• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel Dania-Niemcy. Stocznia Crist buduje ponton

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors. Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors.

W stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach pod kolejny projekt, który posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Trwa budowa jednostki do układania żwiru na dnie morskim, a teraz rozpoczęto budowę pontonu, który ma służyć do transportu elementów tunelu na miejsce.



Obie konstrukcje gdyńska stocznia Crist realizuje dla konsorcjum Femern Link Contractors, które odpowiada za budowę i montaż tunelu miedzy Niemcami a Danią. Zatapialny tunel Ferhman belt o długości około 17,6 km składa się z kilkudziesięciu prefabrykowanych elementów.

Elementy tunelu będą transportowane i instalowane za pomocą pontonów zanurzeniowych połączonych tzw. kratownicą dźwigową. Pontony mogą być wykorzystywane w różnych konfiguracjach do instalowania zarówno dużych, jak i mniejszych elementów tunelu. Zaprojektowano je do pracy w rejonie pasa Ferhman wyłącznie w celu zainstalowania elementów tunelu. Projekt będzie wyposażony w zespoły prądotwórcze, układ wciągarek i wind, system hydrauliczny oraz szereg innego specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do realizacji tak dużego i nietypowego przedsięwzięcia.

  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Warto przypomnieć, iż w zeszłym roku rozpoczęto w Crist pierwszy projekt dla FLC, czyli budowę wielofunkcyjnego pontonu wraz z zanurzalnym narzędziem zasypowym, który posłuży do układania fundamentu pod wspomniany wyżej tunel. Jednostka w budowie będzie miała kadłub o długości 130,2 m i długość całkowitą do 149 m wraz z przenośnikami taśmowymi, natomiast całkowita szerokość wyniesie 48 m. Ponton pomieści 19 osób pracujących na dwie zmiany.

Połączenie między Danią a Niemcami w cieśninie Fehmarnbelt będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (52)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane