• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hindus zmienia trójmiejski rynek kurierski

Robert Kiewlicz
20 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
- Nasz projekt od początku miał ogromny potencjał co czyniło go idealnym kandydatem do przyszłej ekspansji do innych miast w Polsce oraz na świecie - twierdzi Anish Saraf, prezes spółki Let's Deliver. - Nasz projekt od początku miał ogromny potencjał co czyniło go idealnym kandydatem do przyszłej ekspansji do innych miast w Polsce oraz na świecie - twierdzi Anish Saraf, prezes spółki Let's Deliver.

Urodzony w Indiach Anish Saraf chce zmienić sposób zarządzania i udoskonalić procesy dostaw w Trójmieście. Jego spółka - Let's Deliver - ma ambitny plan aby w niedalekiej przyszłości każdy mieszkaniec Trójmiasta mógł zlecić odbiór i dostawę dowolnego produktu i otrzymać go w ciągu niecałej godziny.


Co stanowi największy problem przy korzystaniu z usług firm kurierskich?


Czekając na zamówiony posiłek w jednej z gdańskich pizzerii, Anish obserwował wchodzących i wychodzących z zamówieniami dostawców. Zauważył, że kurierzy najczęściej wychodzą tylko z jednym zamówieniem i wracają - zawsze - z pustą torbą. Zaczął się zastanawiać czy - podobnie jak jest to np. w Indiach - dostawca, wracając z kursu, mógł zabrać pizzę z innej restauracji i dostarczyć ją do kolejnego klienta w drodze powrotnej?

Pozwoliłoby to zaoszczędzić czas i radykalnie podnieść efektywność pracy kurierów. Rozpoczął wędrówkę po trójmiejskich restauracjach, barach i pizzeriach. Rozmawiał z właścicielami o dostawach. Okazało się, że restauracjom bardzo często brakuje czasu, sił, pieniędzy i pomysłu, aby doskonalić i rozwijać swoje procesy dostaw. Potrzebna jest pomoc z zewnątrz.

Anish z gotowym zarysem projektu wziął udział w Startup Weekend Trójmiasto, w listopadzie 2012 roku w Gdyni. Chciał zbudować zespół złożony ze specjalistów, który pomógłby mu jednocześnie dokończyć projekt od strony technologicznej. Konkurs okazał się sukcesem. Do projektu dołączył Daniel Mejer, programista i project manager, który stworzył założenia teoretyczne i napisał pierwsze linijki aplikacji, która w przyszłości miała umożliwić obsługę partnerów i realizację dostaw. Do dwójki dołączył także Łukasz Tomczyk, psycholog biznesu i specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.

Od stycznia 2013 zespół rozpoczął wspólną pracę nad Let's Deliver. Na rynek startowy twórcy wybrali znaną im branżę gastronomiczną.

- Nasz projekt od początku miał ogromny potencjał, solidną grupę klientów gotowych na współpracę (właściwie od pierwszego dnia uruchomienia operacji) oraz odpowiadał na potrzeby, które występują w każdej aglomeracji miejskiej, co czyniło go idealnym kandydatem do przyszłej ekspansji do innych miast w Polsce oraz na świecie - mówi Anish Saraf.
W podobny sposób firma współpracuje z branżą florystyczną oraz z branżą spożywczą, w której LD dostarcza zakupy pod wskazany adres. Firma współpracuje również ze sklepami internetowymi.

- Niebawem dołączy branża cukierniczej, a w przyszłości każdy mieszkaniec miasta, będzie mógł zlecić odbiór i dostawę wybranego produktu Let's Deliver. Aktualnie rozwijanym segmentem jest branża e-commerce czyli obsługi sklepów internetowych, punktów dystrybucji oraz klientów indywidualnych - dodaje Saraf.
Oferta firmy jest kierowana jest jednak do wszystkich, którzy mają potrzebę na realizowanie pojedynczych dostaw w obrębie aglomeracji miejskiej w ciągu tego samego dnia. Jak działa LD? Klient składa zamówienie na stornie internetowej. Następnie jest ono automatycznie przypisywane znajdującemu się w pobliżu kierowcy. Rozliczyć można się w ramach comiesięcznego abonamentu lub osobno za każdą dostawę.

- Co wyróżnia Let's Deliver? Przede wszystkim daje klientom gwarancję, że produkt dotrze na miejsce w umówionym czasie i w odpowiedniej kondycji. Dzięki temu, że LD zarządza sporą siecią kurierów, która nieustannie porusza się po mieście, możemy dużo sprawniej organizować odbiory i dostawy. Klienci w czasie rzeczywistym widzą, gdzie jest kurier z ich zamówieniem oraz kiedy kolejny kurier może odebrać następne paczkę. Klienci otrzymują również szczegółowe raporty, które pomagają im lepiej organizować działania marketingowe oraz optymalizować pracę swojego biznesu jak i koszty związane z dostawą produktu do klienta - twierdzi Anish.
W Let's Deliver zainwestował już z Fundusz Kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza (w 2013 roku). Natomiast w kwietniu 2015 roku dołączyli kolejni inwestorzy: SpeedUp Venture Capital Group i Experior.

Miejsca

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • "hindus"? czy na pewno?

    ... ciągle to głupie określenie "hindus". Jakim prawem kogoś określa się hindusem kiedy on nim nie jest!
    Dalej pisze się o nim, że urodzony w Indiach i to jest poprawne. Bardzo mało jest hindusów i Indiach i tego się trzymajmy, bo inaczej jest to obraza dla tych którzy nie są hindusami, to powinien piszący wiedzieć...

    • 3 3

  • 1400 zł netto ?

    14h na dobę ?

    • 6 0

  • Nic nowego

    nie wymyślili system taki funkcjonuje dawno już w branży transportowej "kurierzy widoczni dla klienta w czasie rzeczywistym"

    • 3 1

  • Niech hindus wracado Indii

    tam udoskonalać wożenie posiłków...

    • 3 6

  • Szybciej, taniej, efektywniej

    Po co ??? Zle nam sie zyje nie pedzac caly czas na najwyzszych obrotach ? Wystrzegajmy sie takich magikow od wzrostu efektywnosci bo wszyscy skonczymy bedac wyeksploatowanymi czterdziestolatkami bez sil do dalszej pracy. Szanujmy sie jak inne cywilizowane narody, nie przejmujmy schematow z dalekiego wschodu, tam zastapic czlowieka kims innym to jak splunac.

    • 3 4

  • Legalność?

    ten facet na jakich papierach tu siedzi? Tak tylko pytam! :) bo wygląda na uchodźcę
    ABW już go sprawdzała?

    • 0 1

  • Oszusci

    Brak terminowych rozliczeń ze strony firmy, naliczenie kierowców za brak terminowych rozliczeń. Oszustwo.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane