• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Sytuacja odwrotna

    PKO BP przy Okopowej. Kilka ładnych lat temu bankomat, który jest na zewnątrz, przy dwóch próbach nie wypłacił mi gotówki, natomiast pieniądze zeszły z konta. Wszedłem do banku i złożyłem reklamację. Podpisałem kilka kwitów i od razu otrzymałem zwrot pieniądzy. Czyli jeśli się chce, to się da załatwić sprawę od ręki.

    • 5 2

  • (1)

    Ja na szczęście nie miałam takich problemów. Wpłatomat wciągnął 4 tysiące bez potwierdzenia, więc od razu telefon na infolinię i po dwóch kasa była na koncie. Może to zależy od banku.

    • 3 0

    • *po dwóch dniach

      • 0 0

  • A

    Moja skarpeta nigdy nie ma awarii mogę wpłacić i wypłacić o każdej porze dnia dziękuję za Uwagę

    • 11 0

  • Jaki bank taki wplatomat (1)

    • 0 2

    • Nie takiego który naprawdę byłby ok

      • 1 0

  • (7)

    Trzeba było wpłacić w okienku w banku... A nie... przepraszam... Praktycznie w żadnym oddziale każdego banku nie ma teraz możliwości dokonywania wpłat. Więc radź sobie sam albo zasuwaj przez pół miasta do jedynego w mieście oddziału jeszcze przyjmującego wpłaty.

    • 153 5

    • Lata temu nie zdążyłem (1)

      przez gapiostwo zabrać z bankomatu stówy i mi ja wciągnęło. Nie było najmniejszego problemu ze zwrotem pieniędzy w banku.

      • 2 2

      • lata temu

        Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki, to był tam taki Paweł, i ja jechałem na rowerze, i go spotkałem, i potem jeszcze pojechałem do biedronki na lody, i po drodze do domu wtedy jeszcze, już do domu pojechałem

        • 5 1

    • W okienku pobierają prowizje za wpłate,

      oczywiście jeśli w ogóle jest kasa w oddziale.

      • 7 0

    • A kto ma teraz jedno konto w jednym banku ?Chyba tylko POkemony :) (2)

      • 3 22

      • Artykuł jest o tym że wpłatomat nie przyjął pieniędzy

        i wydrukował dziwny kwit. Nie ma to nic wspólnego z polityką. Zalecam mniej telewizji i więcej spacerów.

        • 11 0

      • No tak, naszczalnik, wójt i moradziecki z pisowskiej złodziejskiej zmiany mają w co drugim banku :)

        • 8 5

    • Ja

      Można jeszcze podreczyć panią na poczcie polskiej.

      • 2 0

  • Zmień bank na niemiecki. (1)

    • 3 6

    • Zmień leki na

      Nogi bo na głowę już nie działaj

      • 4 1

  • na rozpatrzenie reklamacji czekałem 60 dni bo tym zajmuje sie firma zewnetrzna jak sie okazuje i niemieli czasu wczesniej (1)

    • 20 1

    • Prawo mówi

      O 30 dniach. Było się zgłosić do uokiku to by karę dostali

      • 10 0

  • Banksterka to najwieksza zaraza (1)

    Obok deweloperstwa wywodzacego sie z szarej strefy i bandytki

    • 12 1

    • A najgorszy bankster to pinokio

      • 1 0

  • W urzędach też

    Nie zawsze wyda znaczek,a bez znaczka opłaty nie ma to i twojej sprawy nikt nie załatwi a to że to wpłatomat winny nikogo już nie obchodzi Wszędzie pod górkę

    • 3 1

  • Za pół roku będzie odpowiedź (3)

    - awaria powstała na skutek nieprawidłowych działań klienta
    - nie można ustalić kwoty którą rzekomo wpłacano
    - sprawa zamknięta i nie mamy pańskiego płaszcza

    • 68 2

    • Opinia wyróżniona

      (2)

      Przelicza pieniądze które znajdują się w wpłatomacie i porównają z zaksięgowaniem , widoczną różnice będzie widać , wiadomo kto o jakiej godzinie korzystał z tego , wiec oddadzą pieniądze . Lecz rzeczywiście jest to problem dla klienta , marnowanie czasu

      • 7 1

      • dokładnie taką samą sytuacje mialem, pieniadze odzyskalem po kilku dniach

        • 2 1

      • Potwierdzam, miałam taki przypadek

        że pieniądze zjadło i bankomat się zawiesił, ogólnie nie było problemu z reklamacją, telefon do banku, sprawa przyjęta, wtedy to było do 21 dni oczekiwania, sprawdzili nagranie , przeliczyli pieniądze w kasetce i zasilili konto, Przykre jest tylko to że czas oczekiwania jest aż tak długi

        • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane