• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po nabrzeżu T2 czas na nowe zaplecze intermodalne w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Deepwater Container Terminal Gdańsk ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2. Chodzi o 18 ha powierzchni terminalowych.



Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?

- Inwestycje związane są z poszerzeniem terenu terminalu o nowe place składowe, zakupem nowego sprzętu terminalowego, a także modernizacją bocznicy kolejowej. Projekt przyjął roboczą nazwę T2b, także ze względu na to, że ostateczna decyzja o jego realizacji i kształcie zapadnie po ogłoszeniu wyników postępowania o udzielenie DCT pomocy publicznej - mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT Gdańsk.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk. W ramach tego projektu w ub. roku otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów, które jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Do tego 15 w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych eRTG, wspomaganych w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych. Projekt T2 to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Teraz prace mają dotyczyć terenu dotychczas niezagospodarowanego, znajdującego się za nową infrastrukturą. Przetarg dotyczy prac projektowych i przeprojektowania, ponieważ DCT już dysponuje wcześniejszymi planami, które obecnie wymagają zmian, ponieważ pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe. Jeśli projekt będzie realizowany w pełnym zakresie to jego kluczowym elementem będzie zakup dodatkowych suwnic nabrzeżowych oraz rozbudowa bocznicy kolejowej o kolejne stanowiska do obsługi pociągów, wydłużenie istniejących bocznic oraz zainstalowanie nowoczesnych suwnic.

- Potwierdza to nacisk, jaki DCT kładzie na rozwój transportu intermodalnego - dodaje Adam Żołnowski.
Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Miejsca

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • Uwaga. (1)

    Sprzedam na górę wszystkich operatorów.

    • 3 2

    • za późno

      Już wszystkich sprzedali ci przy których milkną rozmowy nawet te o pogodzie.

      • 8 0

  • (2)

    A może by tak zrobili parking dla tych aut co muszą czekać bo niema wolnych okienek czasowych , a nie ten płatny po godzinie .

    • 6 1

    • Parking ?

      Parking jest dla aut osobowych ..... i dla zarządu - a dla nas poco ...?. przecież dct ma grzies przewoźników i spedytorów

      • 4 2

    • Te magnes to nie ten artykuł i nieplacz ze stoisz w DCT tylko niech pryncypal placu tobie uciwe pieniadze i diety.

      • 1 1

  • Dramat ...... jak najdalej od tego terminala

    • 9 5

  • Cyrk

    • 8 3

  • Brawo DCD Gdańsk

    Czytam komentarze i wynika że zostali zatrudnieni w firmie sami fachowcy, specjaliści w swoim fachu iraz z rozległą wiedzą odnośnie zarządzania całą firmą i każdym procesem oddzielnie.

    • 3 6

  • kilku januszy (1)

    wyautowali za pijaństwo i potem bredzą na forach.
    Trzeba było nie pić to nie te czasy.

    • 11 13

    • ...

      Nie ma to jak wybielac rzeczywistość. Najlepiej tych co negatywnie komentuja sytuacje w tym zakladzie pracy sprowadzic do miana pijakow o cpunow. Zal mi Ciebie czlowieczku. Szkoda ze najwiecej cpunow w dodatku bez szkoly pracuje na drugim piętrze prawda kolego? :D

      • 10 4

  • Spszedam kołpaka (1)

    Spszedam jednego kołpaka, chyba od beemwu 16. Oferta ograniczona czasowo, kto pirszy ten lipszy. Gratis dożucę filipińczyka. Dużo robi mało je. No i jeszcze kołpaka wyczyści.

    • 1 1

    • Sprzedawcy

      Sami sprzedawcy w tej firmie

      • 1 0

  • Brawo Dct! (4)

    Ciesza mnie tskie infirmacje! zal, ze wsrod komentarzy sa tylko te, ktore pracodawcę krytykuja. Dct ma renome na rynku, jest solidnym pracodawca, a niektorym sie wydaje, ze beda placic za nic nie robienie. co do kregoslupow, bo to chyba ta nieliczna grupe narzeczaczy boli- gdzie mielibyscie lepiej? popracujcie na budowie, zobaczycie, co oznaczaja prawdziwe warunki pracy. zal czytac Waszych komentarzy, zamiast sie cieszyc z sukcesow firmy, tylko krytykujecie,! z tego co wiem, jest umowa o prace, wszystko placa, jakieś benefity, chyba az tak zle nie jest? wszyscy tam pracujecie, a jak tylko firma cos wypusci do sieci to las narzeczaczy! czytam to i mam wrazenue, ze pisze to jakas mala grupa sfrustrowanych ludzi. zal, zal , zal....

    • 7 16

    • To dlaczego cie tu jeszcze nie ma skoro uważasz że jest tak wspaniale. Zapraszamy

      • 8 5

    • Zatrudnij sie to zobaczysz i przekonasz sie ze kolorowo nie jest

      • 9 3

    • Tak to te płaczki co im się nie chce pracować i tam przychodzą za kare.Tak jak poziomka .A tam jest jak w przedszkolu.

      • 5 0

    • bo normalnym niechce sie pisac tutaj , ale co ja wiem z tego co wiesz , to na bank racja haha

      wazne ze juz cos slyszales i wiesz :)) i kogo ma byc zal ?,, ale z tego co wiem :) hehe r********es system,,pozdrawiam Tomasz

      • 0 0

  • Koledzy z dct (4)

    A ile u was na start dają bo się zastanawiam , bo niby biedronka ładnie oferuje od 3000-4600 na magazyniera no i LIDL też wystawił ulotki na start po 3000 zł

    • 7 2

    • kierowca na starcie 2840

      • 4 0

    • acha (1)

      no to skoro w porcie już na starcie płace są niższe niż w sklepie spożywczym to się nie dziwie że narzekacie

      • 11 2

      • 2.860 brutto na start

        • 3 1

    • W dct masz 3000 na rękę. A tam chyba brutto

      • 1 2

  • Sukces? M

    Słowo obce typowemu Polakowi :D

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane