• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Professor Why wygrał światowy finał Creative Business Cup

VIK
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii. CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii.

Gdańska firma CTAdventure wygrała Creative Business Cup 2014, czyli konkurs na najlepszą firmę kreatywną na świecie. Najlepszym produktem okazała się gra komputerowa łącząca elementy edukacji i zabawy - Professor Why. Finał odbył się w środę 19 listopada w Kopenhadze. Nagrodę wręczył sam następca tronu królestwa Danii, książę Fryderyk.


Czy udział w konkursach może pomóc startującym w biznesie?


Organizatorem CBC jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Aby trafić do finału trzeba było pomyślnie przejść eliminacje na szczeblu krajowym. Polskim organizatorem konkursu jest Inkubator Starter. W finale projekty z 52 krajów oceniało międzynarodowe jury, w którego skład wchodzili ludzie biznesu tacy jak Christian Stadil - Thornico A/S, Stiven Kerestegian Ganarillas - LEGO, Flavia Simon z Google, Håkan Nordkvist - IKEA i Amy Cosper - redaktor naczelny Entrepreneur Magazine.

- Jury doceniło zaproponowane przez nas nowe podejście do edukacji, a przede wszystkim do nauki przedmiotów ścisłych - mówi Mateusz Marmołowski z CTAdventure. - Opracowany przez nas program do nauki takich przedmiotów jak chemia, fizyka, matematyka wykorzystuje nowoczesną technologię rozszerzonej rzeczywistości, co pozwala zaangażować użytkowników w kreatywny proces nauczania. Rozszerzona rzeczywistość, na której bazuje gra, to technologia, która po raz pierwszy pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym, co zwłaszcza w edukacji umożliwia pokonanie wielu barier, kosztowych, czy bezpieczeństwa.

Dla kogo jest ten konkurs? Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany.

Wraz z tytułem do rąk zwycięzców trafi nagroda w wysokości 20 000 dolarów oraz możliwość uczestniczenia w Global Entrepreneurship Congress w Mediolanie w marcu przyszłego roku.

Drugie miejsce w konkursie Creative Business Cup zdobyła firma GIGI BLOKS Ltd. z Łotwy, zdobywcą trzeciego miejsca jest PockerSky z Austrii. Nagrody specjalne za pomysły kreatywne otrzymały także Zikto z Korei Południowej, Bitbrain Technologies with Ussens z Hiszpanii, Original Unverpackt z Niemiec oraz Voiceitt z Izraela.

Założyciele CTAdventure, Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski, gdy w 2013 roku zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Tak stworzyli swój pierwszy produkt - grę edukacyjną Professor Why, której sprzedaż ruszyła. Ich inicjatywa została doceniona na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku w maju 2014, a gra zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów, oraz nagrodę publiczności.
VIK

Miejsca

Opinie (21)

  • Jeden z pomysłów, które ładnie wyglądają na konferencjach i rzutnikach, ale nauczania to z tego nie będzie.

    Seriously, co wnoszą te karty i cała AR?

    Lukier. Wiara w to, że 'dzieci' będą bardziej zaangażowane jest chyba tylko wiarą. Przez godzinę nowość, a potem przychodzi proza....

    Jak to ma działać? Kupuję dziecku, sadzam przed komputerem i mówię 'ucz się'? To ma być alternatywa dla szkoły? To jest dla uczniów słabych czy wybitnie zainteresowanych??

    Edukacja jest bardzo trudnym tematem. Ciekaw jestem jakie doświadczenie w pracy z młodzieżą mają właściciele firmy chcący rewolucjonizować edukację.

    • 4 4

  • wspaniale

    cieszmy się sukcesem

    • 3 1

  • Gratulacje:)

    czy można już z Wami współpracować w zakresie reklamy? Przydałoby się na stronę coś fajnego

    • 1 1

  • Super :) Gratulacje:)

    • 3 1

  • G r a t u l a c j e

    Super brawo dla chłopaków !!!!!

    • 4 2

  • Czy może mi ktoś kompetentny wyjaśnić ?

    Piszecie tu, że ta firma jest z Gdańska i super, natomiast sam osobiści widziałem, co prezentowali pracownicy "Wymyślona w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia gra edukacyjna, z której na co dzień korzystają mali naukowcy, uczniowie szkół i goście Centrum Nauki Experyment, została doceniona na tegorocznym finale międzynarodowego konkursu Creative Business Cup w Kopenhadze".

    Mogę się zgodzić, ze mogą pracować w Gdańsku i Gdyni (i nie tylko), ale pod tym artykułem jest tylko Gdańsk.

    Gdzie więc jest rzetelność dziennikarska w końcu trojmiasta.pl?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane