- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (93 opinie)
- 2 Enterprise Investors inwestują w Sescom (11 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (101 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (286 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Zobacz, jak przebudowuje się portowe nabrzeże
Przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia.
Będzie szerzej i głębiej, co umożliwi obsługę większych jednostek. Trwa przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Aktualnie wykonywane są tzw. prace kafarowe. Grupa NDI ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu.
Prace w Porcie Gdynia rozpoczęły się w grudni ub. roku, a prowadzi je Grupa NDI. Zadaniem jest przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic. Kotwienie ściany odbywać się będzie na głębokości ok. 10 m pod powierzchnią wody. Podczas instalacji mikropali niezbędne będzie zaangażowanie pontonu typu jack-up, który zapewni stabilne podłoże dla wiertnicy.
Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu
Prace czerpalne zostaną wykonane do głębokości technicznej -15,5 metra. Kubatura prac czerpalnych to około 80 tys. m sześc. Teren inwestycji zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. W przyszłości nowa konstrukcja nabrzeża będzie umożliwiała pogłębienie akwenu do -17 m.
- W ramach przebudowy wykonaliśmy m.in. tymczasowe stanowisko przeładunkowe, w skład którego wchodzą dwie dalby, pomosty komunikacyjne oraz platforma pływająca pod rurociągi przesyłowe dla użytkownika nabrzeża - mówi Zuzanna Matuszewska, inżynier budowy z Grupy NDI.
Aktualnie na nabrzeżu Indyjskim wykonywane są prace kafarowe: pogrążanie elementów ściany nabrzeża, takich jak pale rurowe i grodzice stalowe. Zaawansowanie tych robót wynosi 70 proc. W robotach kafarowych wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, bez którego wykonanie prac trwałoby dużo dłużej. Są to m.in.: ponton kotwiony za pomocą pali o długości prawie 90 m, palownice i wibromłoty. Dodatkowo ich pracę wspomagają dźwigi, które dostarczają elementy konstrukcyjne o masie do 24 ton (rury stalowe stanowiska dalbowego). Dodatkowo trwa rozbiórka umocnienia dna oraz rozbiórka wyposażenia hydrotechnicznego i nawierzchni kolejowo-drogowej nabrzeża.
- W najbliższych tygodniach planujemy rozpocząć prace związane z wykonaniem robót żelbetowych, mikropali kotwiących, przeszukaniem dna akwenu i wydobyciem obiektów niebezpiecznych oraz roboty czerpalne. Mikropale będą montowane pod wodą i na lądzie - mówi Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI.
Miejsca
Opinie (21)
-
2023-04-05 13:42
Bardzo dobrze. (4)
Rozwój i praca to wyznaczniki sukcesu.
- 7 1
-
2023-04-05 16:52
(3)
przez prace do dobrobytu!
- 1 1
-
2023-04-05 17:46
sure, sure? (2)
Joschka Fisher twierdzi, ze dobrobyt jest z kapitalu... A ten trzeba umiec gromadzic i pielegnowac...
- 2 1
-
2023-04-05 21:08
(1)
Po co? Lepiej rozdać suwerenowi .
- 1 2
-
2023-04-06 18:45
trzeba mieć z czego rozdawać
a poziom "rozdawnictwa" w innych krajach Europy (do której podobno należymy), jest dalece i wręcz dla wielu niewyobrażalnie wyższy.
- 1 1
-
2023-04-05 14:04
(1)
A jaki tam jest przystojny kierownik robót.
- 7 2
-
2023-04-05 15:25
Prawda, miałem go, było cudnie.
- 2 0
-
2023-04-05 14:08
Bardzo dobrze, przynajmniej jak jakaś pijacka morda wpadnie do kanału, to nurkowie będą mieli więcej do zwiedzania (1)
- 1 5
-
2023-04-05 20:28
wstyd takie głupoty pisać , byle pisać
- 2 0
-
2023-04-05 15:07
Kolejna ingerencja w przyrodę. Beton i stal. (2)
Po co to wszystko? Po co nam porty skoro są w Niemczech i tam mogą przypływać nasze statki?
- 2 12
-
2023-04-05 17:41
w tym tez problem, ze nie nasze statki
A obceto trzeba zwabic, aby chcialy przyplynac...
- 2 2
-
2023-04-05 18:20
to trolowanie czy ty tak na serio?
- 2 2
-
2023-04-05 15:09
Super, że się samo przebudowuje
nie trzeba płacić za pracę nikomu.
- 13 0
-
2023-04-05 16:18
trafna decyzja
Wydaje się, że ta inwestycja jest dobrze przemyślana i szybko przyniesie oczekiwane profity.
- 5 2
-
2023-04-05 16:51
a juz myslalem ze to port w Elblagu.
- 7 6
-
2023-04-05 17:12
(3)
Jakie gdynianki, taki i port. Duży ruch różnych statków i duża szerokość hi hi. Do tego te z krajów arabskich mają pierwszeństwo. Ewentualnie te z bander cygańskich udających hiszpańskie lub włoskie. Stare numery...
- 3 7
-
2023-04-05 20:29
tekst pseudo patrioty (1)
- 0 2
-
2023-04-05 20:32
albo dobrze
poinformowanego.
- 1 0
-
2023-04-05 21:06
A właściwie to co chciałeś powiedzieć ? Jakiś bełkot ci wyszedł . A moze o dwa piwa za dużo pobrałeś?
- 3 2
-
2023-04-05 17:43
17m?
To ciesniny tez beda poglebione?
Pod jakie potrzeby to parametry? Przewidujemy poprawe relacji z Rosja? Ale na Baltyku nie maja tak glebokich portow.- 1 4
-
2023-04-06 17:22
A platforma blokuje rozbudowę portów w Swinoujsciu, Szczecinie i Elblągu....to chyba obca agentura jest....
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.