• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Gdynia Miasto Upadłe - Gdynia Kiedyś Potęga Polski na Morzu Dzisiaj Gdynia Miasto Upadłe

    • 5 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Mieli ratowac stocznie a je rujnują. Zydowskie sprzedawczyki:/

    • 6 0

  • Myślący gdynianin (1)

    Tylko w kraju, gdzie wybudowaną i w miarę sprawną infrastrukturę w obrębie portu i stoczni połączoną lądem z krajową i międzynarodową siecią komunikacyjną posiada zaledwie Gdynia, Gdansk, Swinoujscie i Szczecin, dekapitalizuje się w imię mglistej i strzeżonej przed obywatelami wizji rozwoju portu Gdynia najwartościowsze i najdroższe tereny portowe. Mam pytanie ile Port Gdynia ma nadbrzeży i ile jest na nich terminali kontenerowych należących do polskiego kapitału i czemu ten stan rzeczy wyglada jak wyglada.
    Polska polityka morska-brzmi dumnie tylko gdzie ją podziwiać!!!

    • 12 1

    • wizja jest konkretna i zdefiniowana

      Wykoszenie Sopotu i Władysławowa z rynku tanich i mało wybrednych rozrywek...
      Pod to robi się od 20 lat górnolotne zadymy "pijarowe" i hoduje stada "aktywistów".

      "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.

      We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia...

      Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie...

      Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    deweloperka rządzi, zabudują kazdy skrawek

    miasto z morza hmm, szkoda ze miasto umiera

    • 7 0

  • Masakra

    Jakie centrum ? Patola zawsze tam była

    • 5 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Port rybacki zlikwidowany . Stocznia remontowa zlikwidowana . Zakłady przetwórstwa rybnego zlikwidowane .

    I to wszystko zlikwidowane bezpowrotnie !!! Zatem Gdynia ma być miastem portowym, gdy portów już nie ma ???
    Najważniejsze ,że developerzy potrząsają wypchaną sakiewką , gdy spacerują po Urzędzie Miejskim ...

    • 10 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Po co Port w Gdyni jak macie w Berlinie... Przepraszam w Hamburgu XD

    • 4 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    nadszedl czas!,,koncz wasc wstydu oszczedz"!!.

    • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Sami znawcy na forum (2)

    Teren odkupił ZMPG i bardzo dobrze. Port potrzebuje przestrzeni, a nie mieszkań z widokiem dla warszawki

    • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      że odkupił, to dobrze (SP sam od siebie)

      pytaniem pozostaje, co z tym terenem się stanie?

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      taka "szorstka" przyjaźń sąsiadów...

      "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      Nie myśl że zapomnieli.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Deweloperzy dziękują Szczurkowi

    Jeśli myślicie, że tam powstanie park, płacy, czy coś podobnego, to mylicie się. Kasa misiu, kasa. Deweloperzy dziękują Szczurkowi, Szczurek na emeryturze będzie miał jak paczek w maśle.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane