- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (137 opinii)
- 2 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (46 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (78 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (131 opinii)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Ulubione gazety klientów stacji Lotosu
Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i "Wprost".
Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.
Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.
- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.
Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca
Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.
Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.
Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.
Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.
Miejsca
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-09 11:40
PiSowskich paszkwili nie czytam!!! (2)
Tylko Angora!
- 6 4
-
2017-01-09 12:27
angora to takie małe - futerkowe?
- 1 0
-
2017-01-09 12:16
Czytaj dalej Wyborczą...
- 1 2
-
2017-01-09 06:12
(4)
Nic nie kupuję na stacji poza paliwem. Wszędzie pierdzielą, że drodo i coraz drożej, a tu nagle odkrycie miesiąca - najdroższe możliwe miejsce do zakupów. Na to wszystko jeszcze hod-dog z musztardą i płyn do spryskiwaczy nachalnie wciskamy za każdym razem.
- 181 4
-
2017-01-09 10:11
(2)
Pracowałem to wiem :)
Cena za płyn do spryskiwaczy 30zl cena zakupu 7zl.
Cena za energetyka 5zl cena zakupi 0,7gr
Spi...am ze stacji jak widzę cysternę bo chce by mój samochód jeszcze pojeździł ... I radzę wam to samo.- 5 0
-
2017-01-09 12:13
a czemu jak widzisz cysternę? (1)
Nie kumam..
- 3 0
-
2017-01-09 12:27
Może Stachu że szlugiem w pysku przy tych oparach czeka aż naleje
- 1 1
-
2017-01-09 09:35
ale ten schemat funkcjonuje od lat.... jak na poczcie, mydełko- srełko, znicze, hot-dogi
kolejka bo zbieracze punktów okupują kasy i to bez różnicy czy Lotos Orlen czy BP
Ale pana redaktora jednak zmartwiło to, że sprzedaż Wyborczej i Njusłika spadła, bo pojawiły się inne gazety , o rany Boskie, pewnie pisowskie i jak tu żyć ?- 6 7
-
2017-01-09 12:21
Reżim towarzysza Konusa w natarciu . PiS=PZPR tak sądzę :)
- 10 2
-
2017-01-09 12:16
Dobra wiadomość, takie tytuły należy promować a nie jakieś brukowce
Spośród wymienionych moje ulubione to "w Sieci" i "Do Rzeczy"
- 5 12
-
2017-01-09 08:34
Preferencje czytelników prasy są stałe? (6)
Dziwna sprawa... Nakład Gazety Wyborczej spadł w ciągu ostatniej dekady o ponad 60%: w 2005 było to ok. 439 tys., w maju 2015 ok.163 tys.
Czytelnicy chyba więc po prostu wymierają, jeśli ich preferencje są stałe.- 15 17
-
2017-01-09 12:02
no patrz a ile teraz zapisanych jest do solidarności?
- 1 0
-
2017-01-09 09:03
a której prasie papierowej nie spadło? (1)
Teraz ludzie czytają wiadomości w Internecie.
- 9 1
-
2017-01-09 11:56
Tak, to prawda, ale spadek sprzedaży Gazety Wyborczej jest rekordowy i lawinowy, żaden z tytułów nie poleciał tak bardzo w czasie dziesięciu lat.
- 2 2
-
2017-01-09 10:39
PiS zakazał prenumeraty w urzędach
Oto dlaczego jest spadek
- 1 2
-
2017-01-09 08:42
Za poprzednich rządów GW była obligatoryjnie zamawiana do chyba każdej instystucji w tym kraju (1)
Od sądów, przez szpitale, wszelakie urzędy (od morskiego po gminne) i instytucje. Ile tego w skali kraju było to widać właśnie po tym co przedstawiłeś. Nie ważne, że nikt tego nie czytał, ale prenumerować było trzeba.
- 4 4
-
2017-01-09 08:52
Hm, ale te dane dotyczą tylko poprzednich rządów. Przyczyną spadku sprzedaży nie mógł być więc brak prenumeraty w instytucjach.
Choć w listopadzie 2016 sprzedaż Gazety Wyborczej była rzeczywiście jeszcze gorsza: 129 786 egz., co sprawiło, że na drugie miejsce wyników sprzedaży, po Fakcie, wskoczył chyba po raz pierwszy Super Express.- 1 1
-
2017-01-09 11:30
Na poczcie to samo. Krzyże, różańce, zywoty świętych i inne dewocjonalia. (1)
Książka "resortowe dzieci" na samym środku leży.
A od lutego podwyżki opłat pocztowych.- 16 3
-
2017-01-09 12:02
Lej na Pocztę.
Już od dawna usługi kurierskie są tańsze od poczty. I przesyłkę masz na drugi dzień w domu/robocie, a nie, ze się musisz bujać na pocztę, stać w gigantycznej kolejce i tłumaczyć jakiej wielkości paczkę zamawiałeś, bo pani nie może jej znaleźć.
Niestety po polecony trzeba odbyć pielgrzymkę, ale i tak jak ognia unikam tej XIX wiecznej instytucji.- 4 1
-
2017-01-09 11:59
Potwierdzam, moje ulubione
- 1 2
-
2017-01-09 08:51
phi (3)
od czasu kiedy rudy wydał prikaz aby Lotos sponsorował pewien dziadowski klub piłkarski z Gdańska nie kupiłem u nich nawet tik-taków. I tak do dziś tankuję u konkurencji.
- 6 12
-
2017-01-09 09:02
A jak myślisz skąd konkurencja ma paliwo ;) (1)
- 4 1
-
2017-01-09 11:59
zależy która :-))
- 0 0
-
2017-01-09 09:01
Szkoda tylko
Że Lotos sponsoruje Lechię od 2007 roku, czyli od rządów... PiS
- 10 1
-
2017-01-09 11:38
Szok! Ktoś jeszcze czyta gazety? (1)
- 2 1
-
2017-01-09 11:57
Złotówy
- 0 0
-
2017-01-09 11:20
już samo 'witam' (3)
powinno się zwalniać. jak za 'drodzy'.
- 5 0
-
2017-01-09 11:57
ten pan napisał "Witam", bo jest u siebie. I jeszcze trochę będzie niestety.
Też mam wyrobione zdanie na baranów, co piszą "Witam".- 1 0
-
2017-01-09 11:38
Misiewiczów się nie zwalnia
miernych, biernych ale wiernych potrzeba tej władzy
- 6 0
-
2017-01-09 11:31
Albo jeszcze za "Mili,"
gdy to widzę, to wiem z kim mam do czynienia i odpowiednio filtruję treść
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.