• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prime Car Management szykuje pierwszą ofertę publiczną i debiut na GPW

erka
11 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Masterlease działa w Polsce od 2001 roku, ale historia powstania spółek, które występują pod tą nazwą, sięga lat 90. Od kwietnia 2010 roku właścicielem Grupy Masterlease jest spółka Fleet Holdings SA z siedzibą w Luksemburgu, bezpośrednio kontrolowana przez Fleet Uno S.a r.l., w której głównymi udziałowcami są: Abris CEE Mid-Market Fund LP, QIC Private Equity Fund oraz Accession Mezzanine Capital II L.P.


Masterlease działa w Polsce od 2001 roku, ale historia powstania spółek, które występują pod tą nazwą, sięga lat 90. Od kwietnia 2010 roku właścicielem Grupy Masterlease jest spółka Fleet Holdings SA z siedzibą w Luksemburgu, bezpośrednio kontrolowana przez Fleet Uno S.a r.l., w której głównymi udziałowcami są: Abris CEE Mid-Market Fund LP, QIC Private Equity Fund oraz Accession Mezzanine Capital II L.P.

Prime Car Management, spółka dominująca Grupy Masterlease, ogłosiła, że zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną i ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie jedynym akcjonariuszem spółki jest Fleet Holdings SA z siedzibą w Luksemburgu. Spółka ma przeprowadzić ofertę w pierwszym kwartale 2014 r.


Jerzy Kobyliński, prezes Grupy Masterlease. Jerzy Kobyliński, prezes Grupy Masterlease.

Planowana oferta oraz dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych, są uzależnione od uzyskania wszystkich niezbędnych zezwoleń - wydania decyzji przez Komisję Nadzoru Finansowego, decyzji w zakresie rejestracji akcji spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW. Po zakończeniu planowanej oferty, akcjonariusz sprzedający pozostanie większościowym akcjonariuszem spółki, z udziałem powyżej 50 proc. w kapitale zakładowym. Akcje należące do akcjonariusza sprzedającego będą objęte umową zakazu sprzedaży akcji typu "lock-up" na okres 360 dni.

Spółka Prime Car Management SA, której akcje mają być przedmiotem planowanej oferty, jest jednostką dominująca grupy kapitałowej działającej na rynku flotowym pod marką Masterlease. W skład grupy kapitałowej wchodzą spółki: Futura Leasing SA, Masterlease oraz Futura Prime.

Grupa Masterlease świadczy w Polsce usługi leasingowe i usługi zarządzania flotą, tj. car fleet management. Pod względem liczebności floty pojazdów Grupa jest jednym z liderów na rynku usług zarządzania flotą w Polsce oraz jednym z wiodących podmiotów świadczących usługi leasingowe. Flota Grupy Masterlease obejmująca usługi leasingu i usługi CFM liczy prawie 23,5 tys. pojazdów. W roku 2013, Grupa Masterlease sfinansowała ponad 8,3 tys. samochodów o wartości przekraczającej 520 mln zł. Dzięki temu uzyskała przychody w wysokości 557 mln zł oraz zysk brutto w kwocie 59 mln zł. Udział rynkowy Masterlease wynosi 13,5 proc.

Masterlease działa w Polsce od 2001 roku, ale historia powstania spółek, które występują pod tą nazwą, sięga lat 90. Wówczas Futura Leasing SA założona w Gdańsku w roku 1995 zaczęła zdobywać rynek lokalny, a następnie rozwijać się w szybkim tempie. Wraz z rozwojem rynku zaistniała potrzeba stworzenia nowego podmiotu oferującego usługi wynajmu długoterminowego pojazdów. W 1999 roku powstała spółka Prime Car Management, która była jednym z prekursorów na polskim rynku. W czerwcu 2001 roku międzynarodowy koncern finansowy (GMAC Financial Services) przyjął w swoje struktury obie spółki, które od tego czasu występują pod wspólną nazwą handlową Masterlease.

W roku 2010 do grupy dołączyła Masterlease Sp. z o.o. Od kwietnia 2010 roku właścicielem Grupy Masterlease jest spółka Fleet Holdings SA z siedzibą w Luksemburgu, bezpośrednio kontrolowana przez Fleet Uno S.a r.l., w której głównymi udziałowcami są: Abris CEE Mid-Market Fund LP, QIC Private Equity Fund oraz Accession Mezzanine Capital II L.P.

Grupa Masterlease specjalizuje się w leasingu samochodów do 3,5 ton, współpracuje z blisko 1000 punktów serwisowych na terenie całego kraju. Spółka w swojej centrali oraz 16 oddziałach zatrudnia ponad 100 pracowników.
erka

Miejsca

Opinie (18) ponad 10 zablokowanych

  • To jakiś żart. ? Za chwilę na giełdę pójdzie mój warzywniak

    To jakiś żart. ? Za chwilę na giełdę pójdzie mój warzywniak

    • 19 4

  • Powodzenia im życzę

    • 8 10

  • Jesteśmy liderami ble,ble,ble

    tekst jak w ogłoszeniu o pracę na kierownika sieciowego stoiska z epapierosami

    • 22 4

  • A Twój warzywniak uzyskał zysk brutto za 2013r. 59 mln? (1)

    Jak tak to nie ma problemu, a jak nie to nie zabieraj głosu w tematach, w których nie masz nic sensownego do napisania.

    • 14 11

    • Zakład, że od 2015 będą same straty?

      Tak wygląda większość debiutów na GPW - na papierze zysk, a potem dno.

      • 7 3

  • leasing dla ubogich? (1)

    zwiazek polskiego leasingu publikuje ciekawe statystyki - owszem cala grupa masterlease jest w pierwszej 10 (pcm jako spolka grupy nie wystepuje) ale jezeli przeanalizowac wartosc per sztuki to gorszy jest tylko ing lease na 30 spolek uwzglednionych w rankingu - oznacza to ni mniej ni wiecej ze leasinguja duzo drobnicy - srednia wartosc auta osobowego to niecale 63 tys. - czyli golas z kratka segmentu C co najwyzej

    • 6 1

    • No i co z tego?

      Leasingują dużo. I przy tej ilości jest efekt skali przy niewielkiej marży. Znaczy jest zysk. Taka specyfika. Coś jak FMCG przy detalu. To źle?

      • 7 0

  • Na co?

    Może będą spłacać obligacje?

    • 3 1

  • Nigdy więcej umowy z Prime Car, Masterlease czy jak się jeszcze przezwą

    Jak byli finansowania i powiązani z GM to jeszcze miało to sens. Teraz to tylko kasa, kasa, kasa (...).

    • 5 4

  • Płać terminowo to nikt Cię nie będzie dymać na 50 zł... (3)

    ciekawe, że najwięcej narzekają zawsze Ci co mają problem z terminowym wnoszeniem opłat leasingowych. Podpisujesz umowę to jej przestrzegaj, a jak tego nie robisz to do kogo masz pretensje?

    • 10 3

    • (1)

      Nie chodzi jedynie o terminowe płacenie. Liczą sobie za każdy bzdet. Szczególnie upierdliwy jest haracz na przekazanie mandatu z fotoradaru.

      • 0 2

      • To również jest zawarte w umowie ! Umowę trzeba czytać !

        • 1 0

    • 123

      Racja tylko przy prowadzeniu dzialalnosci,raz jest lepiej ,a raz gorzej i nie koniecznie z winy wlasciciela.Mi naliczyli ok 500-700zl kary za telefon z zew. firmy windykacyjnej z informacja ze jak nie zaplace do konca dnia zalegosci to zabieraja auto,w tym przypadku kara wynioslaby juz ok 1500zl-1700zl.Wiem ze sa to ich pieniadze ale troche przesadzaja.Leasing juz splacony i na chwile obecna firma masterlease z wziecia kolejnego mnie wyleczyla.Pozdawiam

      • 1 2

  • (1)

    Najbardziej z tej firmy to lubię taką panią z recepcji. Proszę mi wierzyć, nawet taka osoba potrafi skutecznie zniechęcić klienta. Jakoś tak uparcie grzeczny personel lubię.Pani permanentnie zapomina ,że egzystuje właśnie dzięki tym natrętom z drugiej strony lady.

    • 6 3

    • Uderz w stół a nożyce się odezwą.Dotyczy minusa.

      • 0 1

  • Warto kupić auto pokontraktowe ??? (2)

    Pytanko do znawców tematu?

    • 3 2

    • Warto, tylko trzeba się ubiegać o historię auta...

      • 1 0

    • dobra wiarygodna firma, w to wchodze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane