• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ziaja lokuje w "Zziajanych". Nowy serial reklamowy w TVP 2

Wioletta Kakowska-Mehring
6 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Agnieszka Sienkiewicz i Michał Czernecki wystąpią w miniserialu "Zziajani" sponsorowanym przez gdańska firmę Ziaja. Agnieszka Sienkiewicz i Michał Czernecki wystąpią w miniserialu "Zziajani" sponsorowanym przez gdańska firmę Ziaja.

Gdański producent kosmetyków, firma Ziaja wzorem takich marek, jak Orange czy Tyskie będzie miała swój serial w telewizji. Będzie to opowieść o Basi i Tomku, którzy spodziewają się dziecka. Emisja "Zziajanych" jesienią w TVP 2.


Product placement, czyli lokowanie produktu to:


Nazywa się to product placement, czyli plasowanie lub lokowanie produktu i jest jednym z narzędzi marketingowych służących do promocji produktów i usług. Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy. Patrzymy i... nawet nie wiemy, że ktoś chce nam coś sprzedać. Tak się dzieje, gdy producentom, scenarzystom, a przede wszystkim aktorom uda się przemycić coś dyskretnie. Niestety, najczęściej jest to bardzo nachalne i nieudolne. Jednak w myśl zasadny "nieważne, jak się mówi, ważne, że się w ogóle mówi" i tak się opłaca. Lokowanie produktu jest tak potężne, że w USA jeszcze zanim napisze się scenariusz i skompletuje obsadę, powstaje lista produktów i sponsorów do przedstawienia.

Na polskim rynku to dopiero początki

Większość firm pozostaje przy scenach w serialach, w których bohater pije ostentacyjnie tę, a nie inną kawę czy prowadzi rozmowę na temat jakiegoś banku, tak niby przypadkiem. Sceny w serialach są specjalnie wplatane, aby pokazać dany produkt czy zareklamować usługę. Można pójść jeszcze dalej i... mieć cały serial.

Tak zrobił koncern Tyskie. W czasie Euro 2012 na antenie TVP 1 tuż przed meczami browar emitował krótkie filmy "Piąty Stadion". Dobra obsada i zabawny scenariusz sprawiły, że serial przypadł do gustu widzom i choć Tyskie nie było sponsorem mistrzostw, to i tak wielu osobom kojarzyło się z piłką nożną. Serial potem jeszcze wznawiano przy okazji innych rozgrywek piłkarskich. Z kolei 2 lata temu "Dwójka" emitowała miniserial komediowy "Boscy w sieci". Występowali w nim bohaterowie "Rodzinki.pl", a w produkcji lokowano produkty sieci komórkowej Orange, reklamowanej przez aktorów z tego serialu.

Po plasowanie czy, jak kto woli, lokowanie sięgają nie tylko koncerny. Swój serial na antenie telewizyjnej miał też... Narodowy Bank Polski. Serial "Spokojnie, to tylko ekonomia!" emitowany w telewizji publicznej miał w przyjazny sposób przedstawiać zagadnienia z zakresu ekonomii i wiedzy o finansach. Jolanta Fraszyńska i Tomasz Karolak, występujący także z "Boskich w sieci", wcielają się w role typowych Polaków, którzy na własnej skórze mogą się przekonać, jak bardzo przydatna jest w życiu wiedza ekonomiczna.

Gorących nazwisk nie zabraknie też w serialu firmy Ziaja

Basię zagra Agnieszka Sienkiewicz, znana także z seriali "Na dobre i na złe", "Samo Życie", "Agentki", "M jak miłość" czy "Przyjaciółki". Podobno o tę rolę starały się też Anna Mucha i Weronika Książkiewicz. W rolę Tomka wcieli się Michał Czernecki, znany m.in. z serialu "Plebania", Na dobre i na złe", "M jak miłość", "Londyńczycy", "Krew z krwi", "Strażacy", czy "Lekarze". Główna bohaterka zajdzie w ciążę i wokół tego tematu toczyć się będzie akcja wszystkich odcinków. W serialu swoje produkty lokować będzie marka kosmetyczna Ziaja, do której nazwy nawiązuje zresztą tytuł serialu. W serialu zagrają też m.in. Jacek Braciak, Aleksandra Konieczna, Dawid ZawadzkiAnna Smołowik. Na razie powstanie 13 odcinków miniserialu komediowego, który ma być emitowany w TVP2 jesienią w piątki ok. godz. 20:00.

Sądząc po motywie przewodnim serialu, można się spodziewać, że głównie lokowane będą produkty dla przyszłych mam i maluszków. A takie też są w gamie ponad 800 produktów, jakie ma w ofercie gdańska firma. Zakład założył w 1989 r. Zenon Ziaja wspólnie z żoną Aleksandrą. Oboje są farmaceutami. Pierwszym rynkowym hitem gdańskiej firmy był naturalny krem oliwkowy. Dziś firma ma dwa zakłady produkcyjne na Kaszubach i eksportuje swoje produkty do wielu krajów świata. Ziaja już korzystała z niestandardowych pomysłów na kampanie reklamowe. Kilka lat temu firma wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą Sopotu. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących Sopot, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie.

Miejsca

Opinie (81) 2 zablokowane

  • nie znacie się (2)

    Wszystko potrzebuje reklamy, a najbardziej rozpoznawalne na świecie firmy wydają na marketing więcej niż na np. badania nad technologią produkcji. Kto nie zna coca-coli? Zna każdy, a to firma wydająca najwięcej na reklamy na całym świecie.

    • 10 4

    • Gdzie to przeczytałeś (1)

      jak w temacie ??

      • 1 5

      • nigdzie,

        Wykladali mi to na studiach. Razem z tabelkami wydatków różnych firm. Wszystkie mega-korporacje łączy jedno - ogromne nakłady na marketing

        • 4 0

  • Coś niesamowitego (8)

    Dzisiaj rocznica śmierci Korczaka a trójmiasto.pl nawet o tym nie wspomina. No tak ale ten artykuł samw sobie jest już lokowaniem produktu

    • 6 7

    • A co ma Korczak wspólnego z Trójmiastem? (7)

      To jest portal regionalny, jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś. W Sieci masz ogólnopolskie serwisy informacyjne, na których tej informacji pewnie nie zabraknie.

      • 2 5

      • A co ma TVP2 do TVP Gdańsk (6)

        Przecież TVP 2 to nie regionalna TV tyko krajowa czemu ten serial nie leci naTVP Gdańsk skoro to reginalny portal. Chodziło mi matole, że pisze się o jakiś bzdurnych serialach a prawdziwą historię zostawia się w niepamieć

        • 3 3

        • Argumentum ad personam. To cię dyskwalifikuje z dalszej dyskusji. (4)

          Wytłumaczę prosto, to może zrozumiesz:

          Ziaja
          jest
          firmą
          z
          Gdańska

          Korczak
          nie był
          związany
          z Trójmiastem

          Załapałeś czy nadal to takie trudne do ogarnięcia?

          • 5 4

          • Korczak jest częścią historii a Ziaja elementem 'Byznesu' trójmiasta (1)

            załapałeś /??

            • 2 5

            • Korczak nie jest częścią historii Trójmiasta.

              Udaj się na Onety, WP i innej Interie, to sobie poczytasz o ludziach spoza regionu.

              Załapałaś?

              • 2 3

          • Poznaj lepiej historię lemingu (1)

            Wpisz sobie google korczak Gdańsk a zobaczysz i przeprosisz. Ziaja nie jest firmą Gdańską tylko firmą prywatną należąco do prywatnego wąłsciciela który moze z dnia na dzień przenieść ją np: na Cypr

            • 3 4

            • Oho, to gdańską firmą może być tylko państwowa?

              Nie przespałeś ostatnich 30 lat?

              • 2 0

        • dałabym plusa gdyby nie to "matole"

          • 2 0

  • Rodzinkę. pl to już przestałem oglądać bo reklama na reklamie.

    • 5 0

  • ostatni dobry serial robiony w Polsce to był Pitbull

    od tamtej pory jest kiepsko. A ile to już lat minęło.

    • 7 0

  • To nie lokowanie produktu...

    ... tylko potwierdzenie!!!, że TVP nie ma kasy!!! na ambitne produkcje i szuka
    u różnych podmiotów gosp.=sponsorów możlwiości tworzenia kolejnych "szeregowców" nazywanych też... tasiemcami ;p

    • 3 1

  • niepotrzebnie

    Ziaja ma bardzo dobre kosmetyki,które przeszły wszystkie niezbędne badania,są bezpieczne i niedrogie więc reklama wcale nie jest potrzebna.

    • 8 1

  • ziaja

    Po co to ? super produkty i na każda kieszeń a na zachodzie kosmetyki Ziajki są w gablotach -bo drogie tak jak u nas np Loreal wiedzą co dobre i naturalne

    • 5 0

  • Ziaja tania firma mieszcząca się w patologicznym Gdańsku

    • 0 8

  • dobrze, że wytłumaczyli, że plasowanie lub lokowanie produktu to inaczej product placement, czyli

    bo biedni ponglisze i obcy w polandii, dla których zmieniane są polskie nazwy na obce itp - nie wiedzieli by. Brawo!

    • 1 0

  • Jesteśmy wybitnymi specjalistami w dziedzinie produkcji serialowych bubli. I wy za takie bzdety żądacie płacenia abonametu ?.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane