• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z prywatnego mieszkania prosto na NewConnect

Robert Kiewlicz
5 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Madkom działa od 1999 roku. Przez te lata firma zdobyła 40 proc. pomorskiego rynku w swojej branży. Madkom działa od 1999 roku. Przez te lata firma zdobyła 40 proc. pomorskiego rynku w swojej branży.

Jeszcze kilka lat temu spółka działała w prywatnym domu właściciela. Teraz ma ok. 40 proc. rynku lokalnego i z powodzeniem konkuruje z największymi firmami z branży. Madkom z Gdyni działa na rynku usług informatycznych dla administracji publicznej. Jak się okazuje, nisza którą spółka wybrała zaowocowała szybkim rozwojem firmy. Spółka, aby pozyskać pieniądze na dalszy rozwój oraz akwizycje, zadebiutuje na początku 2012 roku na rynku NewConnect.


- Mieliśmy już dwie propozycje wejścia kapitałowego do spółki - mówi Grzegorz Szczechowiak, prezes Madkom SA. - Mieliśmy już dwie propozycje wejścia kapitałowego do spółki - mówi Grzegorz Szczechowiak, prezes Madkom SA.

Madkom jest dostawcą i integratorem autorskiego oprogramowania do zarządzania dokumentami oraz budżetem w administracji publicznej. Firma prowadzi działalność już od 1999 roku. W roku 2005 przekształciła się z działalności gospodarczej w spółkę z o.o. W 2011 powołany został Madkom SA, który powstał poprzez przeniesienie aportem przedsiębiorstwa Madkom Sp. z o.o.

- Na początku 2000 roku zaczęliśmy tworzyć pierwsze moduły oprogramowania i postanowiliśmy specjalizować się w usługach wyłącznie dla administracji publicznej - mówi Grzegorz Szczechowiak, prezes zarządu Madkom SA. - W 2005 roku dokonaliśmy pierwszych wdrożeń naszego systemu i nastąpił powolny wzrost naszej firmy i pozyskiwanie nowych klientów.

W efekcie działalności Madkom pozyskał jako klientów całe powiaty na Pomorzu - powiat bytowski, wejherowski, lęborski, pucki. Na dzień dzisiejszy spółka jest liderem rozwiązań informatycznych dla administracji w zakresie obiegu dokumentów w naszym województwie.

- Mamy obecnie 40 proc. udziału w rynku lokalnym i 8 proc. rynku ogólnokrajowego - twierdzi Szczechowiak. - Stanowi to ok. 3 tys. klientów. Dla firmy, która zaczynała swoją działalność w domu i nie miała żadnych inwestorów zewnętrznych, to jest bardzo dobry wynik.

Spółka zatrudnia obecnie 40 osób. W listopadzie 2011 otworzy drugi oddział, który będzie się mieścił w Krakowie. Pierwszy oddział otwarto w 2010 roku we Wrocławiu. Firma jest już dostrzegana przez dużych graczy na rynku.

- Mieliśmy już dwie propozycje wejścia kapitałowego do spółki. Po tej drugiej sytuacji, kiedy jedna z największych firm informatycznych w Polsce złożyła nam interesującą propozycję doszliśmy do wniosku, że pozyskanie jednego inwestora może w pewien sposób stłumić innowacyjność w firmie - mówi Szczechowiak. - Może stać się tak, że staniemy się niewolnikami pewnego systemu. Póki co, my ten system wymyślamy i bardzo dobrze on funkcjonuje.

Obecnie spółka szykuje się do debiutu na rynku NewConnect. Nastąpi on w pierwszym lub drugim kwartale 2012 roku. Pozyskane pieniądze firma przeznaczy przede wszystkim na rozwój, a w szczególności zatrudnienie nowych pracowników. Madkom prowadzi już też rozmowy dotyczące akwizycji firm z branży.

- Jak zakładałem firmę i zatrudniałem 5 osób, to myślałem, że jak zatrudnię 15 to dokonam wszystkiego czego chciałem. Później stwierdziłem, że kolejnym progiem będzie 50 osób. Może marzeniem każdej osoby zakładającej firmę jest, aby ta firma była jak największa, ja jednak chciałbym, aby ta firm była jak najlepsza. Nie chciałbym, żeby firma urosła do takich rozmiarów, że klienci będą niezadowoleni ze sposobu, w jaki ich obsługujemy - dodaje Szczechowiak. - Nie jest także wykluczone, że będziemy dążyć do tego, aby być liderem tego rynku. Mamy na to duże szanse.

Miejsca

Opinie (23) 1 zablokowana

  • Panie Grzegorzu !

    Panie Grzegorzu szczere gratulacje ! Oby więcej takich ludzi u nas w mieście się pojawiło, którzy po prostu ciężko pracują, nie skupiając się na bzdurach...Szczere gratulacje raz jeszcze !

    • 46 3

  • gratuluję i powodzenia ! (1)

    mam nadzieję, że Pańskie działania w jakiś sposób przełożą ssię na jakość i szybkość pracy urzędów a tym samym zadowolenie petentów !

    • 20 3

    • Eh,kobiety -tylko o jednym.a tak wogole to ssam jak już

      • 0 0

  • Ano spojrzy się na toto, może warto zainwestować.

    • 5 2

  • Niezbaczania z drogi życzę

    W tym przypadku sukces poparty ciężką i konsekwentną pracą. Gratuluję i powodzenia.

    • 11 2

  • Konkurencja już minusuje :)

    • 1 5

  • jestem pod ogromnym wrażeniem - firma z pewnością rozwojowa (5)

    wiem, że niektórzy moi znajomi korzystają z oprogramowania MADKOMu i chwalą je :) jestem niestety rozczarowana osobą prelegenta, który przyjechał na szkolenie - nie wiedział kompletnie nic o tym o czym miał mówić...

    • 5 2

    • dobrzy trenerzy (4)

      Raczej nie poprę Twojego wpisu nt. osoby szkolącej, bo z tego co mi wiadomo właśnie ogromną wartością tej firmy są ludzie doskonale zorientowani w tym co robią (niejednokrotnie lepiej niż pracownicy urzędu...) i mówię to w oparciu o własne doświadczenia z tą firmą jak i z opinii osób które miały z nią do czynienia.

      • 0 0

      • masz po prostu INNE doświadczenie ode mnie (3)

        do nas przyjechał człowiek, który nie miał pojęcia o czym ma mówić (inna sprawa, że podobno o szkoleniu dowiedział się w ostatniej chwili); jak wspomniałam - znam ludzi z różnych urzędów w Polsce, którzy bardzo chwalą programy MADKOMu i sama chciałam dowiedzieć się czegoś na temat jednego z ich programów (niewątpliwie bardzo użytecznych) - niestety nie było mi (i pozostałym uczestnikom) to dane :( może innym razem :) jeśli Pan Grzegorz zechce jeszcze współpracować ;)

        • 1 1

        • (2)

          Z pewnością był to tylko "wypadek przy pracy" i miejmy nadzieję że "wyjątek potwierdzający regułę". Na ile tę firmę znam, to na współpracę też są zawsze otwarci, choć czasem trochę zajęci i mało uchwytni ;) Ale jak są zajęci to też dobrze świadczy, bo potwierdza że zainteresowanie ich produktami jest wysokie.

          • 0 0

          • taką mam nadzieję :) (1)

            Panie Grzegorzu /?/...

            • 0 0

            • ehm....

              Pozwolę się włączyć do dyskusji teraz gdyż poczułem się wywołany do tablicy.Proszę o kontakt ze mną - bardzo chętnie dowiem się o co chodziło i wyjaśnię sytuację.Pozdrawiam,

              • 3 0

  • decyzja ministerialna,że tworzy się ogólnopolskie programy dla administracji (2)

    i firma leży. A już czas na takie decyje bo urzędy wyrzucają publiczne pieniądzew błoto - każdy chce mieć własny program.

    • 5 2

    • ePUAP

      się rozwija. BIP-y odpadają takim firmom całkiem szybko, bo w ePUAP jest za darmo. Tak będzie dalej.

      • 0 0

    • bzdury

      chyba nie wiesz kolego ile przelewa się przez ministerstwa i tam się marnotrawi - choćby sam e-puap.badziewie za kilkadziesiąt milionów zł.piszesz bo chcesz zaistnieć ale bladego pojęcia nie masz o czym piszesz....

      • 2 0

  • pamiętam piierwsze wersje (3)

    DocFlow... Katastrofa zakończona rezygnacją z usług. Miałem szczerą nadzieję, ze będzie kiedyś lepiej. Całkiem niedawno rozmawiałem z kilkoma osobami z jednego urzędu w Gdyni :) i trochę psioczyli :/ W każdym razie ciekawe ilu użytkowników (nie prezesów i kierowników) czyta ten artykuł ;)

    • 4 4

    • Oprogramowanie jest jedno, firm, użytkowników, do których trzeba je skroić - setki. Personalizacja kosztuje a im większa - tym więcej. Jeśli kogoś stać to może sobie pozwolić na napisanie programu pod firmę/użytkownika.Reszta psioczy ;)

      • 3 0

    • dobry system

      System, który pilnuje, aby praca była zgodna z przepisami oraz daje szerokie możliwości kontroli pracowników wiadomo, że się nie będzie wszystkim podobał ;) Papier jest cierpliwy i przyjmie wszystko a przy systemie informatycznym nie da się już "kombinować". Pracujemy na tym systemie już od dawna i narzekają tylko Ci, których zmiany i porządki wprowadzane przy okazji uruchamiania takiego systemu w końcu zmuszają do rzetelnej pracy. Jeśli nie daliście rady z uruchomieniem DocFlow to może powód wcale nie leży po jego stronie, tylko po stronie ludzi którzy mieli go obsługiwać? Życzę powodzenia przy uruchamianiu innego bo ten czy inny i tak będziecie musieli wykorzystywać.

      • 2 0

    • Jak ktoś kupi sobie dobrą brykę i nie będzie umiał jej odpalić to będzie na nią psioczył, ale jak kupi wóz drabiniasty to będzie zachwycony że można go pchać.

      • 2 0

  • MAD&SAD

    Skandal i hańba!!

    • 3 4

  • Kto zna prezesa MADKOMu ten wie, że on nie będzie umiał badziewia wypuszczać do ludzi

    Kto zna prezesa MADKOMu ten wie, że on nie będzie umiał badziewia wypuszczać do ludzi... i do firm... Choćby ze względów etycznych. Życzę, żeby firma się rozwijała i żeby znaleźli się ludzie, którzy mimo powiększania się firmy - zadbają o jakość tak, jak umie zadbać o nią prezes. Powodzenia i sukcesów!

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane