• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Robert Kiewlicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Bardzo trafna uwaga

    Redaktorek - rzeźbi jak umie coby znaleźć "coś" na władzę, a że umiejętności nie staje...

    • 6 12

  • Idiotyzm

    No i jak tu poważnie traktować takie państwo, obrażają inteligencję człowieka na każdym kroku...

    • 11 4

  • Jeśli to prawda, to pomijając błędy logiczne w samym artykule, jest to tak samo skandaliczne

    jak obligatoryjne instytucjonalne prenumeraty "jedynie słusznej prasy" za poprzednich rządów. Jedni warci drugich.

    • 7 1

  • Hahaha, wyniki badań jak w Ob. Piszczyku

    Zbadali, potem zapytali się władzy jaki procent byłby odpowiedni, to i taki podali w "rezultatach". 97% Polaków kupuje na Lotosie "Nasz Dziennik", a tylko 3% ogląda gołe baby.

    • 16 1

  • Najlepiej sprzedające się gazety wsród Januszy to..

    .."Twój weekend" oraz Kakaowe oko Adama"

    • 8 2

  • Nie kupuję żadnych gazet

    To co się dzieje jest chore. Są lepsi od poprzedników. Co jeszcze? Nie zdziwię się jak na komunie świętej zamiast napisu IHS będzie napis PiS. Gdzie jeszcze chcecie się rozpanoszyć? Teraz to WKU **iliscie te 50% społeczeństwa, które nie poszło na wybory. Już się bójcie.

    • 11 10

  • (1)

    Skoro Lotos w swojej stacji kilometr od rafinerii ma najdroższe paliwo w mieście to im już dziękuję.

    • 26 2

    • to żeś się obudził ...

      ... dopiero artykuł o prasie uświadomił Ci cenę paliw?

      • 0 0

  • Wyborcza spada, to po co ją wystawiać>?

    Swoją drogą panie kiewlicz debilny artykuł.
    Brawo, obecnie wygrywasz zestawienie na najgłupszy artykuł w roku 2017!
    Oby tak dalej!

    • 7 17

  • i klawo same porządne tytuły (2)

    • 16 35

    • Lubisz to

      najlepiej jak ktoś myśli za ciebie

      • 1 2

    • Brakowalo gazety fakt. Bardzo lubie ja czytac ;)

      • 1 4

  • Rzyg...

    ... szczerze to już tego szczekania w mediach słuchać, czytać i oglądać się nie da...
    po kiego grzyba ten kretyński artykuł się pytam? Każdy czyta co lubi i sięgnie po to co go interesuje. Wk***a mnie, jak się ludzi traktuje jak motłoch i ciemnogród i mówi im co i jak mają myśleć. Zajmijcie się lepiej pisaniem o konkretach nt. Trójmiasta (np. o tym jak przez 3 dni nie dało się jeździć po ulicach choć od października służby drogowe przygotowane były do zimy) a nie siejecie kolejne bezsensowne zawistne artykuły na zlecenie BudyńLandu.

    • 9 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane