• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: droga - tak, terminal - nie wiadomo

Robert Kiewlicz
11 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 19:00 (12 stycznia 2010)
Konsorcjum firm Budimex-Dromex i Doraco wygrało pod koniec lutego 2009 roku przetarg na budowę nowego terminala pasażerskiego. Konsorcjum firm Budimex-Dromex i Doraco wygrało pod koniec lutego 2009 roku przetarg na budowę nowego terminala pasażerskiego.

Umowa na budowę drogi kołowania w Rębiechowie została już podpisana, natomiast wciąż nie wiadomo co z terminalem. Być może nie zostanie on wybudowany przez konsorcjum Budimex i Doraco.



Czy rozbudowę gdańskiego lotniska uda się zakończy do czasu Euro 2012?

Zarząd Potu Lotniczego podpisał właśnie umowę z firmą Skanska dotyczącą budowy nowej drogi kołowania. To oficjalne rozpoczęcie inwestycji wartej prawie 45 mln zł. Nowa droga kołowania ma być gotowa w ciągu najbliższych 16 miesięcy.

- Pozwoli to na zwiększenie przepustowości Portu Lotniczego Gdańsk z 12 na 30 operacji lotniczych na godzinę ( lądowanie, kołowanie i start) - mówił Wojciech Płotka, kierownik działu inwestycji strategicznych gdańskiego lotniska. - Do 2012 roku chcemy dokonywać 33 tys. takich operacji rocznie i obsługiwać 2,5 mln pasażerów.

Poza nową drogą kołowania w planach inwestycyjnych lotniska jest też budowa płyty postojowej, systemy monitoringu hałasu i odprowadzania wód opadowych, nowy budynek dla straży granicznej i służb celnych, droga patrolowo techniczna, płyta do odladzania, a przede wszystkim nowy terminal pasażerski mogący obsłużyć nawet do 5 mln pasażerów rocznie.

Przetarg na budowę terminala wygrało jeszcze w ubiegłym roku konsorcjum Budimex i Doraco, które zaoferowało najniższą cenę - 153 mln zł netto (186 mln zł z VAT-em). Firma Warbud oprotestowała jednak przetarg. Nic to jednak nie dało, ponieważ zarząd gdańskiego portu lotniczego protest odrzucił. Warbud jednak nie odpuścił i skorzystał z jeszcze jednej możliwości przewidzianej w prawie.

-Złożyliśmy kolejne odwołanie, do Urzędu Zamówień Publicznych - poinformowała nas Anna Suchocka z działu PR Warbudu. - We wtorek odbędzie się pierwsze posiedzenie w tej sprawie.

Odwołanie rozpatruje zespół trzech arbitrów wyznaczonych z listy prowadzonej przez prezesa UZP. Wyznaczani są oni w drodze komputerowego losowania.

Zespół najpierw rozstrzyga kwestie formalne na posiedzeniu niejawnym. Następnie otwiera jawną rozprawę w celu merytorycznego rozpatrzenia zarzutów podniesionych w odwołaniu. Wydając wyrok zespół oddala lub uwzględnia odwołanie. Uwzględniają odwołanie UZP może nakazać powtórzenie przetargu przez zamawiającego, albo go unieważnić. Wynik sprawy powinien być znany pod konie stycznia.

Aktualizacja 12.01 godz. 19:00: Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest firmy Warbud, w związku z czym zwycięzcą przetargu na budowę terminalu jest konsorcjum Budimex-Doraco.

Rok 2009 na lotnisku w Rębiechowie

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył w całym 2009 roku 1 910 456 pasażerów. Od czerwca 2009 roku wzrost ruchu pasażerskiego w Gdańsku nabierał coraz większej dynamiki, owocując w listopadzie wzrostem na poziomie 12,1 proc., a w grudniu na poziomie 11,3 proc.. Spośród 9 nowych regularnych połączeń lotniczych uruchomionych w minionym roku, aż 7 przypadało na ostatnie dwa miesiące roku 2009. Są to połączenia do Dusseldorfu-Weeze i Edynburga (Ryanair), Paryża-Beauvais, Eindhoven, Bergen i Mediolanu-Bergamo (WizzAir) oraz Poznania (Jet Air). W tym roku niemieckie linie lotnicze Lufthansa ogłosiły otwarcie nowego - już trzeciego - połączenia z Gdańska, tym razem do Dusseldorfu.

Miejsca

Opinie (133) 5 zablokowanych

  • czy dach specjalnie ma kształt litery W? a co będzie jak sie patron zmieni? przebudowa dachu?

    • 2 4

  • trzymam kciuki za warbud, oby im się udało !

    • 4 4

  • Muł i widorosty - czyli dno

    Terminal potrzebny od zaraz !!! Jak nie odlecą dwa samoloty to ten kurnik pęka w szwach. A o infrastrukturze gastronomicznej i handlowej to szkoda pisać.

    • 4 1

  • Panie prezesie Marczyński (3)

    trzeba było budowac z wizja jak się pana pytali studenci w 99 czemu taki mały to mówił pan że nie ma potrzeby na większy bo studium ppracowania nie przewiduje wzrostu ruchu lotniczego i rękawy nie potrzebne. Za co wy bierzecie pieniadze na tych uczelniach naukowcy od bożej łaski; "krokodyle życie - Małe rączki do roboty duże gęby do gadania " Gratuluje wizji i strategi rozwoju. Co 10 lat budowac nowy terminal. NIemcy jak budowali obwodnice berlina od razu po 3-4 pasy położyli aby za 10 lat nie dobudowywać a my.... kolesie kumple i stołki. Wstyd mi że ten dzielny naród tak cierpi przez podstarzałych menadzerów bez wizji.

    • 27 5

    • panie Machczynski

      • 0 0

    • sprostowanie (1)

      Po pierwsze nie prezes Machczyński rządził lotniskiem w 1999 roku, po wtóre obecny terminal został oddany w 1997 roku. Tak więc miernoto z krótką pamięcią jak piszesz to pisz prawdę.

      • 0 3

      • sam jesteś miernota czytajk nie pisze że był wtedy prezesem tylko wysokiej klasy wykładowca transportu lotniczego na Uniwersytecue gdańskim teraz widac jakiech lotów ;) heheh byłem kiedyś u rektora UG to wiem jakie mają programy i na czym pracuja ci wszyscy eksperci przeciez to DOS-owskie muzeum i oni ucza innych jak ich własne programy kadrowe płacowe ewidencyjne to relikty przesłości ......nie pamietasz już że był zaangażowany w ten projekt i go opiniował. A tam sie znalazł z łapanki na ulicy czy z politycznego wyboru ? ;) oj słaba twoja pamieć gdanska

        • 2 0

  • co to za rozbudowa z 3 do 5 mln (3)

    10 lat przygotowań, 5 lat szukania pieniędzy i nagle rozbudowa na pół gwizdka z 3 do 5 mln-to co to za rozbudowa. Będzie tak że kiedy się skończy wreszcie rozbudowę Rębiechowa i uruchomi kolej matropolitalną, trzeba będzie od nowa rozbudowywać, bo okaże się że jest za mała przepustowość. Tak było z modernizacją w 1997-99 obwodnicy Trójmiasta.Po kilku latach okazało się że powinien być wybudowany jeszcze jeden pas ruchu w każdą stronę bo nie przewidziano że będzie zwiększony tranzytowy ruch Tirów. I mamy to co mamy. W tym Gdańsku za rzadów Adamowicza żadna inwestycja nie może być zrealizowana w terminie i z rozmachem tak jak zakładały pierwotne plany.
    Dlaczego tak się dzieje????????????????????????????????????????

    • 22 3

    • a widziałeś żeby małpa pisała poematy??

      • 4 0

    • tak jest w całej Polsce

      • 2 2

    • Machczyński prezesem i wszystko jasne

      • 2 0

  • ludzie !!!!!!!

    Czy w Gdańsku musi byc tak idiotycznie albo bzdury albo straszenie a tak wogóle bezmyślność i idiotyzm

    • 7 1

  • Pablo

    Mół to jest mół

    • 2 1

  • Kosakowo

    • 2 8

  • Kosakowo (4)

    Lepiej dać kasę na mega lotnisko w Kosakowie. Każda szanująca się metropolia ma co najmniej dwa lotniska. Dajcie nam garstkę cywilizacji!

    • 4 11

    • to dawaj kasę

      • 2 0

    • czyli w polsce nie ma ani jednej metropolii wg. ciebie?

      • 2 0

    • (1)

      A to ciekawe. Wiesz, ile jest lotnisk w promieniu 50 km od Barcelony?

      • 1 2

      • O, banda głupków dorwała się do klikania minusów.
        Podpowiem Wam - w promieniu 50 km od Barcelony jest tylko jedno lotnisko.

        • 1 0

  • nie wszyscy przylecą samolotami:-) spora część kibiców przyjedzie autobusami, już widze ich radosne miny kiedy będą wysiadali (4)

    na dworcu PKS w gdańsku potem tylko przejście tunelem na przystanek tramwajowy w kierunku BA i satysfakcja gwarantowana

    • 31 5

    • dobre, (1)

      taki urban-survival.

      • 6 1

      • w związku z przewidywanym tłokiem przy dwóch WC na lotnisku proponuję umieścić napis (w kilku językach): najbliższe WC galeria

        bałtycka

        • 15 2

    • buda menelu buda!~!~!

      • 1 5

    • mało mnie obchodzi kto czym i jak przyjedzie bo to jest budowane dla nas a nie dla paru czopków co przyjadą na euro na kilka

      dni...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane