- 1 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (75 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (70 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (62 opinie)
- 5 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Ulubione gazety klientów stacji Lotosu
Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i "Wprost".
Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.
Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.
- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.
Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca
Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.
Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.
Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.
Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.
Miejsca
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-09 09:09
Bye bye Lotos.
Dziękuję. Nie wracam.
- 16 6
-
2017-01-09 09:06
Irytują mnie te stacje. Rozumiem na autostradzie, że człowiek głodny i chce wypić kawę. Ale w mieście po co te Hot-dogi, toto-lotki... Itd. Chcę zatankowac, szybko zapłacić i do domu na obiad.
- 12 3
-
2017-01-09 09:03
ciekawostka
Może na stacjach Lotos i Orlen kupują już tylko wyborcy jedynie słusznej partii? Bo jednak w innych miejscach wymienione tu pisowskie szmatławce sprzedają się o wiele słabiej niż konkurencja. Omijam Lotos z daleka.
- 24 9
-
2017-01-09 08:49
Po co ten propagandowy artykul reklamujący jedna z sieci stacji ? Zobowiazania reklamowe.. ? (1)
Co za szajs.
- 14 4
-
2017-01-09 09:01
jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem ...
- 3 1
-
2017-01-09 09:01
Zaczyna być groźnie...
Naród wręczył małpie brzytwę, a małpka małymi kroczkami, małymi kroczkami...
- 21 6
-
2017-01-09 08:44
Z wymienionych tytułów nie ma tych,które znikają
jak świeże bułeczki: NIE i Fakty i Mity,które to nieraz są starannie chowane.
- 14 4
-
2017-01-09 07:55
Błąd logiczny, aż zęby trzeszczą. (2)
Proszę się zdecydować, czy:
"Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe."
czy też:
"Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw."
Bo inaczej mamy sprzężenie zwrotne. Także ktoś robi aferę z ułożenia "pod dyktando" pisząc, że rzekomo preferencje czytelników są stałe i inne niż polecana ekspozycja, a zaraz twierdzi, że preferencje zmieniają się w zależności od ekspozycji. Zatem może badania wskazywały na ówczesne preferencje, gdyż w trakcie tamtych badań właśnie takie tytuły były bardziej eksponowane?
Nie odnoszę się do polityki, tylko do logiki artykułu i ewentualnie o odpowiedzi na to proszę.- 18 11
-
2017-01-09 08:21
To słaby jesteś z logiki (1)
- 4 3
-
2017-01-09 08:41
Ja rozumiem, że żeby uczestniczyć dziś w dyskusji, to trzeba być albo za KOD, albo za PiS, inaczej jest się "słabym". Jednak spróbuj unieść się ponad to i odnieś się merytorycznie do treści.
- 3 1
-
2017-01-09 08:40
Danziger
Tekst sponsorowany
- 8 8
-
2017-01-09 08:03
(1)
Lotos jest drogi. Do tego bezczelnie od lat stosuje najwyższe ceny w Gdańsku, gdzie jest przecież rafineria. Lepiej tankować na Orlenie, który wciąż jeszcze jest Polski, choć PO bardzo starała się go sprzedać za grosze.
- 23 8
-
2017-01-09 08:32
A zgadnij skąd jest paliwo na Orlenie :)
- 8 0
-
2017-01-09 08:26
Tankuję paliwa od 20 lat
Nigdy oprócz paliwa nie kupiłem nic innego. No chyba że będą drony
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.