- 1 Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale (13 opinii)
- 2 Strajk kurierów rozwożących posiłki (289 opinii)
- 3 Rusza rozbudowa Naftoportu (159 opinii)
- 4 Gdyńskie laboratorium pierwsze w Polsce (33 opinie)
- 5 Piekarnie i cukiernie mniej zapłacą za gaz (156 opinii)
- 6 Ograniczenia w ruchu w Porcie Gdynia (16 opinii)
W stoczni Crist powstał prom elektryczny
W stoczni Crist zwodowano kolejny prom hybrydowy realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka została przetransportowana z placu montażowego do doku i zwodowana przy użyciu suwnicy bramowej.
Jednostka o numerze P 317 to w pełni wyposażony prom hybrydowy typu "plug-in", czyli zasilany z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze, zamontowane na statku będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.

Statek o długości 70 m i 12,4 m szerokości przeznaczony jest do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii. Prom będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów. Jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Budowa tej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między Crist a Finferries. P 317 jest podobny do poprzednich promów, czyli " Elektry" i "Altery". "Elektra" to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018. "Altera", która została zwodowana latem 2022, to siostrzana wersja "Elektry", jednak bardziej unowocześniona i nieco większa.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-26 07:57
A ludzie (4)
Jaka nagrodę dostali pracownicy sristu wykonawcy tych promów mają umowy o pracę? Czy dalej zarząd tej paskudnej firmy ich wykorzystuje na śmieciowych umowach ? Czy coś się zmieniło w tej kwestii?
- 11 6
-
2022-10-26 10:09
(3)
jezeli jest tak zle to dlaczego pracownicy podpisuja umowy? przeciez moga pracowac w panstwowych stoczniach albo w norwegii
- 2 4
-
2022-10-27 12:04
Cynizm (2)
Cyniczna odpowiedź. Jest wiele powodów dlaczego ludzie nie zmieniają swojej pracy, mimo, że warunki są urągające godności ludzkiej. Zresztą Crist bazuje na Ukraińcach, bo Polacy już dawno pokazali tej firmie środkowy palec.
- 0 1
-
2022-10-27 14:14
To gdzie pracuja Polacy z wystajacym srodkowym palcem. (1)
- 0 0
-
2022-10-27 18:54
He he
W swojej du**e, bo sld, aws i reszta tych okragłostolowych sqerwysynòw wpędzili nasz kraj w kolonię. A teraz wpędzą nas w wojnę na rozkaz największego terrorysty 20 wieku jakim jest jułesej
- 0 0
-
2022-10-26 20:16
Kto jeszcze robi w Polsce...
... przy tej inflacji i tym kursie Euro i Noka ? Tam robią jeszcze jacyś Polacy ?
- 5 0
-
2022-10-25 23:32
przydałby się taki przerzucający przez wejście do portu między Oksywiem i ul. Polską (2)
w Gdyni
- 18 0
-
2022-10-26 08:16
tylko tyle?,przekopem ,do radomia i dalej na poludnie!.
- 0 1
-
2022-10-26 10:22
To juz kiedyś już było.
Przed wojną, tą drugą;-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.