• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • (4)

    Po to mamy morze żeby postawić ładne apartamentowce. W stoczniach i portach nic się nie dzieje nikt tam nie pracuje więc żadnego pożytku dla miasta z takich terenów. Ale jak powstaną apartamentowce to przyjadą ludzie z Warszawy i będzie dla kogo restauracje otwierać. Zresztą port mamy w Elblągu więc po co nam ładne tereny w Gdyni i Gdańsku marnować.

    • 45 93

    • nie sil się na ironię (1)

      jest wielu, którzy serio tak myślą i przeznaczą te 3 z 10 km wybrzeża, jakie ma Polska, gdzie można budować taki port, na szklane skorupy. I niewiele brakowało, aby się stało, bo gdyńskie lisy już się z gąską witały.

      • 10 7

      • to niestety fakt. Sam pracowałem w porcie w Gdyni 10 lat. Fakt administracyjna praca, ale jakieś pojęcia mam do czego są porty i jak są ważne.
        Rozmawiając z ludźmi na wakacjach często słyszałem "a co się w porcie produkuje", "nie można gdzieś dalej od morza go postawić", "po to mamy samoloty żeby szybko transportować a nie jakimiś wolnymi statkami", a ostatnio o Elblągu też się ktoś wypowiadał że przecież jest port w Elblągu to nas starczy, a tu można plażę dla turystów zrobić i ile osób straci pracę. Przecież tam widziałem z 5 dźwigów więc pracuje maksymalnie kilkanaście osób a tak kilkudzisięciu ratowników można zatrudnić postawić knajpy i ludzie będą mieli pracę.

        • 12 5

    • A przeczytałeś chociaż artykuł? (1)

      Masz jak wół napisane co ma powstać w tym miejscu.

      • 7 1

      • Pomyśl trochę. Ostatecznie deweloperzy

        Będą mieli gdzie swoje betonowe potwory stawiać

        • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Co to za statek przycumowany od lat do kei w tych rejonach? (2)

    • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      To rosyjski zbiornikowiec do przewozu ropy pn. "Khatanga", który został aresztowany przez polskie służby. Choć areszt się skończył, od ponad pięciu lat statek nie wyszedł w żaden rejs. Powód? Armator upadł, a z syndykiem rosyjskiej spółki nikt w Polsce nie ma kontaktu.

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Statek

      Statek zatrzymany za długi stoi bardzo długo

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Za to co ekipa gryzonia zrobiła z piękna Gdyni

    Zrównać z ziemia ich domy

    • 29 8

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    um gdynia

    Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie?Odbiło Wam już obecna "władzo "na maxa. Nie ładnie to pachnie bo robicie to tak samo jak Pis z Polską:po nas choćby potop a co się nachapiemy to nasze!

    • 25 12

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Pamiętamy

    Jest jeden polityk któremu łezka szczęścia się w oku kręci jak burzą resztki polskich stoczni.

    • 21 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Miso

    Nie mogę na to patrzeć, mój pierwszy zakład pracy.

    • 23 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Szczur (1)

    Beton beton beton...Z tym kojarzy sie mieszkańcom Gdyni Szczur...Sprzedał wszystko co było można a dług Gdyni największy w histori..Brava dla tego pana

    • 27 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      na filmie wybuzaja beton

      • 1 1

  • Zaladowienie

    • 0 0

  • A mnie się marzy (5)

    A mnie się marzy aby w "mojej Gdyni, mieście z morza, żeglarskiej stolicy Polski itd. " przeciętny gdynianin miał realna możliwość wynajmu miejsca w marinie. Bez biurowców, wieżowców itp. Takie proste miejsce przy kei, ogólnodostępne

    • 89 21

    • nie w tym zyciu

      te bloki sw. piotra. czy , portova , lub te w dalmorze, to wszystko jest lokata bankowe, bez mozliwosci wyplaty na żądanie i bez odsetek, o nie gwarantowanym zwrocie.
      Bo NBP dał stopy na 0% przez lata.
      Tam nik nie mieszka , moze pare mewek. Przy cenie 2,5mln za kwadrat aby zwacal tyle co 4-latki COI (7%) , najem musial by kosztowac 14.6tys miesiecznie! Wiec tego nikt nie wynajmuje.
      Mewke to by kosztowalo ok 750 pln za dzien pracy. To ona musi zrobic z 7lodow /dzien zeby wyjsc na 0% - a zus a præd, a czas na lunch? - wiec kto ma to wynajmowac PIS?

      Ludzie nie rozumieli ze mieszkania spadaja w inflacji bo ich wzrost jest odwrotnie skorelowany ze stopami. A nie z inflacja.
      Cena nieruchomosci jest oderwana od kosztow dzialek i budowy a zwiazana edynie z emisja Pieniadza poprzez banki komercyjne w postaci hipotek...

      • 14 5

    • To nie jest możliwe, wystarczy popatrzeć na miasta skandynawskie, niemiecki czy holenderskie. Mariny nie są tanie. (1)

      • 3 5

      • może i tanie nie są...

        Ale w sezonie zza masztów świata nie widać.
        Na brzegu zwykłe, drewniane baraki, a nie szklane pałace.
        Jednak masa ludzi z nich korzysta.

        • 11 1

    • Wszystko zależy od tego, czy Szczurek i jego ekipa przegrają wybory i skończy się układ Samorządność-PZŻ. Nie od dziś wiadomo, że na pstryknięcie palców prezesa Hamery, cały Urząd Miasta Gdyni staje na głowie żeby załatwiać pozwolenia i rugowanie z terenu mariny. Teraz zabrali się za wyrzucanie żeglarskiej mlodzieży, czyli MKŻ Arka Gdynia.

      • 3 1

    • marzenia dobra rzecz... tyle że właśnie tych swoich nie zrealizujesz w Gdyni

      • 2 0

  • Gdynia...

    teraz to prowincjonalne miasto zniszczone przez szcurka, brudnawe, z dziurami w jezdniach, z olbrzymim długiem,
    z upadłym handlem przez wpuszczenie Riviery do centrum, dawno odwrócone od portu plecami...szkoda wysiłku kilku pokoleń..

    • 28 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane