• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel Dania-Niemcy. Stocznia Crist buduje ponton

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors. Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors.

W stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach pod kolejny projekt, który posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Trwa budowa jednostki do układania żwiru na dnie morskim, a teraz rozpoczęto budowę pontonu, który ma służyć do transportu elementów tunelu na miejsce.



Obie konstrukcje gdyńska stocznia Crist realizuje dla konsorcjum Femern Link Contractors, które odpowiada za budowę i montaż tunelu miedzy Niemcami a Danią. Zatapialny tunel Ferhman belt o długości około 17,6 km składa się z kilkudziesięciu prefabrykowanych elementów.

Elementy tunelu będą transportowane i instalowane za pomocą pontonów zanurzeniowych połączonych tzw. kratownicą dźwigową. Pontony mogą być wykorzystywane w różnych konfiguracjach do instalowania zarówno dużych, jak i mniejszych elementów tunelu. Zaprojektowano je do pracy w rejonie pasa Ferhman wyłącznie w celu zainstalowania elementów tunelu. Projekt będzie wyposażony w zespoły prądotwórcze, układ wciągarek i wind, system hydrauliczny oraz szereg innego specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do realizacji tak dużego i nietypowego przedsięwzięcia.

  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Warto przypomnieć, iż w zeszłym roku rozpoczęto w Crist pierwszy projekt dla FLC, czyli budowę wielofunkcyjnego pontonu wraz z zanurzalnym narzędziem zasypowym, który posłuży do układania fundamentu pod wspomniany wyżej tunel. Jednostka w budowie będzie miała kadłub o długości 130,2 m i długość całkowitą do 149 m wraz z przenośnikami taśmowymi, natomiast całkowita szerokość wyniesie 48 m. Ponton pomieści 19 osób pracujących na dwie zmiany.

Połączenie między Danią a Niemcami w cieśninie Fehmarnbelt będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Nieźle kilkanaście kilometrów tunelu i to takiego

    W nawiązaniu jak tam zabieganie o kolejne połączenie promowe z Gdyni?

    Dziś było coś o pożarze promu na Linii Nynnesham Estonia bodaj. O ile tam nie ma drugiego nabrzeża dla promów, to (przynajmniej parę lat temu) tam gdzie przybija Polferries jest niczym w porównaniu do Gdyni, a jak widać są co najmniej dwie różne linie.

    • 7 11

  • aaa ten no, aa ekolodzy zajęci w Szczecinie?

    • 8 9

  • A to będzie budowa EKO ? (1)

    A nie mam tam trasy przepływu rybek, przelotu ptaków, wylęgarni żółwi Bałtyckich, tarła śledzi niemieckich czy szprotek duńskich ? Nie za płytko będzie ten tunel ? Co na to komisja Europejska ? Wydali już opinię ? Czy w Brukseli głosowali w tej sprawie, jak głosowali ZA czy przeciw ?

    • 25 11

    • Tak

      • 3 2

  • Tam dojdzie do nieobliczalnej katastrofy. Prowizorka i fuszerka peknie a setki ludzi zginie w zalanej rurze. (1)

    • 11 19

    • Spokojnie, to nie pisowska inwestycja i nie Sasin za to odpowiada.

      • 13 11

  • (1)

    A polscy ekolodzy , samorządy i rząd kiedy oprotestowały tą inwestycję tak jak nadludzie z Berlina port kontenerowy a wcześniej gazoport w Świnoujściu? Bo chyba coś przegapiłem!

    • 20 9

    • Niemcy mogą budować

      My nie możemy

      • 6 8

  • Człowiek wszystko zniszczy nawet dno morza.

    • 12 3

  • hehe...to już wiemy że inwestycja w terminie nie zostanie zakończona:)

    I trzeba się modlić żeby w ogle udało się dokończyć.... bo przez ostatnie lata nic co Polskie nie nadaje się do użytku:) Partia zastała Polskę murowaną a zostawi zbankrutowaną:)

    • 4 17

  • Przecież Dania ma połączenie lądowe z Niemcami. (1)

    • 6 7

    • ale opłaca im się je skrócić

      o 1,5h

      W głowie się nie mieści...

      • 1 0

  • (2)

    Jaka katastrofa?! Brak tunelu na Puckiej to jest katastrofa ale dla kierowców bo fauna spokojnie bryka przez tory tylko my sterczymy pod rogatkami po 40 minut. O Dunów to się nie martwcie, dadzą radę.

    • 40 4

    • Nadal nie ma? (1)

      Pamiętam stare czasy jak tam stałem codziennie i nieraz lepiej było przez Obłuże jechać,skandal.

      • 4 1

      • no nie ma, bo przeciez trzeba dofinansowac openera czy inne badziewie.. zamiast zrobić cos porządnego

        • 9 3

  • tania sila robocza w PL

    i tyle

    • 12 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane