• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Adamo

    Jak co tam będzie . Normalnie podzielą na działki i sprzedadzą deweloperowi i tyle .

    • 7 1

  • (1)

    W Trójmieście powinno się ożywić przemysł stoczniowy na dużą skalę. Mamy mnóstwo dobrze wykształconych pracowników, dobrą lokalizację i jesteśmy tani na tle Europy. wystarczyłoby tylko chcieć..

    • 12 1

    • "Mamy mnóstwo dobrze wykształconych pracowników"

      No, mieliśmy raczej.

      Ci, którzy nie wymarli, rozpłynęli się po całej Europie...

      • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Gruz i inne smieci do zenka z kaszub? (1)

    Tak tylko pytam, bo tam to norma, nielegalne żwirownie, po czym zasypywanie odpadami. A ludzie się przyglądają jak jacyś głupi.

    • 7 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Wszycy wiedza

      Tak jest od dawna

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    I dzięki Bogu. (1)

    Stocznia w centrum miasta to absolutnie chory pomysł. Co najmniej 20 lat za późno za te rozbiórkę się wzięli..

    • 2 23

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Podążając za tokiem myślenia przedmówcy: absolutnie chorym pomysłem było budowanie sto lat temu Gdyni, w której centrum miasta od razu powstawało obok terenów stoczniowych...

      • 12 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Mądry inaczej

    Czyli na najcenniejszych przemysłowo, mogących przynieść miliardy dolarów/euro/złotych z budowy ekskluzywnych jednostek ziemiach stawiamy apartamentowce?

    Hiszpanie/Norwegowie usypują sztuczne nabrzeża żeby móc produkcje robić... My je mamy naturalnie ....

    • 20 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Te tereny powinny zostać przemysłowe. (2)

    Stworzyć tam coś na kształt morskiego parku naukowo-technologicznego. Przyciągnąć firmy, które będą wprowadzać innowacje w przemyśle stoczniowym, morskim i żegludze.
    Zbudujecie tam apartamenty, to będą stały puste. Wykupi je wielki kapitał w celu lokaty środków. Nikt prócz dewelopera na tym nie skorzysta.

    • 16 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Oni nie myślą. To są stare dziadki wychowane w komunie. (1)

      Cała ekipa rządząca Gdynią, to pseudointelektualne dinozaury, które nie rozumieją praw rządzących gospodarką.
      To niczym politycy PO, którzy gdyby tylko nieistniały protokoły dyplomatyczne chodzili by na kolanach i całowali wszystkich na zachodzie w 4 litery. Budowanie silnej, polskiej gospodarki to podstawa niezależności i dobrobytu.
      Rynek budowy statków na świecie jest ogromny. Luksusowe jachty, drony wojskowe (podwodne i nawodne), nowoczesne jednostki pływające (np. do budowy elektrowni wiatrowych) ... potencjał jest ogromny ale atrakcyjnych miejsc portowych na świecie bardzo mało.
      Cała zatoka Gdańska od Pucka i Swarzewa aż po Gdynię jest perfekcyjnym miejscem na utworzenie ogromnych farm hodowli ryb! Jak pojedziecie do Japonii czy Chin to zrozumiecie o czym piszę. To jest tez potężna gałąź gospodarki. Potencjał i możliwości są ogromne, a zyski mogą być ogromne.
      Co do samej Gdyni, to w ogóle pomysłów obecne władze nie mają żadnych. Od ul. Tadeusza Wendy do Obłuża i Ronda Bitwy pod Oliwą wybudować tunel taki jak jest w Gdańsku pod Wisłą. To ogromnie usprawni komunikację północ-południe. Bulwar poszerzyć w głąb morza na 500 metrów. Zbudować ulicę, park, szereg hoteli i ogromną plażę wzdłuż całego wybrzeża. Ściągnąć inwestorów by wybudowali wesołe miasteczko jak Energylandia pod Krakowem czy Liseberg w Göteborg. Na skwerze oceanarium zrobić z prawdziwego zdarzenia, ogromny Aquapark i questroom park z setkami pomieszczeń. Ilość turystów w lecie zwiększy się 3 krotnie i nie tylko w sezonie.
      Zamiast liczyć na pieniążki z UE na budowę ścieżek rowerowych i stacji ładowania pojazdów, lepiej zrobić ambitne plany i ściągnąć inwestorów z całego świata, by zainwestowali kapitał.

      • 4 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

        Dodatkowo

        Mogli by wziąć się porządnie za mieszkalnictwo komunalne. Udostępnić teren deweloperowi a darmo, na dolnej kondygnacjach lokale użytkowe byłyby dewelopera, kolejne 3 piętra mieszkania komunalne, ostatnie piętro apa dewelopera. To obniżyłoby koszt powstania, jednocześnie wymusiło standard.
        Co więcej w każdym mieszkaniu UM mógłby na dowolny okres czasu wyłączyć media. Więc gdyby lokator nie zapłacił za czynsz, z każdym miesiącem miałby mniejszy dostęp do prądu, internetu, kablówki, ciepłej wody, czy ogrzewania. Krok po kroku, by zmotywować lokatora do regulowania rachunków w czasie.

        • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    biedna oprawa uliczna

    • 1 0

  • Gratulacje dla osob ktore kupily obok "apartamenty w centrum Gdyni z widokiem na morze" :-D :-D (1)

    • 15 1

    • z odremontowanym torowiskiem przetokowym

      Pod oknami...

      • 7 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    PO co nam stocznie i porty w Polsce

    jak mamy w Hamburgu......

    • 10 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    A co z Katangą?

    Jak w temacie. Stoi i straszy

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane