• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W stoczni Crist powstał prom elektryczny

VIK
25 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W stoczni Crist zwodowano kolejny prom hybrydowy realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka została przetransportowana z placu montażowego do doku i zwodowana przy użyciu suwnicy bramowej.



Jednostka o numerze P 317 to w pełni wyposażony prom hybrydowy typu "plug-in", czyli zasilany z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze, zamontowane na statku będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.

Rozpoczęła się budowa promu dla PŻM Rozpoczęła się budowa promu dla PŻM

Statek o długości 70 m i 12,4 m szerokości przeznaczony jest do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii. Prom będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów. Jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.

Budowa tej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między CristFinferries. P 317 jest podobny do poprzednich promów, czyli " Elektry" i "Altery". "Elektra" to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018. "Altera", która została zwodowana latem 2022, to siostrzana wersja "Elektry", jednak bardziej unowocześniona i nieco większa.
VIK

Miejsca

Opinie (37) 4 zablokowane

  • A ludzie (4)

    Jaka nagrodę dostali pracownicy sristu wykonawcy tych promów mają umowy o pracę? Czy dalej zarząd tej paskudnej firmy ich wykorzystuje na śmieciowych umowach ? Czy coś się zmieniło w tej kwestii?

    • 11 6

    • (3)

      jezeli jest tak zle to dlaczego pracownicy podpisuja umowy? przeciez moga pracowac w panstwowych stoczniach albo w norwegii

      • 2 4

      • Cynizm (2)

        Cyniczna odpowiedź. Jest wiele powodów dlaczego ludzie nie zmieniają swojej pracy, mimo, że warunki są urągające godności ludzkiej. Zresztą Crist bazuje na Ukraińcach, bo Polacy już dawno pokazali tej firmie środkowy palec.

        • 0 1

        • To gdzie pracuja Polacy z wystajacym srodkowym palcem. (1)

          • 0 0

          • He he

            W swojej du**e, bo sld, aws i reszta tych okragłostolowych sqerwysynòw wpędzili nasz kraj w kolonię. A teraz wpędzą nas w wojnę na rozkaz największego terrorysty 20 wieku jakim jest jułesej

            • 0 0

  • A co z tym promem ze Szczecina?? (1)

    Za komuny to chociaż Sołdka zbudowali w Szczecinie , a za pisu nic. Tylko zardzewiała stępka po towarzyszach grubarczyku i Brudziński została.

    • 11 7

    • No i stocznia w Swinoujsciu .

      • 0 0

  • Z przykrością

    patrzę na ten upadek. Kiedyś suchy dok i suwnica bramowa były wykorzystywane do budowy 150 tysięcznikow . Takie promy to można budować na slipie w jacht klubie.

    • 1 0

  • Kto jeszcze robi w Polsce...

    ... przy tej inflacji i tym kursie Euro i Noka ? Tam robią jeszcze jacyś Polacy ?

    • 5 0

  • Niech zainstalują wiatrak na pokładzie

    to będzie możliwość ładowania baterii.

    • 0 1

  • Karstensen w Gdańsku szuka do pracy

    Zarobki o wiele wyższe

    • 2 1

  • Kajaczek

    Za stoczni Gdynia to były kolosy

    • 2 0

  • Super, a jakie są zalety i wady takiego elektryka?

    Bo sorki, ale "innowacyjny" czy "ekologiczny" to slogany używane wszędzie.
    Np. jaki będzie "ślad węglowy" czy inny modny teraz wskaźnik, dla takiego promu używającego akumulatorów vs. napędu spalinowego (włączając w to późniejszą utylizację)?

    • 2 0

  • Koledzy z Północnej Irku i Krzysztofie

    Gratuluję.. niech Moc będzie z Wami..
    kolega z Biura Konstrukcyjnego

    • 2 2

  • xxx

    a gdzie zaprojektowano? To chyba tez wazne . Chyba nie w chinach?

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane