• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów

Wioletta Kakowska-Mehring
8 kwietnia 2024, godz. 14:05 
Opinie (66)
  • Terminal T3 jest dobudowywany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.
  • Terminal T3 jest dobudowywany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.

Całkowity postęp prac budowlanych na terminalu kontenerowym T3 Baltic Hub wyniósł już ponad 45 proc. Sprzyjająca pogoda pozwoliła na przyspieszenie tempa prac, dzięki czemu betonowa pokrywa nabrzeża północnego została ukończona w 100 proc. dwa tygodnie przed obecnym harmonogramem.




Terminal T3 - rozbudowa Baltic Hub



Rozbudowa terminalu Baltic Hub rozpoczęła się w listopadzie 2022 r. W ramach T3 powstaje nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości - 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Prace "na wodzie" są już wykonane w 45 proc.

500 mln zł na terminal instalacyjny T5 w Gdańsku 500 mln zł na terminal instalacyjny T5 w Gdańsku

- Znaczące postępy widać także na innych betonowych elementach, takich jak nabrzeże główne - zaawansowane w ponad 25 proc. oraz element równoległy do nabrzeża, tzw. belka śródlądowa - RCB, która jest zaawansowana w 15 proc. Oba wspomniane elementy są kluczowe dla całej konstrukcji nabrzeża z uwagi na fakt, że docelowo będą przenosić obciążenia z suwnic nabrzeżowych typu STS - poinformował Baltic Hub.


Jak wygląda postęp prac na Baltic Hub?



Planowane na koniec kwietnia br. zakończenie tzw. konsolidacji refulatu na pozostałym obszarze ok. 6 ha z łącznej powierzchni 36 ha pozwoli na zwolnienie frontów robót na ostatnich 4 z docelowych 18 placów składowych.

Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

- Równolegle prowadzone są prace żelbetowe i branżowe na zwolnionych wcześniej terenach po konsolidacji. Łączne zaawansowanie prac przy elementach belek podsuwnicowych CRMG wynosi ponad 40 proc., a przy fundamentach masztów oświetleniowych 85 proc., na których posadowione zostaną słupy oświetleniowe o wysokości ponad 30 m. Wykonawca rozpoczął spawanie i kotwienie szyn pod docelowe półautomatyczne suwnice placowe, tak aby rozpocząć montaż suwnic CRMG w trzecim kwartale tego roku - poinformował Baltic Hub.
Co ważne, zakończono już prace związane z pogrążaniem ściany nabrzeża południowego, a tym samym całkowicie zakończono prace kafarowe na projekcie.



Balic Hub T3 - do czego ma służyć?



Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

Baltic Hub T3 będzie przeznaczony do przeładunku i magazynowania kontenerów. Po zakończeniu robót, co planowane jest na wrzesień 2025 r., wyposażeniu terminala i przekazaniu go do eksploatacji będzie to jeden z największych obiektów tego typu na kontynencie. Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (66)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane