• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • (4)

    Czyli tak jak w Gdańsku. Generujący dobrze płatne miejsca pracy przemysł ustępuje biurowcom z call centerami oraz apartamentom, pełniącym rolę chatek kopulatek wynajmowanym na weekendy warszafce. Ok, rozumiem, takie mamy czasy. Problem tylko w tym, że Gdynia popełnia duży błąd w tym, że ściśla okolica wody będzie zawłaszczona przez szczelna kurtyne składająca się z hotelu i prywatnej mariny od strony oceanarium, istniejącą wieże Sautona i Waterfront, a także zapewne nowo planowanej zabudowy o której mowa w artykule... Oni w tej Gdyni wgle myślą?

    • 79 18

    • Co za bzdury, sam jesteś kopulatką, stoczniowe brudy gdyby przynosiły zysk nikt by tego nie burzył (2)

      Rozumiem ból, że cię nie stać i wolisz syf dookoła bo przynajmniej jak ty nie możesz mieć to niech nikt nie ma, ale na szczęście tacy jak ty nie mają decydującego głosu.

      • 9 17

      • Nie szczekaj deweloperski ****

        • 14 7

      • Ból bo mnie nie stać? A ciebie stać cwaniaczku? Jesteś typowym lem.ingiem, co podnieca się jak małpka gdy zobaczy sztuczny prestiż i angielskobrzmiaca nazwę. Czuję na kilometr słoika.

        • 8 3

    • Przecież tam nie powstaną żadne biurowce.

      Potrafisz czytać ze zrozumieniem? W artykule masz wszystko podane jak na tacy.

      • 3 3

  • Raj dal deweloperów (3)

    :)

    • 52 13

    • (2)

      I dobrze .Idealne miejsce na gdyński Manhattan !

      • 6 14

      • Gdzie konserwator? Na Chełmie nie pozwolili balkonu zrobić "bo zabytek" a tutaj pół centrum wyburzą i nikogo to nie interesuje (1)

        • 1 5

        • Nie wyburzą tylko wyburzyli.

          Nie żadne zabytki, tylko komunistyczne rudery, które już od dawna stały nieużytkowane.

          • 0 0

  • (19)

    Brzmi jakby port nie miał pomysłu na ten teren. A taki był hałas że tereny portowe miasto zabiera. Może jednak centrum biznesowe i miejsca pracy? :)

    • 20 95

    • też tak odczytuję te informacje

      • 5 13

    • Przeciez (5)

      jest napisane, że prowadzą pracę nad portem zewnętrznym.

      • 20 3

      • wow nawet projektu nie ma pacanie (3)

        jest planowane, być może, jak kiedykolwiek powstanie

        • 2 17

        • (2)

          Jesteś niedoinformowany i jeszcze pleciesz bzdury. Postępowanie na wyłonienie wykonawcy w formule PPP jest w trakcie. 4 podmioty są w dialogu technicznym, projekty są, zakresy prac. To ze nie wiesz niczego na ten temat nie znaczy ze nic sie nie dzieje

          • 14 2

          • tak, tak - podobnie jak z promem (1)

            • 5 10

            • A jednak was sieją...to dziwne.

              • 3 1

      • Płac budowy tymczasowy i tylko

        na części terenu. A co z reszta i co później ? Dokładnie tak, port nie ma pomysłu.

        • 2 8

    • A ty wszystko wiesz a nawet przeczytać nie potrafisz tak aby zrozumieć o czym mowa.

      • 7 1

    • (6)

      Polski przemysł. Tam muszą być zakłady pracy dla ludzi pracujących, a nie dla tych którzy nic nie produkują tylko cały dzień klepią w komputer dla zachodnich korporacji - tania siła robocza w garniturach za trzy razy niższe wynagrodzenia niż ich koledzy na tym samym stanowisku w kraju gdzie siedzibę ma ich ta międzynarodowa korporacja.

      Zagraniczne fundusze inwestycyjne i zagraniczni deweloperzy - precz!

      • 18 8

      • Tak, najlepiej zrobić tam pole polskich ziemniaków (1)

        • 8 11

        • Ja bym tam postawił wielki pomnik Papieża Polaka. Nic bardziej polskiego nigdy już nie będzie mogło powstać.

          • 2 3

      • Polski przemysł konkurencyjny... Ta era już minęła (3)

        Małe żółte rączki klepią statki dla Europy

        • 4 7

        • to jakie rączki klepią statki dla Duńczyków? (2)

          Na gdańskich pochylniach?

          • 7 1

          • Ukraińskie... (1)

            • 0 0

            • zgadza się

              bo nasze klepią bezpośrednio w skandynawskich stoczniach.

              Choć nie ma to znaczenia jakie, ważne jest gdzie...
              Już nawet Chińczycy poszli po rozum do głowy i swoją flotę wycieczkowców bazujących w Europie remontują również w Europie.

              • 2 0

    • Miejsca pracy jak wszędzie w cywilizowanych krajach (3)

      Powinny mieścić się na obrzeżach miasta w dzielnicach przemysłowych a nie w centrum.

      • 1 7

      • port... (2)

        W Wiczlinie??!

        Smiala wizja...

        • 5 1

        • Już dawno porty rozbudowuje się w głąb morza. (1)

          Tereny tańsze, niezabudowane, łatwiej i szybciej można wpłynąć statkiem.

          • 2 2

          • ale trzeba do nich (rozbudowanych terenów) dojechać

            I spójrz na mapę, gdzie te dwie rzeczy (rozbudowę i dojazd) w Gdyni można zrobić?

            Uprzedzając, budowa portu nad otwartym morzem ma katastrofalne skutki.
            Pokazała to rozbudowa (stosunkowo niewielka) portu we Władysławowie.

            • 2 1

  • Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, będą tam jakieś place składowe i bocznice kolejowe? (9)

    Trochę dziwne

    • 15 13

    • a co w tym dziwnego?! (8)

      Tak wygląda port.
      A port zwykle bywa nad wodą.

      • 8 2

      • Place i magazyny (7)

        likwiduje się w centrach miast a nie buduje. Na magazyny jest pełno innych miejsc a technologia kontenerowa dawno zerwała z przymusem składowania nad woda.

        • 1 11

        • to nie jest centrum miasta (3)

          to jest centrum portu.

          Technologię kontenerową to sobie pooglądaj na Przeróbce i Stogach, gdzie w krzakach stoją hałdy pudeł...

          • 12 3

          • Głupoty (2)

            To obrzeża portu, w dodatku port nie chce tu nic przeładowywać i na koniec to JEST centrum miasta i zreszta miało tu być miasto, tak planowano przed wojna, tylko port się tak gwałtownie rozwijał , ze zajął czesc planowanego miasta. Taki super teren w centrum najzwyczajniej szkoda na magazyny, na to jest miejsce poza centrum . Chyba bardzo nie lubisz Gdyni, jeśli przeszkadza Ci rozwój Śródmieścia.

            • 3 10

            • to jest centrum portu

              oraz nieliczne (wbrew pozorom) kilometry wybrzeża, gdzie działalność portowa ma szansę na funkcjonowania.

              Miasto powstawało w oddaleniu od portu, nikt o zdrowych zmysłach nie miał zamiaru wąchać "mączki" i słuchać hałasu przeładunków. Port i stocznia oddzielone od miasta były fawelami robotniczymi, bo do pracy trzeba było dojść na nogach. Miasto nie miało żadnego plany, działania były chaotyczne i doraźne. Nic dziwnego, skoro w ciągu 10 liczba ludności wzrosła 100x. Miasto nie było w stanie zapewnić podstawowych usług (? raczej cech) miejskich. Każdy budował to, na co miał kasę lub siłę... Jedyne planowe działania, to eksperyment socjalny na Grabówku, Działki Leśne czy Redłowo. Do portu raczej daleko... Tereny od Jana z Kolna na północ to dawna Dzielnica Chińska na którą miasto się wepchnęło likwidując slums i wysiedlając ludzi "Centrum" to nasz odpowiednik Klondike, miasteczka na Dzikim Zachodzie. Powstaje szybko i spontanicznie na fali łatwej kasy i równie szybko obumiera.
              Tak jak w Gdyni obecnie.

              I pomyśl, że Dunowie zbudowali nowy port swojej Królowej pod oknami. Bo stary był za ciasny. I nowy powiększą x2
              W starym budują mieszkaniówkę. I to jest właściwa kolejność i właściwe myślenie. Stoczni nie rozbudowują, bo... kupili w Gdańsku.

              • 7 1

            • nabrzeża od Francuskiego do Południowego to Port Zewnętrzny

              Jeden z nielicznych w kraju obszarów i przyczółków do łatwej rozbudowy takiej działalności.
              Przed budową DCT Angole negocjowali z Gdynią ale ich wyśmiano.
              Obecnie Gdańsk poświęca Stogi pod dalsze rozbudowy.

              • 6 1

        • Tak, najlepiej wybudujmy port w Radomiu. (1)

          Co za ignorant.

          • 7 2

          • juz mielismy Radom w Trojmiescie...

            Szlanta, prezes stoczni, to nieodrodny syn tego miasta... Namieszal, nachachmecil, wyprowadzil majatek i nieruchomosci i... teraz miesza gdzie indziej.

            • 3 0

        • "Place i magazyny likwiduje się w centrach miast"

          Uprzednio budując je w nowych, bardziej dogodnych miejscach.
          Bo pieniądz musi płynąć...

          Jakoś nie zauważyłem, aby gdzieś budowano nowy port zamiast Gdyni...

          • 4 0

  • Gdynia (8)

    Czuję syf i to serio.Pociesza mnie fakt globalnego ocieplenia,a więc Bałtyk upomni się o swoje i te anglosaskie nazwy waterfront ,sea tower nabiorą dosłownego sensu.Będzie tak jak ze zjazdem na Dąbrowę -jest,ale go nie ma.

    • 55 41

    • (1)

      Bo na Dąbrowę można iść z buta a nie wozić d..ę smrodzącym blaszakiem .

      • 4 15

      • Można zamiast odkurzacza uzywać miotły

        z brozy, można golić się brzytwą, można prać w rzece bez mydła, nie mieć smarfona, internetu, prądu i gazu.
        Tylko po co?

        • 4 2

    • Globalne ocieplenie buhahah (2)

      globalne to bedzie tylko opodakowanie ciemnoty pod pretekstem wywolanych przez elity kryzysow epidemiologicznych, klimatycznych, zywnosciowych itp

      • 14 6

      • (1)

        Kolejny nieuk który nie klei podstawowych faktów. Trzeba było nie spać na geografii, to byś teraz ignorancie nie wypisywał bzdur. Zima mu prawie zniknęła z polskiego krajobrazu, a ten bredzi że ocieplenia nie ma.

        • 4 8

        • Zima zniknela z krajobrazu?

          Jest prawie polowa marca, wyjrzyj za okno mosci panie.

          • 7 1

    • Przecież zrobili zjazd na Dąbrowę XD

      Odstaw mefke

      • 7 0

    • Roczaruje Cie.

      Akurat Gdynia jest tak wysoko ze nie zagraza nam podniesienie poziomu wody..

      • 1 2

    • no d**il

      czy ty wlasnie sie cieszysz z tragedii setek tysiecy ludzi ktora moze nastapic XD? tylko dlatego ze przeszkadzaja Ci angielskie nazwy XDDD nie wierze co za p0laczek

      • 0 0

  • Będzie kolejna część miasta. (4)

    Z pustymi apartamentami i szklanymi balkonami. Generycznie, nudno, inwestycyjnie.
    Co najwyżej będą przyjeżdżać klienci do cichodajek.

    Dlaczego nie zrobiono drugiej ulicy Elektryków? Dlaczego nie robi się nic dla ludzi.

    Miasto dogadza funduszom inwestycyjnym.

    • 65 10

    • (1)

      z checia kupie 10 apartamentow i bede wynajmowal

      • 2 6

      • Mam nadzieję, że wprowadzą ten horrendalny podatek od trzeciej i kolejnej nieruchomości.

        • 8 4

    • Przeczytaj artykuł zanim zaczniesz pisać bzdury.

      • 2 2

    • Tak samo

      Wiesz co, myślę dokładnie tak samo. Najlepiej żeby jeszcze teren był tylko dla wynajmujących. Bez dostępu ogólnego

      • 1 1

  • Port nie ma pomysłu na ten teren. (4)

    To niech czesc odda miastu na powiększenie Śródmieścia

    • 11 27

    • a po co powiekszac (2)

      Strefe smierci?!

      • 8 3

      • Wyprowadź się z Gdyni (1)

        jak widzisz tu strefę śmierci

        • 4 8

        • widzę ją w "centrum"

          z którego się wyprowadziłem.

          Po co mam znosić fanaberie urzędników i rosnącą ciasnotę (też umysłową), skoro 10 minut SKM dalej mogę spokojnie (jeszcze) żyć?

          • 5 2

    • Gdyby nie było tego portu,...

      ...to miasto nigdy by nie powstało, bo nikomu nie byłoby potrzebne.

      • 10 1

  • (1)

    Ten ładny budynek postoczniowy z czerwonej cegły na końcu Waszyngtona nie mógłby zostać objęty ochroną i być odnowiony z przemianowana funkcja wpisująca się w charakter najbliżej dzielnicy tylko trzeba to wszystko wyburzać

    • 41 6

    • jest objęty ochroną i wyburzenie nie jest planowane, artykuł wydaje się mocno uogólniać fakty

      • 7 0

  • (1)

    Na lądzie "zalądowienie' ??? Ciekawe stwierdzenie...

    • 11 9

    • ładna nazwa dla bocznicy kolejowej

      • 0 4

  • (1)

    A ten statek (Katanga) ciagle stoi w stoczni. Długo już.

    • 9 1

    • URBEX

      Polecam na YT odnaleźć wideo z nocnego odwiedzenia tego statku. Bardzo ciekawe, a jednocześnie przechodzą dreszcze. Unikat urbeksowy na skalę kraju.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane