- 1 Zobacz jak powstaje potężna hala (72 opinie)
- 2 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (28 opinii)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (106 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (39 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Morski terminal CO2 powstanie w Gdańsku (34 opinie)
Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist
W stoczni Crist rozpoczęto budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka powstaje na zlecenie stoczni Ulstein Verft. Dla norweskiego kontrahenta gdyńska stocznia od 2013 roku wykonała już 14 projektów, a dwa kolejne są w toku.
Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzana elektrycznie, wspomagana bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku.
Statek jest pierwszym z dwóch nowo budowanych dla armatora Olympic z Norwegii, oba mają zostać dostarczone w 2024 roku. Budowane będą w stoczni Ulstein Verft. Stocznia Crist jest podwykonawcą.
Specjalny kształt kadłuba ma zapewnić zwrotność, prędkość, stabilność, ładowność i wykorzystanie energii. Oparty jest na technologii Ulstein Twin X-Stern, jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność, dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.

Statek będzie pracował przy farmach wiatrowych, m.in. będzie służył do przewozu personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych.
Stocznia Crist wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od dziewięciu lat. Są to głównie jednostki offshore, ale był też częściowo wyposażony statek do układania kabli. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-21 16:14
Gratulacje :) (13)
Można? Można! Brawo życzę powodzenia:)
- 20 19
-
2022-11-21 16:33
no pewnie że można, przecież to nie jedyna jednostka u nas produkowana
jest mnóstwo ciężkiego sprzętu robionego przez takie firmy jak Damen czy MacGregor. U nas projektowane, czasem produkowane w różnych stoczniach na całym świecie ale sporo też u nas i to niekoniecznie na terenach stoczniowych.
- 3 9
-
2022-11-21 16:48
Czego tu gratulować (11)
Kolejna puszka z blachy za 20% ceny gotowego statku. Crist jako podwykonawca robi brudną robotę a kasę zarobi ten który statek sprzeda.
- 16 5
-
2022-11-21 18:27
(6)
No no oczywiście bo Crist buduje charytatywnie w metalnosci takich osób jak Ty, które do niczego w życiu już nie dojadą...
- 10 11
-
2022-11-21 23:31
Crist nie buduje statków tylko za pół darmo robi najtańszą najbardziej prymitywną część budowy statku. (5)
Bo taniej jest Norwegom zbudować kadłub u biedaków z 3 świata. Gdzie ludzie pracują na samozatrudnieniu za 25 zł na godzinę.
Oczywiście poza prezesem i jego krewnymi po zatrudnianymi pomimo braku kwalifikacji na świetnie płatnych stanowiskach.- 15 3
-
2022-11-22 07:34
(4)
Jak jest tak źle jak piszesz, to skąd biorą ludzi do roboty? Przecież nie ma przymusu pracy?
- 4 6
-
2022-11-22 08:23
nie przymusu pracy, ale jest przymus oplacenia kosztow zycia. (3)
Takie wypowiedzi swiadcza o aroganckiej ignorancji. Wzorem Marii Antoniny, ktora na wiesc o braku chleba, rzucila "zlota mysl" o mozliwosci jedzenia ciastek...
Wiesz jak skonczyla?
Lub swiadomie takie bzdury wydalasz, a to jeszcze gorszy objaw.- 7 6
-
2022-11-22 17:46
Tyle zarabiasz na ile pracodawca wycenił twoje kwalifikacje; jeśli uważasz, że masz za mało to możesz poszukać pracy gdzie indziej, a jeśli wiesz że gdzie indziej więcej nie zarobisz, to nie narzekaj. Czasy Marii Antoniny i komuny szczęśliwie minęły, ale jak widać mentalność co niektórym została, żeby tak bogatszym pozabierać i rozdać tym biedniejszym. Moim zdaniem dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę.
- 5 2
-
2022-11-23 00:36
skoro opłacenie kosztów życia uważasz za przymus to powinieneś też uznać że odpowiedzialność za to spoczywa na tobie (1)
zatem powiem prosto "trzeba było się uczyć". Bo z tego to wynika. Masz tego świadomość na wczesnym etapie nauczania i mogłeś to sobie zorganizować. Inżynier okrętowiec nie ma problemu z opłacaniem kosztów życia.
- 2 1
-
2022-11-23 07:49
koszty życia
nie tylko inżynier, dobry monter, spawacz, itp. też nie ma problemów z opłatami, nisko opłacane są stanowiska pracy nie wymagające szczególnych kwalifikacji.
- 0 1
-
2022-11-22 09:45
(3)
kasę zarobi każdy przy produkcji. To że oprzyrządowanie jest droższe niż sama skorupa wcale nie musi dać wyższego zarobku. Liczy się zysk a nie przychód.
- 5 1
-
2022-11-22 21:01
Zysk z tej budowy jest w Norwegii. Crist ledwie zupie finansowo. (2)
Bo prezes zatrudnienia całą swoją rodzinę i znajomych na wysoko płatnych stanowiskach.
Niestety ich nie kompetencja wyklucza to iż kiedyś takie budowy w 100% będą wykonywane w Gdyni. Chyba że zmieni się właściciel i przepędzi pociotków i rodzinę prezesa która jest zbędnym kosztem..- 2 3
-
2022-11-23 00:40
zysk jest wszędzie u podwykonawców, nikt za darmo nie robi (1)
Skoro zajmujesz się tylko spawalnictwem to spawasz kadłuby a nie zajmujesz się outfittingiem. Statek to nie jest profil działalności. Profilami są spawalnictwo, napędy (silniki, hydraulika itp.) systemy elektroniczne etc.. Statek to pojęcie międzybranżowe. Dyletant natomiast myśli że produkcją statków zajmują się fabryki statków i wnioskuje że nasze są upośledzone bo nie mogą wyprodukować całego. Co za ograniczony punkt widzenia.
- 3 1
-
2022-11-23 10:33
Skoro wypowiadają się ludzie, którzy statek widzieli jak płynie po morzu, to i takie opinie są. To takie rozumienie jak za komuny: jak jest stocznia, to ma budować statki, a tu chodzi o to żeby na tej produkcji zarobić.
- 0 0
-
2022-11-22 10:21
JDG
Działalność gospodarczą nie przeszkadza tym którzy w ten sposób zarabiają. Najbardziej boli związkowców, miłośników postojowego i L4 i tych recytujących kodeks pracy z klasycznym to nie należy do moich obowiązków...
- 4 13
-
2022-11-21 21:43
A czy dalej tylko na działalności zatrudnienie?
- 25 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.