• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów

Wioletta Kakowska-Mehring
8 kwietnia 2024, godz. 14:05 
Opinie (66)
  • Terminal T3 jest dobudowywany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.
  • Terminal T3 jest dobudowywany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.

Całkowity postęp prac budowlanych na terminalu kontenerowym T3 Baltic Hub wyniósł już ponad 45 proc. Sprzyjająca pogoda pozwoliła na przyspieszenie tempa prac, dzięki czemu betonowa pokrywa nabrzeża północnego została ukończona w 100 proc. dwa tygodnie przed obecnym harmonogramem.




Terminal T3 - rozbudowa Baltic Hub



Rozbudowa terminalu Baltic Hub rozpoczęła się w listopadzie 2022 r. W ramach T3 powstaje nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości - 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Prace "na wodzie" są już wykonane w 45 proc.

500 mln zł na terminal instalacyjny T5 w Gdańsku 500 mln zł na terminal instalacyjny T5 w Gdańsku

- Znaczące postępy widać także na innych betonowych elementach, takich jak nabrzeże główne - zaawansowane w ponad 25 proc. oraz element równoległy do nabrzeża, tzw. belka śródlądowa - RCB, która jest zaawansowana w 15 proc. Oba wspomniane elementy są kluczowe dla całej konstrukcji nabrzeża z uwagi na fakt, że docelowo będą przenosić obciążenia z suwnic nabrzeżowych typu STS - poinformował Baltic Hub.


Jak wygląda postęp prac na Baltic Hub?



Planowane na koniec kwietnia br. zakończenie tzw. konsolidacji refulatu na pozostałym obszarze ok. 6 ha z łącznej powierzchni 36 ha pozwoli na zwolnienie frontów robót na ostatnich 4 z docelowych 18 placów składowych.

Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

- Równolegle prowadzone są prace żelbetowe i branżowe na zwolnionych wcześniej terenach po konsolidacji. Łączne zaawansowanie prac przy elementach belek podsuwnicowych CRMG wynosi ponad 40 proc., a przy fundamentach masztów oświetleniowych 85 proc., na których posadowione zostaną słupy oświetleniowe o wysokości ponad 30 m. Wykonawca rozpoczął spawanie i kotwienie szyn pod docelowe półautomatyczne suwnice placowe, tak aby rozpocząć montaż suwnic CRMG w trzecim kwartale tego roku - poinformował Baltic Hub.
Co ważne, zakończono już prace związane z pogrążaniem ściany nabrzeża południowego, a tym samym całkowicie zakończono prace kafarowe na projekcie.



Balic Hub T3 - do czego ma służyć?



Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

Baltic Hub T3 będzie przeznaczony do przeładunku i magazynowania kontenerów. Po zakończeniu robót, co planowane jest na wrzesień 2025 r., wyposażeniu terminala i przekazaniu go do eksploatacji będzie to jeden z największych obiektów tego typu na kontynencie. Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • Mogą tam stanąć piękne apartamenty, jak w Dubaju (11)

    Po co nam port skoro jest w Hamburgu

    • 40 80

    • (1)

      Po co nam inteligentni komentujący na forum, skoro mamy ciebie.

      • 20 7

      • inteligentni komentujący

        hahahahhhahaha

        • 4 7

    • wsumie to tez jest w Odessie....

      • 6 2

    • pisowski trollu

      odpuśc sobie, wygraliscie ale przegraliście jak mówi karzeł

      • 9 20

    • To ty Rafal?

      • 13 0

    • Już pierwszy d**il się odezwał.

      • 9 4

    • Po co nam Stocznia, lotniska i armia

      Sorry, Niemcy już nie mają armii tylko buta teutonska została.

      • 9 2

    • Hamburg

      Hamburg nie jest portem na Bałtyku zauważyłeś to? Bo idąc twoim tokiem rozumowania to jest jeszcze Rotterdam, Antwerpia-Brugia....

      • 4 4

    • Bo to port niemiecki a nie polski na przykład..

      • 3 1

    • pisowskie rozumowanie , naklamac i okrasc obywatela placacego podatki , a potem muwic ze to niemcy ukradli (1)

      pis to ruska macka w UE

      • 4 8

      • Muwic .. , widać, że to młody wykształcony z wielkiego miasta. Jednym słowem wyborca PO.

        • 9 2

  • Po co port mieszkańcom (15)

    Zabiera plażę, tworzy hałas i generuje bardzo duży ruch tirów. To wszystko generuje wzrost CO2

    • 16 56

    • (5)

      I tacy ludzie mają takie same prawa wyborcze jak ja... żałosne

      • 20 3

      • Jesteś pokorny, to stój w korkach, co masz z portu (4)

        Może etat sprzątacza albo operatora wózka

        • 5 9

        • (1)

          Ty jesteś pewnie wyznawcą "szlachta nie pracuje". Taka szlachta z kasztelanem w ręku na wersalce gdzieś w bloku na Cisowej w dziurawym podkoszulku żonobijce.

          • 5 1

          • odstosunkuj sie od Cisowej

            Ale bardzo mi odpowiada ta opinia o dzielni.
            Sloje tu nie zagladaja

            • 0 0

        • Chłopie, ty naprawdę nie wiesz jak działa świat, skoro nie wiesz co daje port (1)

          Jeden statek może przewieźć tyle ładunku co 300 pociągów albo 12000 tirów, i to znacznie taniej. Korki przy porcie? No chyba nie tak często jak na Kowalach, a Świętokrzyską tiry nie jeżdżą.

          • 6 2

          • a co Gdańsk z tego ma oprócz zajeżdżonych dróg i węglowego powietrza? Zyski idą do stolicy.

            • 1 4

    • Porty są w Niemczech we Francji (2)

      Polska nie potrzebuje takiego molochu. Degradacja środowiska trwa w najlepsze.

      • 4 12

      • Pajac-bałwan nr 3.

        • 4 2

      • Co konkretnie zostało wg ciebie zdegradowane?

        • 5 1

    • i**ota nr 2.

      • 3 0

    • Nawet nie wiem jak to skomentować :)

      Jeśli dla ciebie port to hałas i co2 to po co tutaj mieszkasz? Może trzeba wybrać kraj bez dostępu do morza?

      • 6 4

    • Gdańsk stworzył konkurencję dla portu w Gdyni (1)

      Są porty w Szczecinie w Świnoujściu, to po co taki duży w Gdańsku.

      • 2 11

      • Gdansk niczego nie stworzyl...

        To wypadek przy pracy.
        Paru Brytoli mialo pomysl i go zrealizowalo za pieniadze australijskich emerytow. Chc cala "branza" kulala sie ze smiechu, majac nadzieje na spektakularna wtope.

        Gdansk moze sie tylko przygladac ze slina na na pysku. Podziekujcie Adamowiczom, bo to ich robota.

        • 0 1

    • Ty też generujesz CO2, jak chcesz to ograniczyć to wiesz co możesz ze sobą zrobić :)

      • 7 1

    • CO2 ?

      wiesz jaka jest jego zawartość w powietrzu którym oddychamy ?
      sprawdź i wtedy pisz ,a nie powielasz globalistyczna gadkę

      • 1 0

  • Szkoda Danzig byl ladny . (2)

    Syf .

    • 5 26

    • Tu od zawsze przecież był port

      Od ku źwa tysiąca lat albo więcej. To miasto powstało bo był ten port. Jak można tego nie wiedzieć

      • 6 3

    • tak, byl dosc ladny, jak na prowincjonalne miasteczko...

      Przed II Wojna...

      • 1 3

  • To mnie się podoba. Tylko nastał rząd Donalda Tuska i Polska od razu rośnie w siłę :) (2)

    A za kulawego tylko się kurczyliśmy, a to kulawy sprzedał Lotos ruskom za bezcen, a to gdzieś zmarnowali kasę podatników :))))))

    • 20 41

    • To jeden z 100 cudów . 36 ha w 5 miesiecy zabrać morzu to za rok naprawdę przegonimy zachód

      • 8 1

    • Tusk ma port W Hamburg prawda taka ze za Pisu zaczęli budować ten terminal. Nie pisać bzdur.

      • 2 0

  • zaraz sie okaze ze kitajce maja dzierzawe do 2098 za 200k zl/rok tak jak w gdynii

    • 11 8

  • (1)

    Kto jest właścicielem takiej działki? Czy też mogę powiększyć sobie i zaadoptować część morza (pod warunkiem ,ze mnie na to stać)?

    • 46 23

    • sprawdź sobie na portalu GIS

      warstwa władztwo.

      Mogę cię wyręczyć, Skarb Państwa.

      • 7 1

  • A ile zabierze władimir P? (3)

    Bo tak to wygląda. Dzisiaj 36 ha na plusie , a w czerwcu i lipcu gdy rosjanie zajma przesmyk suwalski stracimy tysiące ha.
    Każdy kto ma mózg wie, że jesli tylko polskojezyczni najemnicy , zdrajcy narodu polskiego przekroczą z bronia w ręku granice polsko kraińską, a prze polin zaczna jechać transporty wojska z niemiec i niewielkiej brytani, to Putin uzna ten fakt za zbrojne zaangażowanie. Poza tym to polkskojezycznym szydom bardziej nawet zalezy na wojence i aby posyłac polskojezycznych durni na przemiał do okopów. To nie jest fantazja. Każdy strateg wojskowy pisze, że zajęcie korytarza z białorusi do Kaliningradu to pierwszy ruch taktyczny `

    • 7 26

    • (1)

      Tobie już rozum zabrał.

      • 14 0

      • Przecie on pisze z Królewca.

        • 7 1

    • Nie ma w języku polskim takiego słowa kaliningrad

      Jest Królewiec. A kalinina bym nie wspominał, bo to wojenny komunistyczny zbrodniarz

      • 4 0

  • Najpiękniejsza plaża w trójmiejskie niestety z widokiem na port (4)

    Ludzie chcą wypoczywać w otoczeniu przyrody ni w otoczeniu portu. Ingerencja w plaże i tereny leśne.

    • 22 31

    • Plaż mamy dużo.

      Port ma priorytet.

      • 15 9

    • To wróć na Warmię

      • 12 4

    • Mamy z 500 km wybrzeża a ty się czepiasz że na 1 km powstał port

      • 10 5

    • może warto pomyśleć o przeniesieniu plaży "Stogi" o przynajmniej dwa wejścia "na prawo" w stronę ujścia Wisły? Niestety hałas w tym sezonie i przyszłych da się we znaki plażowiczom Stogów

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane