- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (20 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
Morska Agencja Gdynia znana głównie z usług żeglugowych, wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kontenerów koleją to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź logistyki. Nic dziwnego. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.
- Wiemy że eksport produktów spożywczych w ekspresowym tempie w dodatku w temperaturze kontrolowanej, to najważniejsze z zadań stojących przed polskim eksporterami. Mięso, owoce, miody i warzywa, czyli polskie produkty które cieszą się największą popularnością na świecie mają teraz możliwość dotarcia do krajów WNP oraz w każdy region Chin w przeciągu 14 dni - mówi Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.
Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.
Morska Agencja Gdynia jest kolejną firmą z Trójmiasta, która postawiła na transport kontenerów do Chin pociągami. W czerwcu ub. roku połączenie na trasie Kutno-Chongqing uruchomiła gdyńska firma PCC Intermodal. Operatorem połączenia kolejowego na trasie Kutno - Chongqing jest Yuxinou Logistics, a partnerami tego przedsięwzięcia - PPC Intermodal oraz Hellmann Worldwide Logistics.
MAG oferuje połączenie kolejowe przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Połączenia pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.
- Rozwijając ideę "Tiry na tory" chcemy by kontenery przyjeżdzające pociągiem z Chin do Polski również docierały do klienta ekologicznym środkiem transportu - mówi Kamil Skoneczny. - Połączenie Małaszewicz lub Warszawy, czyli miejsc gdzie wjeżdżają pociągi z Chin z Trójmiastem, Śląskiem czy Poznaniem nie stanowi żadnego problemu.
Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku. Reprezentowała wówczas w Polsce zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I). W polskich portach świadczyła usługi agencyjne dla statków polskich oraz obcych bander, z czasem poszerzając zakres działania o czarterowanie statków, spedycję portową i kontenerową, a także pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy na statkach obcych bander. Do tej pory Morska Agencja Gdynia zajmowała się głównie spedycją morską.
- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei - mówi Skoneczny. - Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych. Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
Miejsca
Opinie (104) 5 zablokowanych
-
2015-07-10 13:37
Śmigło!!!!! MAG na sponsora tytularnego TLH
MAG TLH !!! Skoro tak dobrze idzie :D!!!
- 6 0
-
2015-07-10 09:53
Pani Kamilu, a co z pustymi kontenerami? (1)
Gdzie podejmować?
- 15 6
-
2015-07-10 13:24
My się tym zajmiemy
zapraszamy
- 5 4
-
2015-07-10 10:12
Super (1)
Już dawni mówiłem TIR-y na tory tzn. kontenery na tory. Terminale kontenerowe pod deweloperkę.
- 16 21
-
2015-07-10 13:13
a bocznice kolejowe to miejsca nie zajmują? Takie Międzytorze na przykład..
- 5 2
-
2015-07-10 11:45
łał
lubie pociongi
- 4 2
-
2015-07-10 11:34
Wychodzi na to,że ten szlak kolejowy Azja-Europa to taka wspólczesna kolej Berlin-Bagdad.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.