• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak przebudowuje się portowe nabrzeże

VIK
5 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (21)

Przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia.

Będzie szerzej i głębiej, co umożliwi obsługę większych jednostek. Trwa przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Aktualnie wykonywane są tzw. prace kafarowe. Grupa NDI ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu.



Prace w Porcie Gdynia rozpoczęły się w grudni ub. roku, a prowadzi je Grupa NDI. Zadaniem jest przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic. Kotwienie ściany odbywać się będzie na głębokości ok. 10 m pod powierzchnią wody. Podczas instalacji mikropali niezbędne będzie zaangażowanie pontonu typu jack-up, który zapewni stabilne podłoże dla wiertnicy.

Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu

Prace czerpalne zostaną wykonane do głębokości technicznej -15,5 metra. Kubatura prac czerpalnych to około 80 tys. m sześc. Teren inwestycji zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. W przyszłości nowa konstrukcja nabrzeża będzie umożliwiała pogłębienie akwenu do -17 m.



  • Przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m polega przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m.
  • Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic.

- W ramach przebudowy wykonaliśmy m.in. tymczasowe stanowisko przeładunkowe, w skład którego wchodzą dwie dalby, pomosty komunikacyjne oraz platforma pływająca pod rurociągi przesyłowe dla użytkownika nabrzeża - mówi Zuzanna Matuszewska, inżynier budowy z Grupy NDI.


Aktualnie na nabrzeżu Indyjskim wykonywane są prace kafarowe: pogrążanie elementów ściany nabrzeża, takich jak pale rurowe i grodzice stalowe. Zaawansowanie tych robót wynosi 70 proc. W robotach kafarowych wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, bez którego wykonanie prac trwałoby dużo dłużej. Są to m.in.: ponton kotwiony za pomocą pali o długości prawie 90 m, palownice i wibromłoty. Dodatkowo ich pracę wspomagają dźwigi, które dostarczają elementy konstrukcyjne o masie do 24 ton (rury stalowe stanowiska dalbowego). Dodatkowo trwa rozbiórka umocnienia dna oraz rozbiórka wyposażenia hydrotechnicznego i nawierzchni kolejowo-drogowej nabrzeża.



- W najbliższych tygodniach planujemy rozpocząć prace związane z wykonaniem robót żelbetowych, mikropali kotwiących, przeszukaniem dna akwenu i wydobyciem obiektów niebezpiecznych oraz roboty czerpalne. Mikropale będą montowane pod wodą i na lądzie - mówi Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI.
VIK

Miejsca

  • NDI Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (21)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane