• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Związkowcy PKP Cargo nie chcą Pendolino w swojej hali

Robert Kiewlicz
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek.

PKP Intercity chce przejąć halę naprawy taboru PKP Cargo w Gdyni Grabówku. W budynku tym spółka ma zamiar garażować składy pociągu Pendolino. Na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić kolejowe związki zawodowe twierdząc, że grozi to utratą licznych miejsc pracy. Obecnie halę użytkuje spółka-córka PKP Cargo - Cargowag. W gdyńskiej hali wykonuje ona głównie naprawy rożnego typu wagonów towarowych. Pracuje w niej ok. 100 osób.



Halą w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni PKP Intercity interesuje się już od dawna. Początkowo spółka starała się o wydzielenie części hali dla potrzeb Pendolino. Okazało się jednak, że budynek nie spełnia wymogów technicznych dla tego typu pociągów. Intercity wystąpiła więc z propozycją przejęcia hali w całości z zamiarem jej przebudowy.

Pendolino na targach TRAKO w Gdańsku.

Pociąg przechodzi ostatnie kosmetyczne poprawki w Cisowej.



- PKP IC wyraziła chęć przejęcia hali w całości bądź części dla własnych potrzeb pod pretekstem złego stanu infrastruktury kolejowej na użytkowanych przez siebie obiektach stacji Gdynia Główna Postojowa (Gdynia Leszczynki) - twierdzą w przesłanym do zarządu spółki piśmie związkowcy z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo. - Jednocześnie PKP Cargo miałoby przejąć w rozliczeniu halę w Gdyni Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni użytkowaną obecnie przez PKP IC.

Związkowcy ostrzegają, że takie rozwiązanie może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Dodatkowo spowodowałoby to, że naprawy taboru kolejowego odbywałyby nie w Gdyni, a w Tczewie. Co związane jest ze wzrostem kosztów napraw, a hala w Gdyni Grabówku jest bezpośrednim zabezpieczeniem potrzeb przewozowych portów Trójmiasta.

Co na to PKP Intercity? Spółka nie chce komentować tej sprawy, a jej przedstawiciele twierdzą, że rozwiązanie sporu powinna znaleźć spółka PKP Cargo, do której hala pośrednio należy. PKP Cargo zastrzega natomiast, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

- Trwają rozmowy z PKP Intercity i analizy wewnętrzne dotyczące ewentualnego podziału hali w Gdyni Grabówku. Jest to kluczowy obiekt dla PKP Cargo ze względu na bliskość portu morskiego, skalę prowadzonych tam prac naprawczo-modernizacyjnych i zależy nam na wypracowaniu optymalnego rozwiązania - twierdzi Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Jednocześnie dostrzegamy potencjał lepszego wykorzystania hali dla PKP Cargo, nawet w przypadku jej podziału. Ale ostateczne rozwiązanie musi być zatwierdzone przez zarządy spółek: PKP Cargo i jej spółki zależnej - Cargowag, oraz PKP Intercity.

Inwestycje związane z Pendolino spółka PKP Intercity planuje już od ubiegłego roku. Składy mają być serwisowane właśnie w Gdyni Grabówku. Przewoźnik do budowy stacji końcowej chce zagospodarować będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • Napuszczanie na związki trwa.

    Prezes Cargo zrobi co mu kolega z partii każe. Ludzie pójdą won.

    • 14 3

  • też nie chcę jeżdzić mercem w kartoflach !

    • 3 1

  • pendolino srendolino (1)

    • 10 3

    • Pseudolino tak jest poprawnie ale lemingi uwierza we wszystko co im Nowak naopowiadał

      • 2 5

  • bb (1)

    dla kłapiących na te związki -ile przynosi zysku Cargo a ile IC czyli Pędzilino?

    • 17 8

    • .

      Po 1 pkp ic musi utrzymywac nierentowne tlk. Po 2 trwaja remonty, dla pasazera bardzo wazna jest predkosci, dla towarow mniej. Po 3 Pendolino bedzie dopiero jezdzic od grudnia - wtedy dopiero ma zacząc zarabiac.

      • 3 2

  • (1)

    bo za pendolino mendżery dostały koperte pod stołem dlatego podpisali umowe teraz tylko kłopot z tego a tak swoa drogą to racja gonić związkowców nieroy i pasorzyty

    • 7 5

    • dowody?

      Masz jakiekolwiek dowody albo przeslanki na korupcje? Czy tak sobie gadasz od rzeczy? Bo nawet dziennikarze ani opozycja nie mają dowodow, a mają 1000 razy większą wiedzę od ciebie szary czlowieczku.

      • 2 0

  • niech znajdą sobie inny obszar

    pracuję w tej hali od kilku lat. i niech inter city znajdzie sobie inne miejsce - chocby teren po dawnym paliwie - jest to duzy obecnie nie wykozystywany obszar i niech tam sobie utrzymuja pendolino - a to doslownie raptem pare metrow dalej od naszej hali

    • 42 7

  • .

    gonić związkowców, te głąby nieroby tylko ferment sieją i dbają o własne stołki do roboty z****ńców zagonić

    • 36 25

  • Pomalowaly olejno na nebiesko pistoletem...

    Pół hali jest nebeska...pojedli kiełbachy z ogórem ...nic dziwnego, że nie chco Pendolino bo nie będzie nic do roboty!

    • 27 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane