• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak przebudowuje się portowe nabrzeże

VIK
5 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (21)

Przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia.

Będzie szerzej i głębiej, co umożliwi obsługę większych jednostek. Trwa przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Aktualnie wykonywane są tzw. prace kafarowe. Grupa NDI ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu.



Prace w Porcie Gdynia rozpoczęły się w grudni ub. roku, a prowadzi je Grupa NDI. Zadaniem jest przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic. Kotwienie ściany odbywać się będzie na głębokości ok. 10 m pod powierzchnią wody. Podczas instalacji mikropali niezbędne będzie zaangażowanie pontonu typu jack-up, który zapewni stabilne podłoże dla wiertnicy.

Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu

Prace czerpalne zostaną wykonane do głębokości technicznej -15,5 metra. Kubatura prac czerpalnych to około 80 tys. m sześc. Teren inwestycji zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. W przyszłości nowa konstrukcja nabrzeża będzie umożliwiała pogłębienie akwenu do -17 m.



  • Przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m polega przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m.
  • Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic.

- W ramach przebudowy wykonaliśmy m.in. tymczasowe stanowisko przeładunkowe, w skład którego wchodzą dwie dalby, pomosty komunikacyjne oraz platforma pływająca pod rurociągi przesyłowe dla użytkownika nabrzeża - mówi Zuzanna Matuszewska, inżynier budowy z Grupy NDI.


Aktualnie na nabrzeżu Indyjskim wykonywane są prace kafarowe: pogrążanie elementów ściany nabrzeża, takich jak pale rurowe i grodzice stalowe. Zaawansowanie tych robót wynosi 70 proc. W robotach kafarowych wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, bez którego wykonanie prac trwałoby dużo dłużej. Są to m.in.: ponton kotwiony za pomocą pali o długości prawie 90 m, palownice i wibromłoty. Dodatkowo ich pracę wspomagają dźwigi, które dostarczają elementy konstrukcyjne o masie do 24 ton (rury stalowe stanowiska dalbowego). Dodatkowo trwa rozbiórka umocnienia dna oraz rozbiórka wyposażenia hydrotechnicznego i nawierzchni kolejowo-drogowej nabrzeża.



- W najbliższych tygodniach planujemy rozpocząć prace związane z wykonaniem robót żelbetowych, mikropali kotwiących, przeszukaniem dna akwenu i wydobyciem obiektów niebezpiecznych oraz roboty czerpalne. Mikropale będą montowane pod wodą i na lądzie - mówi Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI.
VIK

Miejsca

  • NDI Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (21)

  • Bardzo dobrze. (4)

    Rozwój i praca to wyznaczniki sukcesu.

    • 7 1

    • (3)

      przez prace do dobrobytu!

      • 1 1

      • sure, sure? (2)

        Joschka Fisher twierdzi, ze dobrobyt jest z kapitalu... A ten trzeba umiec gromadzic i pielegnowac...

        • 2 1

        • (1)

          Po co? Lepiej rozdać suwerenowi .

          • 1 2

          • trzeba mieć z czego rozdawać

            a poziom "rozdawnictwa" w innych krajach Europy (do której podobno należymy), jest dalece i wręcz dla wielu niewyobrażalnie wyższy.

            • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nabrzeże Indyjskie w Porcie Gdynia

    (1)

    A jaki tam jest przystojny kierownik robót.

    • 7 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nabrzeże Indyjskie w Porcie Gdynia

      Prawda, miałem go, było cudnie.

      • 2 0

  • Bardzo dobrze, przynajmniej jak jakaś pijacka morda wpadnie do kanału, to nurkowie będą mieli więcej do zwiedzania (1)

    • 1 5

    • wstyd takie głupoty pisać , byle pisać

      • 2 0

  • Kolejna ingerencja w przyrodę. Beton i stal. (2)

    Po co to wszystko? Po co nam porty skoro są w Niemczech i tam mogą przypływać nasze statki?

    • 2 12

    • w tym tez problem, ze nie nasze statki

      A obceto trzeba zwabic, aby chcialy przyplynac...

      • 2 2

    • to trolowanie czy ty tak na serio?

      • 2 2

  • Super, że się samo przebudowuje

    nie trzeba płacić za pracę nikomu.

    • 13 0

  • trafna decyzja

    Wydaje się, że ta inwestycja jest dobrze przemyślana i szybko przyniesie oczekiwane profity.

    • 5 2

  • a juz myslalem ze to port w Elblagu.

    • 7 6

  • (3)

    Jakie gdynianki, taki i port. Duży ruch różnych statków i duża szerokość hi hi. Do tego te z krajów arabskich mają pierwszeństwo. Ewentualnie te z bander cygańskich udających hiszpańskie lub włoskie. Stare numery...

    • 3 7

    • tekst pseudo patrioty (1)

      • 0 2

      • albo dobrze

        poinformowanego.

        • 1 0

    • A właściwie to co chciałeś powiedzieć ? Jakiś bełkot ci wyszedł . A moze o dwa piwa za dużo pobrałeś?

      • 3 2

  • 17m?

    To ciesniny tez beda poglebione?

    Pod jakie potrzeby to parametry? Przewidujemy poprawe relacji z Rosja? Ale na Baltyku nie maja tak glebokich portow.

    • 1 4

  • A platforma blokuje rozbudowę portów w Swinoujsciu, Szczecinie i Elblągu....to chyba obca agentura jest....

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane