• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na portowym parkingu w Gdyni za 3,5 mln zł

Patryk Szczerba
21 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Wjazd do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni

Po zakończeniu rozbudowy parkingu przy porcie w Gdyni zobacz na mapie Gdyni liczba miejsc dla kierowców zwiększy się ze 116 do 167. Prace potrwają do wiosny 2020 roku i będą kosztowały 3,5 mln zł. Port chce też poprawić bezpieczeństwo.



Miewasz problemy z parkowaniem w Gdyni?

Inwestycja ma ułatwić parkowanie pracownikom i klientom firm, które mają swoje siedziby w kompleksie czterech budynków z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym na czele. To odpowiedź na pojawiające się od lat postulaty zgłaszane do Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez kontrahentów i klientów, mających coraz większe problemy z parkowaniem.

Większy parking przy gdyńskim porcie



Co obejmuje przebudowa?

  • łącznie zostanie przebudowanych około 10 tys m kw. powierzchni parkingu wraz z kompletnym uzbrojeniem podziemnym,
  • zmodernizowane zostaną drogi manewrowe, chodniki i mała architektura,
  • inwestycja obejmuje również wymianę oświetlenia,
  • powstanie też nowa kanalizacja deszczowa z separatorem,
  • liczba miejsc parkingowych wzrośnie o 51, z obecnych 116 do 167,
  • całkowity koszt inwestycji wyniesie 3,5 mln zł netto,
  • prace wykona firma MTM, z którą została już podpisana umowa.


- Zakładamy, że w kwietniu 2020 roku, nasi kontrahenci będą mogli cieszyć się nowym parkingiem. Dobrze zaprojektowany i wybudowany parking to nie tylko wygoda, ale przede wszystkim lepsza dostępność do portu i większa oszczędność czasu dla współpracujących z nami przedsiębiorców - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Nowością w porcie będzie też lepszy monitoring. Niedawno zamontowano pierwszą kamerę należącą do systemu monitoringu CCTV. Będzie on złożony z kamer full HD i termowizyjnych, które mają objąć lokalizacje od terminali, przez magazyny, aż po powstający nowy terminal promowy.


Nowe kamery pod koniec kwietnia będą w pełni monitorować bieżącą sytuację we wszystkich kluczowych obszarach działalności portu.

Najdłuższy statek w historii portu

Miejsca

Opinie (84) 1 zablokowana

  • Masakra (4)

    Wydadzą 3.5 mln z czego pewnie z milion lub więcej pójdzie na parking dla blacho-smrodów bo trudno im dojeżdżać komunikacją zbiorową.
    Przypomnę, że tam jest przystanek autobusowy - czynny.

    • 21 24

    • A gdzie jest napisane, że tylko osobówki dla pracowników? Są pasażerowie promu, którzy zjeżdżają się z celej Polski i czekają na prom. Są też dziesiątki Tirów, które naprawdę czasem nie mają gdzie stanąć. Również pełno dziur tam jest. Więc bardzo dobrze, że to robią. A robią za ttle, ile to kosztuje. Port robi za swoje, więc ich prawo. Dla. Ludzi na pewno lepiej.

      • 11 1

    • Port buduje

      Więc radzę uprzejmie zamknąć dziób i biec truchtem na autobus.

      • 7 2

    • Gdynianie: zauważ, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower

      niż na autobus czy trolejbus: te środki lokomocji w warunkach gdyńskich nigdy nie zapewnią porównywalnego czasu dojazdu do pracy (poczytaj sobie opinie na temat sensu budowy buspasów na ulicach Gdyni). Bez całościowej wizji obejmującej rozbudowę linii PKM do północnych dzielnic Gdyni, poprawy komfortu i bezpieczeństwa dojścia i dojazdu rowerem do wszystkich stacji SKM i PKM w całej metropolii, budowy zwodzonej kładki pieszo - rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza warunki poruszania się mieszkańców po Gdyni nie ulegną wyraźnej poprawie.

      • 2 5

    • gdynianinie: zauważ, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower

      niż na środki komunikacji miejskiej. One i tak stoją w korkach: czas dojazdu trolejbusem lub autobusem w warunkach gdyńskich raczej nie będzie konkurencyjny (poczytaj dyskusję na temat sensu budowania buspasów w tym pięknym skądinąd mieście).
      jedynie prowadzenie szeroko zakrojonej, przemyślanej polityki mającej doprowadzić do skokowej poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w mieście w Gdyni się niewiele poprawi. Oczywiście niezbędne jest doprowadzenie PKM do północnych dzielnic Gdyni, budowa zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza, opracowanie i wdrożenie restrykcyjnej polityki parkingowej i poprawa dojścia i dojazdu rowerem do wszystkich stacji PKM i SKM. Całe szczęście że niedługo ruszy system MEVO - spowoduje zmianę sposobu myślenia o wielu aspektach polityki transportowej miasta.

      • 6 6

  • inwestycja portu nie Szczurka

    • 44 3

  • To ile wychodzi za jedno miejsce ?

    • 36 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane