• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z czeskiej Ostrawy do terminalu DCT

VIK
9 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
W ramach nowej usługi DCT i Metrans wprowadzą pociągi o długości 750 m, co zwiększy możliwości przewozowe o 15 proc. na jeden pociąg. W ramach nowej usługi DCT i Metrans wprowadzą pociągi o długości 750 m, co zwiększy możliwości przewozowe o 15 proc. na jeden pociąg.

Powstało nowe kolejowe połączenie kontenerowe między Czechami a Polską. Pociąg firmy Metrans ma kursować z czeskiej Ostrawy do gdańskiego terminalu DCT trzy razy w tygodniu - w każdy wtorek, czwartek i sobotę.



- Wraz z nowym serwisem kolejowym rozpoczynamy regularne, bezpośrednie połączenie między jednym z głównych regionów przemysłowych w Czechach, a największym terminalem kontenerowym na Bałtyku. Współpraca ta z pewnością przyniesie wartość dodaną zarówno dla DCT Gdańsk, firmy Metrans, jak i dla gospodarek naszych krajów - powiedział Charlkes Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Dla DCT nowe połączenie kolejowe oznacza, że partnerzy i klienci terminalu będą mieli możliwość przewozu towarów między Czechami, Polską, Słowacją i Węgrami w sposób bardziej konkurencyjny cenowo. W ramach nowej usługi DCT i Metrans wprowadzą pociągi o długości 750 m (zamiast dotychczasowych 650 m), co zwiększy możliwości przewozowe o 15 proc. na jeden pociąg.

Po wakacjach rusza rozbudowa terminalu kontenerowego DCT Gdańsk Po wakacjach rusza rozbudowa terminalu kontenerowego DCT Gdańsk

Metrans jest jednym z liderów na rynku transportu intermodalnego, łączącym główne huby portowe na Morzu Północnym i Adriatyku oraz terminale kolejowe z obszarami pozbawionymi dostępu do morza w Europie.

- Połączenie potencjału DCT Gdańsk wraz z synergią terminali intermodalnych i pociągów Metrans znacznie poprawi logistykę w Europie, co ma kluczowe znaczenie w czasie trwającego wysokiego popytu - poinformowała spółka.
DCT jest jednym z największych kolejowych terminali kontenerowych w Europie. Po zakończeniu w 2021 r. rozbudowy terminala z 4 do 7 torów o długości 750 m DCT może pochwalić się roczną zdolnością przeładunkową na poziomie 750 000 TEU. Dla DCT współpraca z Metrans oznacza nowe możliwości rozwoju na pozbawionych dostępu do morza rynkach Europy Środkowej oraz zapewnienie ekonomicznej, nowoczesnej alternatywy dla klientów DCT. Dla poszczególnych uprzemysłowionych regionów w Czechach i na Słowacji DCT jest najbliższym portem morskim. Oznacza to niższe koszty transportu intermodalnego dla klientów, którzy chcą wysyłać swoje towary do Azji lub obu Ameryk dzięki przejściu na nową usługę kolejową Metrans.
VIK

Miejsca

Opinie (10)

  • Charles (1)

    • 11 1

    • Baker

      Po polsku Karol Piekarz

      • 1 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Więcej pociągów = mniej "tirów".

    • 47 3

    • Tylko to później jest przeładowywane na "TIRA"

      • 3 14

    • No tak

      Poniekąd jest to racja, pytanie jak dany kontener trafi do odbiorcy

      • 0 0

  • No i sprawiedliwie. Oni wysyłają kontenery, my wysyłamy studentki na pewien słynny casting oraz fejkowe taksi;)

    • 19 6

  • to efekty istnienia czeskiej "wypustki"

    DCT?

    • 1 1

  • Więcej pracy dla RMG (1)

    I bardzo dobrze aby więcej kontenerów na kolej

    • 7 1

    • Saszka i Lodówa zajadą się na tej koleji by premie champion dostać.

      • 4 0

  • Można się zabrać na piwo?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane