw. 2017 wzrosły o 4,3% w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.
A jak tam wygląda sytuacja finansowa GP i innych prawicowych badziewi?- 10 5
-
2017-06-12 07:46
Nie interesuje mnie sytuacja finansowa Gazety Polskiej, Do Rzeczy czy wSieci. Wiem za to, że Michnik i GW bardzo cierpi z powodu braku zamówień publicznych i biadoli jak im bardzo ciężko się teraz wiedzie. Więc chyba nie jest tak różowo jak piszesz.
- 0 0
-
2017-06-09 17:22
(2)
dziękuje y ci oświecony POpaprańcu, idz do kolesiów z Amber, Sowy , i innych przekrętasów idz pachołku ich bronić do krwi ostatniej
- 3 10
-
2017-06-09 17:54
Misiek? (1)
- 4 1
-
2017-06-10 23:57
Misiek?
Nie, pier....ty antek z karłem.
- 0 1
-
2017-06-09 09:46
Podstawowa zasada manipulacji. (5)
Dobieramy tylko te argumenty, które pasują do naszej tezy, a pomijamy te argumenty, które są w sprzeczności z naszą tezą. Patrz, ustalenia podkomisji smoleńskiej dr. Wacława Berczyńskiego, która z opinii Wojskowej Akademii Technicznej o tym, że Tu-154 po oderwaniu skrzydła się obrócił i spadał, wyciągnęła wnioski (czytaj pominęła tę opinię) i stwierdziła, że po urwaniu skrzydła samolot leciał dalej normalnie i nic go nie przekręcało.
- 16 0
-
2017-06-09 10:16
Ot, i cała prawda o pisowskiej propagandzie:) (4)
- 10 4
-
2017-06-09 11:35
i jeszcze jedna istotna zasada manipulacji. (3)
Najpierw tworzymy z góry naszą tezę, a dopiero potem dobieramy do niej argumenty. Odwrotnie niż w nauce, gdzie na bazie sumy argumentów/wyników badań tworzy się dopiero tezę.
- 11 0
-
2017-06-09 13:02
(2)
Wypisz wymaluj Wyborcza, Polityka i Newsweek.
- 6 17
-
2017-06-09 17:37
właśnie zastosowałeś kaczyńską manipulację (1)
- 8 3
-
2017-06-10 11:56
Tak u Ciebie w psychiatryku się mówi?. Z lekarzem porozmawiaj niech ci poda podwójną dawkę.
- 0 1
-
2017-06-09 08:26
(8)
Rozumiem, że Gazeta Polska, Nasz Dziennik nie uplastyczniają mózgów? Całkowity obiektywizm w wydaniu PIS...
- 37 16
-
2017-06-09 09:38
No przecież Tv Republika dotarła ostatnio do świadka wydarzeń z 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku. (7)
Po 7 latach odnaleźli w Smoleńsku gościa, który powiedział, że widział lecący samolot, na którego boku był ogień, potem usłyszał huk i nagłą ciszę. 7 lat gość się ukrywał i trzymał tę wiedzę tylko dla siebie. Za Tv Republika newsa powieliło także Radio Maryja, pytając czy to nowy świadek katastrofy smoleńskiej.
100% sprawdzone info. Jak tu nie wierzyć?- 23 4
-
2017-06-09 10:19
Byli tacy co w Kaszpirowskiego też wierzyli:))) (3)
Teraz zastępuje go w TVPiS Antek, co tak samo szalony wzrok ma:)))
- 15 5
-
2017-06-09 11:02
(1)
No,no no.Przypomnę tylko,że kaszmirowski brylował w mediach w czsach kiedy na rynku politycznym brylował redaktor Michnik i ferajna z UW.
- 5 14
-
2017-06-09 22:44
teraz w tv bryluje pisowski czerwony towarzysz piotrowicz, który w stanie wojennym skazywał opozycjonistów. to wielki przyjaciel jarosława kaina, syna donosicieli
- 5 2
-
2017-06-09 11:32
Ale przecież mój stary rubin promieniował jak oglądałem Kaszpirowskiego i przekazywał mi energię jak dotykałem ekranu.
To działało na stawy, lędźwie. Kaszpirowski nie mógł się mylić.
- 9 0
-
2017-06-09 10:05
tag było! potwierdzam (1)
- 8 1
-
2017-06-09 11:30
Panie Dyrektorze, proszę podpisać rachunek za tę błyskotliwą wypowiedź. Kasę puścimy przelewem.
- 8 2
-
2017-06-09 09:44
a ja widziałam orła cień...
- 18 2
-
2017-06-09 07:35
(4)
Powiedz lepiej jak byś gardłował gdyby za PO zakazali prenumeraty Wprost i Rzepy albo gościa niedzielnego.
- 32 19
-
2017-06-09 08:12
(2)
No przecież zabraniały
- 22 20
-
2017-06-09 09:32
Chyba tylko w twojej głowie zabraniały. (1)
- 17 13
-
2017-06-09 21:01
Przeczytaj artykuł przy.łupie,tam masz wszystko napisane.
- 3 5
-
2017-06-09 09:09
masz rację tak by było
ale teraz by wpisali gościa niedzielnego i by była równowaga ale nie, nie :)
- 0 1
-
2017-06-09 14:10
współczuję jeśli komuś przeszkadza plastyczność kory mózgowej
Chyba komuś się marzy rezygnacja z kory mózgowej, albo ewentualne jej zwapnienie żeby przypadkiem nie przyjmowała żadnej nowej wiedzy i umiejętności. To się nazywa stabilność, stałość! Jak krowa!
- 3 3
-
2017-06-09 13:32
a lokalne portale mogliby tez wyłaczyć.
- 1 2
-
2017-06-09 08:06
odlaczam TVPis (13)
A ja wylaczam TVPis z kablowki !
- 40 41
-
2017-06-09 15:26
Uderz w stół to przyczłapią tępe pisiaki (2)
Jest jednak różnica pomiędzy publiczną tubą propagandową, za którą musi płacić każdy obywatel rp, czy ją ogląda, czy nie, a prywatną stacją telewizyjną, za którą płaci tylko ten, kto chce ją oglądać. Czyż nie mam racji bezmózgie szczekacze jedynej słusznej partii?
- 5 11
-
2017-06-12 07:50
Owszem jest różnica między tv prywatną a publiczną, tylko za PO jak TVP była również tubą propagandową tylko innej partii to się nie oburzałeś na płacenie abonamentu.
- 1 1
-
2017-06-10 12:06
Nie ma różnicy bo za Tuska też płaciłeś abonament i musiałeś płacić i nie manipuluj faktami.
- 4 3
-
2017-06-09 08:54
Dlaczego dopiero teraz? (3)
TVPartyjna tak funkcjonuje od zawsze...
- 5 8
-
2017-06-09 15:28
Jakoś nie przypominam sobie... (2)
Żeby wcześniej w historii TVP 90% obsady zostało wymienione na "kolesi"...
Ani za SLD...
Ani za PO...
No może za rządów PRL i Jaruzela.- 5 12
-
2017-06-10 08:56
tylko z tą wymianą wsrastają przychody (1)
nie kolesiów a firm i podatki. Jak wytłumaczysz wzrost sprzedaży ON orlenu o 50%
- 6 1
-
2017-06-11 08:01
Propagandą sukcesu.
0 50%?
Smiało o 100% dawaj co się będziesz szczypał.- 2 2
-
2017-06-09 09:27
A ja nie ogladam tuby medialnej PO TVN (2)
- 21 13
-
2017-06-09 17:58
Twój wybór. (1)
Tylko jedna, istotna różnica. Za nieoglądanie tuby PO nikt ci nie każe płacić abonamentu.
- 5 5
-
2017-06-10 12:05
Tak,a za rządów POkemonów nie płaciłeś abonamentu,co za manipulator.
- 5 2
-
2017-06-09 11:37
TVPO też odłączyłeś?
- 7 10
-
2017-06-09 10:16
Odłącz sobie mózg
Włącz myślenie
- 5 6
-
2017-06-09 08:55
jeszcze gorzej było za POZSL
- 13 12
-
2017-06-11 16:13
za komuny bylo podobnie
musieli czytac trybune ludu
- 0 0
-
2017-06-11 13:41
GW, KTO TO CZYTA-POtologia CHYBA TYLKO
- 2 1
-
2017-06-10 23:57
Mniej makulatury to dobry wybór
Prasa branżowa ma sens. Czytelnicza czemu ma służyć i dla kogo jest? Dziennik Gazeta Prawna i Rzeczpospolita są sensowne bo jest tam mnóstwo wkladek tematycznych dotyczacych podatków oraz działań fiskusa. TVN w firmach państwowych? Wolne żarty. Co oni tam robia bo chyba nie pracują.
- 1 0
-
2017-06-10 16:03
Newsweek za brednie o Polskich obozach zagłady powinien być zlikwidowany!!!
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.