• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z morza na tory. Pociąg do Chin

VIK
10 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin. Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia znana głównie z usług żeglugowych, wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kontenerów koleją to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź logistyki. Nic dziwnego. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.


Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach. Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach.

- Wiemy że eksport produktów spożywczych w ekspresowym tempie w dodatku w temperaturze kontrolowanej, to najważniejsze z zadań stojących przed polskim eksporterami. Mięso, owoce, miody i warzywa, czyli polskie produkty które cieszą się największą popularnością na świecie mają teraz możliwość dotarcia do krajów WNP oraz w każdy region Chin w przeciągu 14 dni - mówi Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia jest kolejną firmą z Trójmiasta, która postawiła na transport kontenerów do Chin pociągami. W czerwcu ub. roku połączenie na trasie Kutno-Chongqing uruchomiła gdyńska firma PCC Intermodal. Operatorem połączenia kolejowego na trasie Kutno - Chongqing jest Yuxinou Logistics, a partnerami tego przedsięwzięcia - PPC Intermodal oraz Hellmann Worldwide Logistics.

MAG oferuje połączenie kolejowe przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Połączenia pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.

- Rozwijając ideę "Tiry na tory" chcemy by kontenery przyjeżdzające pociągiem z Chin do Polski również docierały do klienta ekologicznym środkiem transportu - mówi Kamil Skoneczny. - Połączenie Małaszewicz lub Warszawy, czyli miejsc gdzie wjeżdżają pociągi z Chin z Trójmiastem, Śląskiem czy Poznaniem nie stanowi żadnego problemu.

Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku. Reprezentowała wówczas w Polsce zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I). W polskich portach świadczyła usługi agencyjne dla statków polskich oraz obcych bander, z czasem poszerzając zakres działania o czarterowanie statków, spedycję portową i kontenerową, a także pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy na statkach obcych bander. Do tej pory Morska Agencja Gdynia zajmowała się głównie spedycją morską.

- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei - mówi Skoneczny. - Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych. Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
VIK

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • kryptoreklama

    KRYPTOREKLAMA:
    firma PCC Intermodal

    • 6 6

  • hmm

    Dziwne, ze nie ma guangzhou i shenzhen, stolic m.in. elektroniki oraz produktow odziezowych/obuwniczych

    • 1 3

  • Rozumie ze teraz

    Każdy klient będzie miał bocznice kolejową pod zakładem jak tirów juz nie będzie to dopiero gospodarka ruszy porty się zaora będzie jak w bajce .Po co te głupoty ludziom do głowy chłopie wciskasz nawet nie wiesz co oznacza skrót TIR a kolej się rozwinęła tylko dlatego tak dynamicznie ponieważ parę firm dostało porządne dotacje z uni i teraz je krótko mówiąc marnotrawią doprowadzając do ruiny drogowym transport kontenerów krótko mówiąc jedna patologia wypiera drugą .Tym samym torem osobowym jeżdżą pcc itd po całej Polsce przewożąc 40 składów po 20 parę ton jeździ pendolino i cala reszta ludzi

    • 6 5

  • ???Terminale kolejowe MAG w Chinach??? (3)

    Co to za fikcja - przecież MAG nie posiada żadnych terminali w Chinach. Właścicielem terminali są spółki rządowe, a operatorem licencjonowani agenci z Chin.
    To tak jakby powiedzieć, że jak ktoś bukuje kontenery u armatora, to ma swój port i statki ...
    Mapka ładna ale fikcja. Powodzenia w produkcie, nie jesteście pierwsi na rynku ale na pewno nie ostatni :-)

    • 3 6

    • Radzę nauczyć się czytać ze zrozumieniem.

      • 5 0

    • podpis pod zdjęciem jest mylący. Osoba udzielająca wywiadu takich słów nie wypowiada. Czytaj ze zrozumieniem.

      • 5 0

    • myslę że nie chodziło o własne terminale tylko terminale skąd MAG organizuje podjęcia ładunków

      Niewatpliwie nie ma drugiej firmy która oferuje załadunki jednoczesnie w 7 chińskich terminalach.... Wszyscy mówia że to robią a jak przyjdzie co do czego to specjalistów brakuje.....

      • 3 0

  • Zryw kolei

    Czy PKP może sperd.... stronę w inernecie o rozkładzie jazdy Pendolino w Polsce? , okazuje się, że może, strona trudna do znalezienia (wręcz niemożliwa) o rozkładzie pociągów, nieaktualna. Co mnie obchodzą połączenia z Warszawy czy Wrocławia jak chcę jechać z Gdańska czy Krakowa.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane