• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz wodowanie trawlera

VIK
26 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statek zbudowany został według projektu klienta pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV-GL. Statek zbudowany został według projektu klienta pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV-GL.

Już we wtorek, 27 marca 2018 roku o godzinie 11 w  stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowany zostanie trawler pelagiczny budowany na zamówienie klienta z Norwegii. Na teren stoczni nie można wejść, ale dla publiczności wodowanie będzie widoczne z mostu nad Martwą Wisłą (ul. Na Ostrowiu) zobacz na mapie Gdańska.



Jest to pierwsze wodowanie w tym roku, a zarazem już 1010. w historii Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna). Będzie to wodowanie boczne - najbardziej widowiskowe i atrakcyjne dla uczestników tego wydarzenia.

Wodowana jednostka to trawler pelagiczny. Będzie on przeznaczony do połowu ryb okrężnicą oraz włokiem, które następnie przewożone będą w 11 ładowniach chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej). Statek o długości 75 m i szerokości 15,5 m zbudowany został według projektu klienta pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV-GL.

Takich wydarzeń będzie więcej, ponieważ stocznia ma wypełniony portfel zamówień aż do końca 2021 roku. Znajdują się w nim dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko-samochodowe zamówione przez brytyjskiego armatora - Transport for London oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie.
VIK

Miejsca

Opinie (41)

  • Trawler pelagiczjy -najgorsza zakała rybołówstwa. Wybierają wszystko jak leci, zabijają przypadkowo zagarnięte przez sieci stworzenia, zagrożone wyginięciem, które następnie są wrzucane spowrotem martwe do morza

    • 6 0

  • Błędy!!

    1010 wodowanie? To błąd. Było 1002 licząc sekcje dla Rekontowej shiprepair.
    Bramy stoczni beda otwarte dla mieszkancow.

    • 0 1

  • No ale ile kosztowała budowa? (1)

    • 0 0

    • Za dużo, więcej niż zakładano. No ale jak siè konkuruje z Nautą.....

      • 2 0

  • Rybak

    Co z tego ze stocznia ma pelny portwel zamówień jak pracownicy maja puste bo zaklad nie chce dac podwyżek

    • 5 0

  • Aaa

    A kto robi elektryke na tym statku

    • 1 0

  • To taki paradoks ekonomiczny: gospodarka kwitnie z wyjątkiem przemysłu okrętowego który nie wydobył

    sie jeszcze z głębokiego kryzysu. Stad niskie profity, i dlatego nie ma pieniedzy na podwyżki. Przykra sprawa.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane