• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Iran zainteresowany statkami z naszych stoczni

Robert Kiewlicz
28 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines.
Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines.

Irańskie władze chcą współpracować z trójmiejskimi stoczniami. Chodzi o produkcję i remonty statków dla największego irańskiego armatora Islamic Republic of Iran Shipping Lines. Jego flota składa się obecnie ze 115 statków oceanicznych. W czwartek w Stoczni Remontowej Nauta podpisano porozumienie dotyczące podjęcia współpracy ze stroną polską.



- Dzięki temu porozumieniu Nauta rozpocznie współpracę z największym irańskim armatorem, który w swojej flocie posiada ponad sto różnego typu jednostek. Jest szansa na to, że zakład w Gdyni stanie się miejscem produkcji i remontu irańskich statków - twierdzi wiceminister Paweł Brzezicki z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Polska i Iran mają ponad 500 lat tradycji współpracy i dobrych relacji. Nasze kraje mogą się wzajemnie uzupełniać pod względem gospodarczym. Iran ma do zaoferowania współpracę dotyczącą głównie sektora energetycznego - ropa, gaz, produkty petrochemiczne. Polska jest dla nas atrakcyjna pod względem rozwoju produkcji przemysłowej, stoczniowej, górniczej, czy też jeśli chodzi o transfer technologii. Ważny jest też transport i logistyka towarów pomiędzy naszymi krajami, a jednym z najważniejszych jest zapewne transport morski - mówi Ramin Mehmanparast, ambasador Islamskiej Republiki Iranu w Polsce.
W czwartek Stocznia Remontowa Nauta podpisała pierwsze porozumienie dotyczące budowy i remontu jednostek dla państwowego armatora - Islamic Republic of Iran Shipping Lines. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy mają być doprecyzowane szczegóły współpracy.

- Nasze wzajemne relacje gospodarcze stale się rozwijają, a w niedługim czasie Polska ma być najważniejszym partnerem handlowym Iranu. Takie relacje już rozwijamy, np. jeśli chodzi o ropę naftową - twierdzi ambasador Mehmanparast.
Atlantas będzie największym tankowcem, jaki do tej pory zawinął do Naftoportu. Z uwagi na głębokość Cieśnin Duńskich, ograniczającą maksymalne dopuszczalne zanurzenie tankowców do 15 metrów, Atlantas przed wejściem na Bałtyk przeładuje ok. 700 tys. baryłek ropy na inny tankowiec w ramach operacji STS (ang. Ship-to-Ship transfer). Atlantas będzie największym tankowcem, jaki do tej pory zawinął do Naftoportu. Z uwagi na głębokość Cieśnin Duńskich, ograniczającą maksymalne dopuszczalne zanurzenie tankowców do 15 metrów, Atlantas przed wejściem na Bałtyk przeładuje ok. 700 tys. baryłek ropy na inny tankowiec w ramach operacji STS (ang. Ship-to-Ship transfer).

27 czerwca z głównego irańskiego terminalu eksportowego Kharg Island wypłynął tankowiec Atlantas z ładunkiem 2 mln baryłek ropy naftowej, którego odbiorcą jest Grupa Lotos. Atlantas jest spodziewany w Gdańsku w połowie sierpnia. Jak zapewnia irański ambasador, kontrakty dotyczące kolejnych dostaw są obecnie negocjowane.

W 2015 roku podpisano porozumienie między sześcioma światowymi mocarstwami a Iranem, ograniczające irański program nuklearny w zamian za złagodzenie sankcji wobec Teheranu. Otwarcie tamtejszego rynku może się przyczynić do zwiększenia potencjału wydobywczego naszych spółek - Lotosu, Orlenu, czy PGNiG.

Miejsca

  • Nauta S.A. Gdynia, Budowniczych 10
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (78) 2 zablokowane

  • I pier.... Nam bombe z dzwigu (2)

    • 5 14

    • powiedz to swojemu psychiatrze

      uratujesz polskich robotników!

      • 4 0

    • wspolpraca

      • 0 0

  • (2)

    Iran sponsoruje isis.nie,dziękujemy za muzułmanów w gdańsku

    • 2 25

    • chyba na niczym się nie znasz

      a naukę pisania pobierałeś na memach?

      • 7 0

    • tak. szyicki iran sponsoruje sunnickie isis. gdzie to wyczytałeś? na zależnej czy wpotylice?

      • 0 2

  • Świetnie brawo !!!!

    • 18 1

  • Dobra wiadomość. Tak trzymać i życzę powodzenia !

    • 16 1

  • Cieszę się, że pracuję w Naucie. Są perspektywy. Super

    • 18 5

  • NASZYMI stoczniami?

    To mamy jeszcze jakieś POLSKIE stocznie? Jestem w szoku.

    • 8 12

  • korzyści

    TAK jeśli ma to przynieść korzyść naszemu krajowi !!

    • 15 0

  • przecież PiS gada że nie ma stoczni

    • 2 10

  • stocznia (3)

    Nauta przejmie crist będzie budować nowe a u siebie będzie remontować ot co i PiS rozwiąże problem brawo

    • 12 2

    • stocznia (2)

      ale wczesniej trzeba rozliczyc i ukarac marsjan za szkody jakie wyrzadzili w stoczniach.

      • 3 1

      • stocznie (1)

        Rozliczyć trzeba Tuska i unie za zamkniecie bez jakiego kolwik pomysłu stocznie.sprzedaży za bezcen sprzętu i mienia po stoczniowego a po drugie trzeba było zobaczyć jak wyglądała stocznia po jej likwidacji a jak dzisiaj.

        • 4 1

        • dzisiaj

          nie wyglada jak stocznia duzo pracy i pieniedzy trzeba wlozyc by nauta znow stala sie normalna stocznia a na poczatek oczyscic te stajnie augiaszowe z marsjan.

          • 1 2

  • Tak tak

    Nowy kontrakt kasa popłynie a ciekawe ile pracownicy dostaną pewnie przysłowiowe gów.. kiedy to sie zmieni i upasieni prezesi firm zrozumieją ze siłą napędową każdej firmy jest pracownik i że należy go odpowiednio wynagradzać na normalnej umowie vistal crist nauta epg nie doceniają ludzi prezesi powinni jechać na szkolenie do Holandii Norwegii może by im coś zostało w tych pazernych głowach

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane