• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Iran zainteresowany statkami z naszych stoczni

Robert Kiewlicz
28 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines.
Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines.

Irańskie władze chcą współpracować z trójmiejskimi stoczniami. Chodzi o produkcję i remonty statków dla największego irańskiego armatora Islamic Republic of Iran Shipping Lines. Jego flota składa się obecnie ze 115 statków oceanicznych. W czwartek w Stoczni Remontowej Nauta podpisano porozumienie dotyczące podjęcia współpracy ze stroną polską.



- Dzięki temu porozumieniu Nauta rozpocznie współpracę z największym irańskim armatorem, który w swojej flocie posiada ponad sto różnego typu jednostek. Jest szansa na to, że zakład w Gdyni stanie się miejscem produkcji i remontu irańskich statków - twierdzi wiceminister Paweł Brzezicki z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Polska i Iran mają ponad 500 lat tradycji współpracy i dobrych relacji. Nasze kraje mogą się wzajemnie uzupełniać pod względem gospodarczym. Iran ma do zaoferowania współpracę dotyczącą głównie sektora energetycznego - ropa, gaz, produkty petrochemiczne. Polska jest dla nas atrakcyjna pod względem rozwoju produkcji przemysłowej, stoczniowej, górniczej, czy też jeśli chodzi o transfer technologii. Ważny jest też transport i logistyka towarów pomiędzy naszymi krajami, a jednym z najważniejszych jest zapewne transport morski - mówi Ramin Mehmanparast, ambasador Islamskiej Republiki Iranu w Polsce.
W czwartek Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy mają być doprecyzowane szczegóły współpracy.

- Nasze wzajemne relacje gospodarcze stale się rozwijają, a w niedługim czasie Polska ma być najważniejszym partnerem handlowym Iranu. Takie relacje już rozwijamy, np. jeśli chodzi o ropę naftową - twierdzi ambasador Mehmanparast.
Atlantas będzie największym tankowcem, jaki do tej pory zawinął do Naftoportu. Z uwagi na głębokość Cieśnin Duńskich, ograniczającą maksymalne dopuszczalne zanurzenie tankowców do 15 metrów, Atlantas przed wejściem na Bałtyk przeładuje ok. 700 tys. baryłek ropy na inny tankowiec w ramach operacji STS (ang. Ship-to-Ship transfer). Atlantas będzie największym tankowcem, jaki do tej pory zawinął do Naftoportu. Z uwagi na głębokość Cieśnin Duńskich, ograniczającą maksymalne dopuszczalne zanurzenie tankowców do 15 metrów, Atlantas przed wejściem na Bałtyk przeładuje ok. 700 tys. baryłek ropy na inny tankowiec w ramach operacji STS (ang. Ship-to-Ship transfer).

27 czerwca z głównego irańskiego terminalu eksportowego Kharg Island wypłynął tankowiec Atlantas z ładunkiem 2 mln baryłek ropy naftowej, którego odbiorcą jest Grupa Lotos. Atlantas jest spodziewany w Gdańsku w połowie sierpnia. Jak zapewnia irański ambasador, kontrakty dotyczące kolejnych dostaw są obecnie negocjowane.

W 2015 roku podpisano porozumienie między sześcioma światowymi mocarstwami a Iranem, ograniczające irański program nuklearny w zamian za złagodzenie sankcji wobec Teheranu. Otwarcie tamtejszego rynku może się przyczynić do zwiększenia potencjału wydobywczego naszych spółek - Lotosu, Orlenu, czy PGNiG.

Miejsca

  • Nauta S.A. Gdynia, Budowniczych 10
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (78) 2 zablokowane

  • Irańczycy to nie Arabowie tylko Persowie

    • 10 0

  • Browo NAUTA !
    Dlaczego Trójmiasto nic pisze , że Piotr S. znowu " uciekł "w związku z upadłością Północnej i ogromnymi problemami finansowymi wielu spółek z grupy . Identycznie zachował się kiedy doprowadził do problemów z tzw opcjami . Nie jest już prezesem tzw Holdingu i przewodniczącym rad nadzorczych w spółkach mających wielkie problemy finansowe . Ciekawe jaką propagandę wymyśli teraż Naczelny Związkowiec - I Sekretarz Komitetu ???

    • 38 1

  • Thumper

    zapomni o BH bo dostała co chciała, tak było zawsze ...

    • 0 0

  • (3)

    Jestem pracownikiem Nauty na stanowisku kierownika od kilku miesięcy, czy ktoś może powiedzieć czyim kumplem jest ten g*wniarz od BHP? Przecież on nie wie gdzie burta a gdzie rufa. Zapewne dostał się szczeniak po znajomości, może ktoś wie czyim znajomym jest ten koles

    • 6 3

    • (1)

      A ty wiesz dziadku? Wku....sz się bo karze ci w kasku po stoczni chodzić? Czy może dlatego bo wódy z kumplami się nie możesz spokojnie ożłopać jak to robiłeś w poprzednich zakładach???

      • 2 5

      • Nie pajacu, ja nie trzymam placa w tylku jak kierownik bhp, jestem w przemyśle stoczniowym kierownikiem od 20 lat, ale widze że Nauta robi dobrze tylko swoim.

        • 2 2

    • Ciesz sie, że ktos interesuje sie twoim bezpieczenstwem. Mozesz narzekac na bhp, ale gdy dojdzie do wypadku to wtedy zmadrzejesz.

      • 0 2

  • W latach 60-tych budowalismy statki dla Iranu

    Na jednym z nich pracowalem w Stoczni Komuny Paryskiej.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane