- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (35 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (68 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (57 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Iran zainteresowany statkami z naszych stoczni
Irańskie władze chcą współpracować z trójmiejskimi stoczniami. Chodzi o produkcję i remonty statków dla największego irańskiego armatora Islamic Republic of Iran Shipping Lines. Jego flota składa się obecnie ze 115 statków oceanicznych. W czwartek w Stoczni Remontowej Nauta podpisano porozumienie dotyczące podjęcia współpracy ze stroną polską.
- Dzięki temu porozumieniu Nauta rozpocznie współpracę z największym irańskim armatorem, który w swojej flocie posiada ponad sto różnego typu jednostek. Jest szansa na to, że zakład w Gdyni stanie się miejscem produkcji i remontu irańskich statków - twierdzi wiceminister Paweł Brzezicki z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Polska i Iran mają ponad 500 lat tradycji współpracy i dobrych relacji. Nasze kraje mogą się wzajemnie uzupełniać pod względem gospodarczym. Iran ma do zaoferowania współpracę dotyczącą głównie sektora energetycznego - ropa, gaz, produkty petrochemiczne. Polska jest dla nas atrakcyjna pod względem rozwoju produkcji przemysłowej, stoczniowej, górniczej, czy też jeśli chodzi o transfer technologii. Ważny jest też transport i logistyka towarów pomiędzy naszymi krajami, a jednym z najważniejszych jest zapewne transport morski - mówi Ramin Mehmanparast, ambasador Islamskiej Republiki Iranu w Polsce.
W czwartek Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy mają być doprecyzowane szczegóły współpracy.
- Nasze wzajemne relacje gospodarcze stale się rozwijają, a w niedługim czasie Polska ma być najważniejszym partnerem handlowym Iranu. Takie relacje już rozwijamy, np. jeśli chodzi o ropę naftową - twierdzi ambasador Mehmanparast.
27 czerwca z głównego irańskiego terminalu eksportowego Kharg Island wypłynął tankowiec Atlantas z ładunkiem 2 mln baryłek ropy naftowej, którego odbiorcą jest Grupa Lotos. Atlantas jest spodziewany w Gdańsku w połowie sierpnia. Jak zapewnia irański ambasador, kontrakty dotyczące kolejnych dostaw są obecnie negocjowane.
W 2015 roku podpisano porozumienie między sześcioma światowymi mocarstwami a Iranem, ograniczające irański program nuklearny w zamian za złagodzenie sankcji wobec Teheranu. Otwarcie tamtejszego rynku może się przyczynić do zwiększenia potencjału wydobywczego naszych spółek - Lotosu, Orlenu, czy PGNiG.
Miejsca
Opinie (78) 2 zablokowane
-
2016-07-28 21:28
I pier.... Nam bombe z dzwigu (2)
- 5 14
-
2016-07-28 22:10
powiedz to swojemu psychiatrze
uratujesz polskich robotników!
- 4 0
-
2016-07-29 04:31
wspolpraca
- 0 0
-
2016-07-28 21:42
(2)
Iran sponsoruje isis.nie,dziękujemy za muzułmanów w gdańsku
- 2 25
-
2016-07-28 22:10
chyba na niczym się nie znasz
a naukę pisania pobierałeś na memach?
- 7 0
-
2016-07-30 16:24
tak. szyicki iran sponsoruje sunnickie isis. gdzie to wyczytałeś? na zależnej czy wpotylice?
- 0 2
-
2016-07-28 21:43
Świetnie brawo !!!!
- 18 1
-
2016-07-28 21:48
Dobra wiadomość. Tak trzymać i życzę powodzenia !
- 16 1
-
2016-07-28 22:31
Cieszę się, że pracuję w Naucie. Są perspektywy. Super
- 18 5
-
2016-07-28 22:49
NASZYMI stoczniami?
To mamy jeszcze jakieś POLSKIE stocznie? Jestem w szoku.
- 8 12
-
2016-07-29 05:24
korzyści
TAK jeśli ma to przynieść korzyść naszemu krajowi !!
- 15 0
-
2016-07-29 10:59
przecież PiS gada że nie ma stoczni
- 2 10
-
2016-07-29 18:32
stocznia (3)
Nauta przejmie crist będzie budować nowe a u siebie będzie remontować ot co i PiS rozwiąże problem brawo
- 12 2
-
2016-07-29 20:26
stocznia (2)
ale wczesniej trzeba rozliczyc i ukarac marsjan za szkody jakie wyrzadzili w stoczniach.
- 3 1
-
2016-07-30 08:39
stocznie (1)
Rozliczyć trzeba Tuska i unie za zamkniecie bez jakiego kolwik pomysłu stocznie.sprzedaży za bezcen sprzętu i mienia po stoczniowego a po drugie trzeba było zobaczyć jak wyglądała stocznia po jej likwidacji a jak dzisiaj.
- 4 1
-
2016-07-30 20:01
dzisiaj
nie wyglada jak stocznia duzo pracy i pieniedzy trzeba wlozyc by nauta znow stala sie normalna stocznia a na poczatek oczyscic te stajnie augiaszowe z marsjan.
- 1 2
-
2016-07-29 20:56
Tak tak
Nowy kontrakt kasa popłynie a ciekawe ile pracownicy dostaną pewnie przysłowiowe gów.. kiedy to sie zmieni i upasieni prezesi firm zrozumieją ze siłą napędową każdej firmy jest pracownik i że należy go odpowiednio wynagradzać na normalnej umowie vistal crist nauta epg nie doceniają ludzi prezesi powinni jechać na szkolenie do Holandii Norwegii może by im coś zostało w tych pazernych głowach
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.